Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet kjøper Netfonds - Hvordan påvirker det kundene og markedet?

Noen :key:personer hos Nordnet er på :parasol_on_ground: og bør ta seg en pause i :tropical_drink: og komme seg på en :desktop_computer:

4 Likes

E24 skriver om innloggingsproblemene idag:

2 Likes

Lånt fra
Reserven OG tusen takk :smile:
I dag kl 16:00 23

E24 har til og med GRATIS STRØMMENDE sanntid, LIVE-liste, full ordredybde og mye annet. For å få sanntid, må en på siden


logge inn med sin Schibsted-konto, tidligere SPiD-konto, og så klikke på den blå knappen for å aktivere sanntid.
Alle som er registret på FINN, har allerede en Schibsted-konto.

Her veiledningen for å opprette en Schibsted-konto:

3 Likes

Pent!

Ordredybde:

6 Likes

Nå som Hegnar har lagt om til Nordnet, så finner jeg ingen plass å se grafer osv på aksjer på otc listen. Noen som har tips til nettsted?

Har mistet fullstendig oversikt over makedet og mine egne aksjer.

De har helle ikke klart å få med seg inngangsverdier fra Netfond hos meg. Kun på mine svenske aksjer har de klart det.
Opprettet også en konto hos Nordnet i forkant av tvangsflyttingen. Tok også en telefon der de forsikret om at alt skulle bli flyttet over på den kontoen. Da kommer det ikke som en bombe på folk at det ikke ble gjort, men flyttet til en ny konto. Så nå har jeg 2.

Kjøpte noen aksjer fra min første konto. Der viser sluttseddel og inngangsverdi (gav??) forskjellige kurser. Hvordan i helvete er det mulig?.
Begynner å se for meg et skattemareritt
Det hele er en katastrofe og en skandale.
At man ikke engang får opp sin egen aksjebeholdning når man trykker på «min totaloversikt» er helt sinnsykt.

3 Likes

Jeg tror du kan sende en mail til de å spørre. Jeg har inngangsverdi på 0 på noen aksjer jeg flyttet mellom kontoer. Jeg sendte mail og fikk vite korrekt inngangsverdi.

1 Like

Sjekket igjen nå. Nå har det fått en verdi på GAV av mine Photocureaksjer. Hva nå enn gav betyr her? Noen som vet?
Mine PCIB aksjer står fortsatt med 0. De er ikke flyttet eller rørt av meg.
På mn andre konto kjøpte jeg noen Pcib- aksjer til 27kr. Der står GAV på 34.15

1 Like

Jeg klagde på dette rett etter flytting og da sa de at kostpris hos Netfonds var feil pga de ikke hadde tatt hensyn til kurtasje. Jeg ser de fleste aksjene mine er korrekte nå men har fremdeles 2 som er feil.

2 Likes

https://www.shareville.no/medlemmer/andersnordnet/wall/kommentarer/hei-anders-frst-og-fremst-vil-jeg-takke-for-en-god-innsa-75349842

image

1 Like

Hvordan får folket tak i norske børsmeldinger etter sammenslåingen? Ser det ligger noe under «nyheter», men ikke alt, og mye annet tull.

Føler jeg er satt 20 år tilbake

6 Likes

Lovende nyheter. De har tydeligvis fått massiv kritikk og er i gang med å gjøre sidene bedre. Krysser fingrene for at det blir bra til slutt :slight_smile: :crossed_fingers:

" I løpet av sommeren vil vi også lansere en første versjon av teknisk analyse i grafene. Teknisk analyse-modulen som vil integreres på sidene leveres av Highcharts, og i første versjon som blir lansert om ikke så lenge så vil det være støtte for glidende gjennomsnitt, bollinger band og RSI. Vi kommer til å legge til mer funksjonalitet og flere tekniske indikatorer suksessivt."

1 Like

Jeg har også mistet oversikten og det på mange måter. I tillegg til at info om mitt kundeforhold mangler( f. eks inngangsverdi), så er det mange store og små sorte hull i hverdagen. Min liste inneholder f. Eks ikke om det har kommet nyheter i et selskap. Man ser ikke utførte handler om det er kjøper eller selger som har initiert. Jeg savner graf for selger og kjøperkurs intradag, og da med en prikk for hver omsetning. Man ser ikke utvikling siste fem dager i min liste. Man ser ikke sluttkurs igår I min liste. Ordrer er bortgjemt med mange trykk fra en selskapsside. Historiske posisjoner i en aksje mangler. Når man blir kastet ut av appen og logger på, så er min totaloversikt startsiden. Der blåses verdi av beholdningen opp med store tall.
Min totaloversikt gir egentlig ingen annen info enn brutto verdi av beholdning, og det har egentlig null verdi for min del.
I det hele tatt sliter jeg med å finne ut av ting. I tillegg henger streaming seg flere/mange ganger i løpet av en dag.
Dette er bare starten. Jeg kunne skrevet en veldig lang liste…

Det virker ikke som om kunder/sluttbrukere er spurt i utviklingsprosessen

6 Likes

Mye interessant funksjonalitet du nevner over :+1:t2:

De har kjørt beta og bedt om tilbakemeldinger ganske så lenge nå så den muligheten har vært der og er der ennå. Anbefaler å lage en konstruktiv og konkret liste som du har begynt på her og sende den til Nordnet.

Ellers så har jeg også hatt mye å utsette på nye Nordnet men jeg synes den begynner å komme seg. De jobber bra på og den har blitt gradvis bedre. Det som er flott er at de kontinuerlig ruller ut ny funksjonalitet og også tar til seg tilbakemeldinger fra oss brukere.

Det betyr at vi kan være med å forme siden ved å komme med konstruktive tilbakemeldinger.

Jeg blir mer og mer frustert over nordnet . Selv om man påpeker at man er bedriftskunde så klarer kundeservice gang på gang å gi info som kun gjelder privatpersoner. Merker også jeg savner muligheten til å låne ut aksjer automatisk slik som Netfonds hadde. Hos Nordnet er dette kun tilgjengelig hvis man er privat kunde og har Zero.

2 Likes

Det er det reneste makkverk.

Man prøver etter beste evne å holde seg orientert, men nå er det bortimot umulig.
Et eksempel: Prøver å finne svenske børsmeldinger. Trykker på markedsoversikt. Så på svenske flagget. Skroller så ned til ‘nyheter’. Ingenting.
Nekter å tro at det ikke foreligger en eneste svensk nyhet/børsmelding i dag.

1 Like

Har dere som kommer fra netfonds tilgang til gamle nordnet, eller kun den nye?

1 Like

Har tilgang til gamle, og etter at jeg ikke fant stop loss ordre, så skjønner jeg at den nye overhodet ikke er ferdig. Forstår ikke hvorfor de sender nye kunder inn der.

3 Likes

Nei den nye siden er horribel. Jeg blir ikke å benytte meg av den før jeg blir tvunget over dit. Gamle fungerer så utrolig mye bedre.

5 Likes

Nå har alle inngangsverdier/kostpris igjen forsvunnet. Alt står i 0kr.

1 Like