Nevah forget
Linken fungerer ikke om jeg googler den. Hva sto der?
For ikke lenge siden så jeg denne overskriften
Holdt på å få sjokk, men var heldigvis bare clickbait, var ikke i nærheten så tungt investert i NAS som de fremstilte det. Kun 1% av porteføljen om jeg husker rett. Og det rundt nyttår selvsagt. Hva de har gjort etterpå vet jeg ikke.
Linken ble tatt ned rimelig fort.
Published: 2019-08-16 20:59:45 CEST
Icelandair Group hf.
Other information disclosed according to the rules of the Exchange
Changes to Icelandair’s flight schedule throughout the year due to the suspension of Boeing 737 MAX aircraft
Icelandair has updated its flight schedule until the end of December 2019 as it does not anticipate the Boeing 737 MAX aircraft to be in operation during that time. The changes also reflect other market developments.
The total seat capacity in November and December will be increased by almost 3% compared with the same period last year. The seat capacity to Europe will increase considerably, for example to Copenhagen, Dublin, Brussels and Berlin. However, the total seat capacity to North America will decrease, which can be explained by the changes in the number of destinations compared to last year which has already been announced. In addition, Portland will not be part of the Company’s winter schedule but will resume in the spring of 2020. Despite this, seat capacity to certain North American destinations will increase, such as Minneapolis, Vancouver, Denver and Orlando.
Over the last few months, Icelandair has been focusing on meeting demand in the markets to and from Iceland and has never transported as many passengers to and from Iceland in the period January through July as this year, or a total of over 1.4 million, which is a 26% increase year-on-year.
The leasing agreement of one of the five aircraft, which Icelandair has been operating this summer to minimize the impact of the MAX suspension on the Company, its passengers and the Icelandic travel industry, has been extended until the end of October. Other leasing agreements in relation to the MAX suspension will not be extended.
As reported in Icelandair‘s Q2 results, the negative financial impact of the suspension of the MAX aircraft quantified to date was estimated USD 140 million given that the suspension would last until the end of October. Further financial impact of the suspension is uncertain at this time. Icelandair is already in discussions with Boeing regarding compensation for all the financial loss resulting from the suspension.
Contact information
Investors: Íris Hulda Þórisdóttir, Director Investor Relations, E-mail: iris@icelandairgroup.is
Media: Ásdís Pétursdóttir, Communications Director, E-mail: asdis@icelandair.is
This news release was distributed by Company News System, www.nasdaqomxnordic.com/news
Moderator. Du kan ikke det. Når Nas skal lage en kryptobørs
NAS eier ca. 9% av NBX og har en opsjon på opptil 20%… Det blir så relevant som det kan bli.
Skal for en gangs skyld si meg enig med dere. Håper for deres del at støtten på 30kr holder.
Uno, har du ikke tro på Nas nå?
Usikker på hva man skal forvente. Er endel usikkerhet rundt Norwegian som man skal få betalt for å ta. Vi får se hvordan de gjør det i Q3. De har jo noen låneforpliktelser som forfaller mot slutten av året. Skal ikke undervurdere sjansen for at aksjen kommer til å bevege seg i intervallet mellom 30-45 en stund framover. Ville ikke anbefalt aksjen. Er jo selvfølgelig både oppside og nedside.
Kan jo hende de tjener en del av det på det Prosjektet som ikke kan nevnes her. Det står en artikkkel om det på E24.no
Det scenario er det minst sannsynlige av de tre potensielle kortsiktige scenarioene, om vi f. eks ser frem mot Q1-Q2 2020.
Gitt at de får en løsning på finansiering som ikke betyr emisjon, så står aksjekursen vesentlig høyere enn det intervallet 30-45 (f. eksJV, salg av NOFI og eller ved erstatning fra Boeing eller en kombinasjon av disse). Skulle de ikke få orden på finansering og må hente penger i markedet så står kursen signifikant lavere enn det intervallet.
Jeg har prøvd å fortelle folk her tidligere at denne aksjen er binær, det blir vilt en eller annen vei. Det er ingen vei utenom akkurat det, sannsynligheten for at NAS står i 30,- med samme antall aksjer om 1-2 år er forsvinnende lav. En subjektiv oppfatning er at sannsynligheten for det er vil være et sted mellom 0-10%.
Jeg tror du undervurderer sjangsen for at det kommer en ny emisjon. Utover det har jeg ingen tro på JV. Det er bare prat fra selskapet side. Salg av NOFI er ikke noe jeg tror på siden de sannsynligvis ønsker å beholde eksponeringen mot ett selskap i vekst på deres eget «Brand». Tror også den posisjonen er brukt som sikkerhet i låneforhadlingene; så ett selg er ikke enkelt å få gjennomført.
Er helt enig i at Norwegian er binært; noe jeg har tenkt siden den stod i 250kr. dette fordi selskapet er relativt kraftig belånt. Om virksomheten opplever «wipeout» av egenkapitalen må eierne gå inn med ny kapital. Om eierne ikke har mulighet til det vil de bli vannet ut.
“En stund fremover” er en veldig udefinert tidsperiode da.
Jeg kan bruke det uttrykket om noen dager til noen måneder
Jeg tror faktisk JV viser seg å bli en JF! ( John Fredriksen)
Hvor har jeg skrevet min subjektive mening om sannsynligheten for at det må hentes penger?
90% - 100% av min subjektive mening er mellom emisjon og ikke, gitt forrige innlegg. Jeg skrev ingenting om hvordan dette er fordelt.
I ditt innlegg så skriver du faktisk indirekte en veldig god hypotese for hvorfor nettopp NOFI posten potensielt blir solgt, enten deler eller hele posten. Dette er fordi største eier ikke kan delta i en ny emisjons-runde, og det siste de ønsker er å bli utvannet for å potensielt miste sin negative kontroll over selskapet. Dette har også selskapet signalisert.
Det faktum av at du ikke nevnte emisjon som mulig utfall er en direkte indikasjon på at du undervurder sjangsen for en ny emisjon.
En forutsetning for en god debatt er at man hvert fall viser respekt nok til å lese andres innlegg.
Okei; Greit tar den på min kappe. Sorry