Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Ser ganske stygt ut nå. 7.28% short.
Legger virkelig press på Kjos nå om det stemmer at aksjene hans er belånt med 30 kr. Virker mer og mer som om det er grunnen til at kursen blir presset ned i disse dager.

Jeg personlig har sansen for Kjos og håper han klarer seg gjennom dette.

Norwegian faller videre, ikkje bra

Min tolkning er at markedet ikke tror på Norwegian sine MAX spådommer. Nå ser vi jo at flere andre selskaper varsler til dels store tap pga MAX.

Det er eneste logiske grunn jeg ser. Ser også at aksjen begynner å bli attraktiv å handle.

1 Like

3 posts were merged into an existing topic: Norwegian Fundamentale Forhold (NAS) :airplane:

Enig i at 35 er veldig fristende å prøve seg. Men det er en del faremomenter som gjør at jeg heller velger å stå over for nå.

Er såpass trykk på tråden og interesse rundt aksjen nå at de beste innleggene drukner litt i småprat om kursutvikling osv, har derfor opprettet en fundamentaltråd av vanlig sort. :slight_smile:

5 Likes

Jeg har aksjen på overvåkning, planlegger å kjøpe. Men ikke enda.

Er for mye Makro og Trump som kan dra den ned videre + at MAX saken enda skaper en viss usikkerhet.

Har lyst til å kjøpe, men er skeptisk.

Det er jo lite sannsynlig at NAS får penger fra Boeing i år pga Maxene. Hvordan påvirker det EK kravet ved slutten av året? Samtidig er mye kostnader flyttet flere år frem i tid.

Hadde jeg vært 90% sikker på at det ikke må en emisjon til så hadde jeg kjøpt for alt jeg kan på dette nivået. :slight_smile:

1 Like

Wow nå ble det plutselig action her…

Kan fort bli en shortskvis om det er hold i dette! :slight_smile:

Her lukter det margin calls på noen av shorterne hvis denne oppgangen holder ut dagen.

Eh, bud på Norwegian right. Kanskje greit å nevne at de som valgte å kjøpe forrige gang det var snakk om bud er ned -85%.

1 Like

Blir spennende å se hvilke kursmål analytikerne kommer med nå. Gikk fort i svingene og noen voldsomme kursmål forrige gang IAG viste interesse. Tipper det er i området 70-80 kr.

Mistenker at shorterene holder seg i ro, dette er vel et omvendt short angrep.

1 Like

Joda, kan godt hende det. Men om dette faktisk er reelt så kan det koste de veldig dyrt å sitte i ro. Eller dyrt blir det uansett. Men det er vel bare løse rykter for øyeblikket.

Ingenting hadde gledet meg mer enn å se shortaktører på Oslo Børs gå på en kjempesmell.

NORWEGIAN: IAG, LUFTHANSA I BUDPOSITION ENL MEDIA, AKTIEN +25% (NY)

	13:44
	(Tillägg: Andra meningen i stycke 3-4)

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Investerare har tagit position för att lägga bud på det finansiellt pressade norska flygbolaget Norwegian Air.

Det rapporterar den spanska tidningen Expansion.

Aktien rusade över 20 procent på rapporterna. Expansion skriver att faktumet att Norwegians börsvärde rasat sedan rivalen IAG beslutade sig för att dra sig ur sina planer på att ta kontroll över det norska bolaget i höstas lett till att budgivare nu ser en öppning.

Norwegians aktie har rasat från kurser över 100 norska kronor till en lägsta notering på 34:90 kronor under onsdagen. Efter budryktet i spansk press handlades kursen upp till runt 44 kronor på torsdagseftermiddagen.

Enligt källor till tidningen rör det sig återigen om British Airways- och Iberia-ägaren IAG samt om tyska Lufthansa.

I en kommentar till norska Dagens Næringsliv uppger kommunikationschef Lassa Sandaker-Nielsen att Norwegian inte kan vare sig bekräfta eller förneka uppgifterna.

Vi kommenterar aldrig spekulationer, skriver han i ett sms.

Joakim Rönning +46 8 5191 7930
Nyhetsbyrån Direkt
© Direkt

3 Likes

16/05-2019 13:49:52: (NAS) Renteregulering

Hvis så er tilfellet burde selskapet stoppet handelen. Useriøst om de faktisk har bud på selskapet uten å stoppe handelen.

Altså hvis det kommer ett bud på selskapet unner jeg dere det. Men jeg sår tvil om at det skjer.

Det er nok ikke kommet noe bud til/på NAS, men det den spanske avisen spekulerer i, er om det er en større aksjonær som posisjonerer seg for oppkjøp, da det har gått en del unormalt store poster på kjøp de siste ukene.

Men igjen, det er kun spekulasjoner.