Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet kjøper Netfonds - Hvordan påvirker det kundene og markedet?

Har Nordnet noe som ligner den egendefinerte markedsoversikten man kunne lage seg på Netfonds?

Ser de har “Mine lister” som har en flik av funksjonaliteten.

1 Like

Dette er tragisk. Jeg får opp en svær graf midt på siden og til høyre for grafen er det en liten rubrikk med ordredybde og siste handel. Hvordan det går med Osebx er det ingen opplysninger om på pcib siden.

1 Like

Ja fytti det suger. :frowning:

Min biotechoversikt ser sånn ut i dag:

image

1 Like
5 Likes

Det var jo i det minste et lite plaster på såret, men bare forsinkede kurser og ikke noen mulighet til å logge inn for å få opp personlige lister såvidt jeg kan se.

Jeg har brukt skjema for tilbakemelding til nordnet der jeg etterlyser funksjonaliteten fra netfonds sine analyseverktøy og lignende, og helst gjenåpning av netfonds sine sider i en mellomperiode.

Oppfordrer flere til å gjøre det samme :wink:

Skjemaet ligger nederst på denne siden:

https://www.nordnet.no/no/kunnskap/nye-nordnet

2 Likes

Flott. Hjelper jo litt.
Direkte link: https://www.hegnar.no/Marked

Kan hegnar ha kjøp noen rettigheter til gamle Netfonds?

2 Likes

Typisk tragisk grunderfelle; etterkommere gidder ikke å viderføre Netfonds, og selger.
Nordnet tror dermed at de kaprer alle kunder og at alle vil bli happy med det “nye” Nordnet.
PrimeTrader inneholder et hav av muligheter, alt fra forskjellige ratios, utvidet ordrebok med antall ordre (aktører), antall handler, API pluss nedlasting av filer og alt skreddersydd på et plan.
Kanskje at GUI er gammeldags, men du verden for en funksjonalitet. Dette står i skarp kontrast til Nordnet som koster minst 5 ganger enn hva PT kostet. Bortsett fra en kurs og en fattig 5 level ordrebok vises det ingenting der.
Masse luft på sidene til det oppdaterte Nordnet. En forvirrende prisliste som får deg lett til å velge feil abonnement.
Sammen med Nordea var Netfonds en av de få som ikke bruker InFront. Nå tvinges hele Norge til å se på samme elendige charts og vi blir sulteforet med info til en pris som skal forsvare bl.annet oppkjøpet av Netfonds.
Nye mellomledd som Infront er fordyrende for oss som sluttkunder. Forresten, Norge er det eneste landet med en vanvittig høy VPS avgift.
Jeg har forsøkt med en dialog med Nordnet ang. API og/eller tilgang til RT tekstfiler. Bare svada svar, “jobber med saken” og “kommer det en API blir det en kostnad på 1000/pm ekstra utover abonnement på 800/pm”
Omtrent samme info kostet 140/pm hos Netfonds. Velkommen til Nordnet!
Kommer ikke til å bli der lenge tror jeg.

Håper at noen sjeler kan videreføre PrimeTrader i en eller annen form fordi mangfoldet i meglertilbud er nå temmelig begrenset etter at Netfonds forsvant.

5 Likes

Her et eksempel jeg brukte data fra PrimeTrader til.
En god gammeldags intra Point and Figure med masse info for å kunne bestemme timingen.Capture

1 Like

Elsker hvordan man må krysse av for candlesticks hver bidige gang man bytter til en annen aksje. :crazy_face:

1 Like

Og hvorfor i svarte får jeg opp all verdens nyheter når jeg er inne på en aksje? Det logisk er jo å få nyheter relatert til den aksjen. Grrr.

1 Like

Blir rett og slett jævlig provosert over at ikke alle aksjene man eier kommer opp når man trykker på «min totaloversikt».
Fullstendig sinnsykt

7 Likes

Og i tillegg kommer ikke beholdningen opp i «min totaloversikt». Kun vinnere og tapere.

Koker litt her nå…Sorry

4 Likes

Det er ganske katastrofalt faktisk. Mitt kundeforhold hos Nordnet har nå opphørt.

2 Likes

Jeg er sjeleglad for at jeg valgte å forlate Netfonds i mai, når hverken de eller Nordnet kunne svare meg på helt enkle og grunnleggende spørsmål om hvordan ting ville fortone seg om kun noen få uker.

Føler virkelig med dere som nå er skadelidende pga det nye regimet under Nordnet.

1 Like

Noen som har ett godt alternativ til Nordnet?

1 Like

Hos Netfonds hadde jeg full oversikt på alt som skjedde. Jeg fant ikke ut på Nordnet om hvor mange kjøpere det var på pcib og ikke hvor mange selgere som lå på 26.70. Det var bare en lang rød strek. Jeg ga opp tidlig med å finne ut av Nordnet. Det lignet på en dårlig blogg.

Finnes det noen som kan matche Netfonds?

2 Likes

Jeg har alt av pcib og pho på en investeringskonto fra netfonds(kapitalforsikringskonto) som nå er hos Nordnet, men kan den flyttes direkte over til noen andre(eks DNB) uten å måtte betale ut giringen? Noen med oversikten?
At de står på investeringskonto gjør vel alt vanskeligere?

1 Like

I likhet med andre her er jeg overrasket over hvor mye som mangler, og hvor mange “barnesykdommer” man erfarer hos Nordnet.

Jeg har vært kunde siden netfonds åpnet (kundenummer 91) og er veldig lite happy med denne tvangsflyttingen.

Som et forsøk på å gjøre nordnet til en bedre tjeneste, holder jeg på å utarbeide en liste med funksjoner som mangler mm.
Om det hjelper gjenstår å se, men vi må gi de tilbakemelding på det som ikke er bra.
Oppfordrer alle andre til å gi Nordnet beskjed på en ryddig måte om hva vi ønsker endret

5 Likes

Vært bruker av Netfonds siden tidlig 2000 tallet jeg også og kan vel ikke si meg helt enig med den subjektive meningen de kom med her:

arrgg…

2 Likes

Det blir vanskelig. Norge domineres nå fullstendig av InFront. Det blir spennende å se hva Euronext vil gjøre for å få opp interesse. Foreløpig har det gått feil vei, meglerID er tatt vekk og nå hersker Infront i en monopolstilling.
Jeg har snakket med Pareto og de skjønner godt situasjonen men er selv bundet. Nordea er billig men de har stadig problemer med sitt handelsplattform. DeGiro er enklest og billigst men er ikke tilknyttet VPS, ingen garantier der.
Vi trenger en ny kundevennlig, pålitelig og rimelig plattform på proff nivå uten bondefangeri og barnehage tendenser.

3 Likes