Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NRC GROUP ASA (NRC.OL)

NRC Group ASA - Fourth quarter 2020 results

CORRECTION: NRC Group Q4 2020 Results

Mandatory notification of trade - Primary insider

Betydelige forbedringer i butikken i NRC. MCAP så lav som ~1,1 mrd. vs. en omsetning på 1,5 mrd. og ordrereserve på 6,5 mrd. 600+ mnok. i cashbeholdning.

3 innsidekjøp og fin stigning opp fra konsolidert (og veldig) lav kurs.

Tok en post her i dag.

Hva vektlegger du ?

Edit:

Synes det ser svært attraktivt ut. Er det noe jeg ikke ser?

Vet ikke om det er så veldig mye forbedring pr idag, men de stipulerer at markedet skal bedre seg pga investeringer i infrastruktur i de nordiske landene. Innsidekjøpet er relativt lite.

Har en liten post jeg også forsåvidt, da kursen er hamret ned og etter min mening litt oversolgt.

De taper fortsatt penger på bunnlinjen, dog mindre enn 2019.

Har en post her selv :slight_smile:

Arild Ingar Moe, EVP and MD NRC Norway, has today purchased 60,000 shares in NRC Group ASA at an average price of NOK 16.98 per share. After the purchase, Arild Ingar Moe holds 150,000 shares in NRC Group ASA.

Rolf Jansson, member of the Board of Directors of NRC Group ASA, has today purchased 30,000 shares in NRC Group ASA at an average price of NOK 16.76 per share. After the purchase, Rolf Jansson holds 30,000 shares in NRC Group ASA.

Jussi Mattsson, EVP and Head of Strategy and Business Development in NRC Group
ASA, has today purchased 3,000 shares in NRC Group ASA at an average price of
NOK 16.64 per share.

Ikke akkurat lite slik jeg ser det.

Åpenbart et turn-around case, men det går riktig vei. Om det fortsetter (gitt forbedringsprogram / gjenåpning av samfunnet) burde oppsiden være stor. Kurs/mcap. er mildt sagt kjørt hardt og langt ned.

Så bare den nederste, så det var kanskje ikke så ille

Mmm, glem det. Jeg har ingen aksjer eller tenkt å eie aksjer i selskapet, så skal ikke involvere meg. Det er nok grunner til å tro at de kan ha en turnaround case ja, så får man bare se hvordan det spiller seg ut over tid.

Prøver å involvere meg mindre negativt for tiden, så ignorer tidligere innlegg.

2 Likes

Synes ikke det er / var negativt - var interessant det jeg rakk å lese. Åpenbart utfordringer og pressede marginer. Bedres disse er oppsiden stor, og jeg tror markedet vil tenke i de baner fremover.

1 Like

Synes du skal komme med ditt synspunkt, for meg er innleggene dine svært nyttig.

NRC: NORDEA OPPGRADERER TIL KJØP, DANSKE HØYNER KURSMÅL

Oslo (TDN Direkt): Nordea Markets oppgraderer NRC til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 22 kroner aksje, fra tidligere 20 kroner. Danske Bank Markets høyner sitt kursmål til 28 fra 18 kroner, og gjentar en hold-anbefaling.

Det fremgår av en analyse torsdag.

Nordea Markets forventer at selskapet vil fortsette å slite på kort sikt, men dette er i deres syn reflektert i verdsettelsen.

Vi er trygge på at tiltakene fra ledelsen etter hvert vil lønne seg og vi venter at lønnsomheten vil bedre seg betydelig fra 2022 og utover, skriver meglerhuset.

Ifølge Nordea er selskapet verdsatt til en 2023 p/e på 4,8 ganger og en selskapsverdi (EV) mot driftsresultat på 4,7 ganger, som etter meglerhusets syn er for lavt.

Også Danske Bank Markets mener NRC må levere forbedre marginer for å vinne investorenes interesse.

Med en soft backlog og margin-mål for 2021 forventer vi at dette kan ta tid, konkluderer meglerhuset.

Der kom det enda ett insidekjøp:

https://newsweb.oslobors.no/message/525309

Passert 100.000 aksjer innsidekjøp nå.

DnB med nytt kursmål, de andre øker sine men DnB kutter fra 20 til 16kr.

Er det noe utbytte på vei her?

Nei, de må tjene penger for å betale utbytte…

Mandatory notification of trade - Primary insider