Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet kjøper Netfonds - Hvordan påvirker det kundene og markedet?

Prata med Nordnet og han eg prata med var litt usikker og måtte sjekke opp.
Har du fått det skriftlig bekrefta?

2 Likes

Jeg har valgt å flytte all aksjebeholdning over til Sbanken.

hmm…
Bra belåningsgrad hos Sbanken. https://sbanken.no/spare/aksjer/belaningsgrad/
Nordnet skal få nye belåningskrav fra 11 juni

1 Like

jeg belåner ikke aksjer så det er ikke med I min vurderingspost :slight_smile:

1 Like

Ja overføring går automatisk. Probleme er at Nordnet ikkje har samme belåningsgrad som Netfonds og dermed i brudd med lånebetingelser som jo kan føre til tvangsalg.

Fått skriftlig svar:
Det skal komme informasjon på nettsiden i dag eller i morgen vedrørende de nye belåningsgradene.
Dersom du skulle komme i en situasjon der kontoen blir overbelånt, vil du ha 30 dager på deg å regulere dette.

Det er jo positivt at vi har 30 dager på oss når vi ser fakta.
Så da blir det ikkje noe FIRE SALE på meg.

1 Like

Kommer til å savne denne siden. Får overblikk over heile markedet på ei side og det uten å måtte logge inn.

9 Likes

På de nye sidene til Nordnet har de sluttet å vise volum i aksjene, kun omsetning… dårlige greier.

4 Likes

Det høres ut som om jeg bare kan begynne å se meg om etter en annen leverandør :stuck_out_tongue:

2 Likes

For meg er forutsigbarhet alfa og omega, og når Nordnet ikke kunne gi meg en solid bekreftelse på hvordan ting vil bli bli, når det kun var én måned igjen, så valgte jeg å bytte over til Sbanken og DnB.

På de gamle sidene hadde vi mulighet til å gå inn å se på alle enkelthandler som har vært i en aksje igjennom hele dagen. På de nye sidene nå, får jeg kun frem et begrenset antall handler. Noen andre her som har klart å finne noe mer?

1 Like

Nordnet nye belåning.

image
image

Ser at det meste øker men så var det reglene da:

Diversifiseringen bestemmes av hvor stor den største posisjonen, med tilgjengelig belåning, i porteføljen din er. Kun verdipapir med belåning er med i beregningen.
Om du for eksempel har en portefølje som består av tre verdipapirer og det største av dem er verdt like mye som de to øvrige, er konsentrasjonen din 50 %.
Tabellen viser ny belåningsgrad basert på verdipapirets opprinnelige belåningsgrad og diversifisering i porteføljen din.

1 Like

Noen som forstår dei nye reglene?
Sjå under: Hvorfor blir ny belåningsgrad 90% og ikkje 85%?
Hadde største posisjon vært 20% eller mindre skulle det blitt 90%.

1 Like

Lånerenta er merkelig og forvirrende.
Sjå forskjellen mellom Private Banking og Active trader om ein handler i SEK eller NOK.


1 Like

Bye bye netfonds tekniske analyse verktøy, det fungerer ikke lengre nå, irriterende.

3 Likes

Tragisk

Blir ikke «dus» med sidene til Nordnet.
Vurderer noe annet

3 Likes

Jeg kommer også til å savne Netfonds sine geniale nettsider. Nordnet har ikke samme brukervennlige grensesnitt så jeg vurderer å finne en annen nettmegler.

5 Likes

Det er jo litt morsomt, for netfonds sine sider er skikkelig tidlig 2000 talls design, men viser jo at funksjon trumfer form.

3 Likes

Ja det har ikke skjedd utvikling på designsiden hos Netfonds men innhold og logisk oppbygging er suverent enkel. Jeg har brukt noe tid på Nordnet også men finner ikke alt jeg forventer der jeg forventer det. Det er forsåvidt samme utvikling i de fleste nettbanker, mer fancy og mindre oversiktlig, iallefall for den som er involvert i mange selskaper og trenger oversikt over mange konti. Sparebank 1 har hatt den verste utviklingen der etter min mening.

2 Likes

Er jo tilbud hos pareto @pdx kan hooke deg opp

2 Likes

Skal sjekke ut både der og DNB. Har bekjentskaper hos begge.

2 Likes