Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet kjøper Netfonds - Hvordan påvirker det kundene og markedet?

Hos Netfonds hadde jeg full oversikt på alt som skjedde. Jeg fant ikke ut på Nordnet om hvor mange kjøpere det var på pcib og ikke hvor mange selgere som lå på 26.70. Det var bare en lang rød strek. Jeg ga opp tidlig med å finne ut av Nordnet. Det lignet på en dårlig blogg.

Finnes det noen som kan matche Netfonds?

2 Likes

Jeg har alt av pcib og pho på en investeringskonto fra netfonds(kapitalforsikringskonto) som nå er hos Nordnet, men kan den flyttes direkte over til noen andre(eks DNB) uten å måtte betale ut giringen? Noen med oversikten?
At de står på investeringskonto gjør vel alt vanskeligere?

1 Like

I likhet med andre her er jeg overrasket over hvor mye som mangler, og hvor mange “barnesykdommer” man erfarer hos Nordnet.

Jeg har vært kunde siden netfonds åpnet (kundenummer 91) og er veldig lite happy med denne tvangsflyttingen.

Som et forsøk på å gjøre nordnet til en bedre tjeneste, holder jeg på å utarbeide en liste med funksjoner som mangler mm.
Om det hjelper gjenstår å se, men vi må gi de tilbakemelding på det som ikke er bra.
Oppfordrer alle andre til å gi Nordnet beskjed på en ryddig måte om hva vi ønsker endret

5 Likes

Vært bruker av Netfonds siden tidlig 2000 tallet jeg også og kan vel ikke si meg helt enig med den subjektive meningen de kom med her:

arrgg…

2 Likes

Det blir vanskelig. Norge domineres nå fullstendig av InFront. Det blir spennende å se hva Euronext vil gjøre for å få opp interesse. Foreløpig har det gått feil vei, meglerID er tatt vekk og nå hersker Infront i en monopolstilling.
Jeg har snakket med Pareto og de skjønner godt situasjonen men er selv bundet. Nordea er billig men de har stadig problemer med sitt handelsplattform. DeGiro er enklest og billigst men er ikke tilknyttet VPS, ingen garantier der.
Vi trenger en ny kundevennlig, pålitelig og rimelig plattform på proff nivå uten bondefangeri og barnehage tendenser.

3 Likes

Nei den kan ikkje flyttes. Så du må selge aksjene og kjøpe dei igjen med DNB.

Nei. Netfonds var det beste du kunne få. Ikkje forvent å få noe stort gjennomslag hos Nordnet da vi som er fra Netfonds er ein liten gruppe. Dei ville nok berre bli kvitt ein irriterende liten konkurrent.

Hva er GAV?

Inngangs kursen?

Belåningen vises forsatt ikkje med meg. Kommer den ikkje i morgen må eg ringe igjen.

Tror GAV skal være gjennomsnittlig anskaffelsesverdi inklusive kurtasje.

Skriver meg på listen over frustrerte Netfondskunder.

Ble Netfondskunde da NTF kjøpe E-trade sin feilslåtte Norgessatsing, og Netfonds har vært min foretrukne megler fra den dagen.

For å være oppdatert på andres tilbud har jeg hatt konti hos tre andre meglere, blant disse Nordnet, som jeg avsluttet kundeforholdet til noen måneder tilbake - rett og slett fordi jeg oppfattet NON som den minst konkurransedyktige av de fire jeg fulgte.

Funksjonaliteten og oppetiden til PrimeTrader var min grunn til å foretrekke NTF, men jeg har også satt pris på Netfonds sitt ubyråkratisk forhold til sine kunder, inkludert belåning, belåningsgrader og praktiseringen av disse.

Jeg gir NON en ny sjanse, men har flyttet noe til Pareto som jeg oppfatter jobber for å øke sin markedsandel blant privatkunder og småbedrifter.
Pareto kan konkurrere med alle når det gjelder belåning, belåningsgrader, kurtasje etc og tilbyr dessuten egne analyser fra selskaper på Oslo børs og noen utenlandske børser.

Jeg har prøvd Infront Web Trader, som jeg oppfattet uoversiktlig og lite brukervennlig sammenlignet med PrimeTrader.

Nå venter jeg på at noen skal kjøpe rettighetene til Prime Trader og/eller utvikle et like oversiktig, funksjonelt og billig verktøy.

3 Likes

Hvordan er tradingverktøyene hos Pareto i sammenlignet med med Netfonds?

Min daghandel er ubetydelig. Jeg er fundamentalist når det gjelder aksjer og analysene er derfor min viktigste begrunnelse for å bruke Pareto.

1 Like

Netfond var helt genialt finnerikke ord…

1 Like

Jeg solgte noen aksjer via Nordnet (svenske) i går.
Men finner ingen sluttseddel.
Aner ikke hva jeg fikk for aksjene. Dvs hvilken vekslingskurs.

Er det virkelig så ræva, eller har jeg oversett noe?
Finner ikke engang kontobevegelser.

2 Likes

Bruk gamle Nordnet.

1 Like

Stupet,

Jeg kan anbefale deg å ta kontakt med DnB og forhøre deg om de kan tilby en løsning, med tanke på å unngå å betale ut belåningen.

De er MEGET fleksible og kundevennlige. :grinning:

Hør med Bengt Clausen i DNB Markets. Han er virkelig helt SUPER! :+1:

Bengt Clausen** | Saksbehandler | DNB Markets
Epost:[email protected]
Tlf: 95 44 41 65

1 Like

Haaaa
Tør ikke selge eller kjøpe på denne Nordnet dritten

1 Like

Takker, var i kontakt med DNB tidligere i dag siden du anbefalte de sist, men det virket vanskelig, men skal forsøke han kontaktpersonen din. Takker

1 Like

Bare hyggelig.
Det kan hende det er vanskelig på grunn av at det er en kapitalforsikringskonto, men det er i alle fall verdt forsøket. :blush:

Det er så trist å konstatere hva som har skjedd med livsverket til Rolf Dammann, nå er alt overlatt og overtatt av gribbene.
Over tid utviklet Netfonds Bank og Prime Trader seg til et robust, pålitelig og ikke minst et funksjonelt konsept som kundene tok “for granted”.
Kundeservice var rask og presis og ingen mas og fjas om fond og andre saker de ville selge oss. Kunnskap var nøkkelord.
De nye eiere etter Rolf Dammann’s bortgang kan ikke har hatt kundene til Netfonds i tanken når de solgte til Nordnet.
Så kom Nordnet.
Etter lovnader om et tilsvarende eller bedre tilbud er man da motvillig med over til Nordnet.
Det var et sjokk å konstatere at selv det mest elementære ikke fungerer, ett makkverk av websider og info. Og så bruker de Infront.
Denne programvaren brukes nå nesten av alle meglerhus i Norge, 5-6 ganger prisen av hva Prime Trader kostet og hva funksjonalitet angår rekker det ikke til knærne av Prime Trader.
Hverken API, anstendig ordrebok oversikt, ratios osv osv. Listen er lang og det er ikke tidligere NTF kunders oppgave å presisere hva som er feil ift til et likeverdig eller bedre tilbud.
Bare innloggingen er et kapittel for seg.
Norge er ikke tjent med slike kunnskapsløse amatører og det sammen med landets meglerhus som formidler Infront til alle.
Skal alle mann nå nistirre på en elendig candlestick og en intetsigende RSI?
Hva med mangfold og mer åpen tilgang til rådata, gi folk muligheten til å utvikle en edge?
Prime Trader har en slik edge og bør derfor kunne leve videre og konkurrere med bl. annet Infront.
Jeg er villig til å medinvestere litt i et seriøst foretak som vil videreføre Prime Trader, ikke nødvendigvis som handelsplattform.

Hilsen
NTF Kunde nr 15

8 Likes

Ser også at kostpris på en del aksjer mangler eller er feil etter flyttingen til nordnet. Andre som har det problemet ?

1 Like