Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳

Takk for fine ord, @vcp :smile:

Veldig bra med daglig oppdatering👍
Skulle gjerne sett at kolonnen med aksjeeier hadde vært litt bredere slik at man kunne lese hvem som er aksjonær og ikke bare Verdipapirfondet… ? Hvilket verdipapirfond?..
Hadde det også vært mulig å lage en liten kolonne med norsk flagg hvis norsk aksjeeier, svensk flagg hvis svensk aksjeeier osv…
Tilslutt er det en ønskeliste avstemmingsliste for evt nye aksjer man ønsker daglige oppdateringer på?

2 Likes

På større skjerm er den bredere, men på mobil måtte jeg ta noen avveininger for å få plass i bredden. Skal se om vi kan finne en enda bedre løsning :slight_smile:

God idé, jeg må sjekke om det er i datagrunnlaget :slight_smile:

Jeg kommer til å kjøre jevnlige avstemminger om hvilke som skal beholdes og legges til :slight_smile:

3 Likes

Kanskje også et ikon/link når en er inne på en tråd som linker til aksjonærlista om en klarer å få plass.

10 Likes

Jeg bruker en tablet på 10,5 og som du ser på vedlegg er det god plass til hele navn på aksjonær, men dessverre ikke synlig da kolonne er for smal…

2 Likes

Hvilke selskap savner du lister fra?

Hjelp meg velge hvilke jeg bør bestille i neste runde ved å fylle inn dette skjemaet: https://forms.gle/b91jNxjzpdRJguXd8

4 Likes

Klarte å skrive gamernicket mitt :sweat_smile: Men stemte på Atea.

Kjempeflott dette. Men lurer på om det går komme med ønsker til firma som skal være med på listene. Slik jeg har skjønt det er det 50 firma. For meg er det ikke alle i listen som er interessante, og kunne ønske meg andre firma inn. Men kan hende det er gjort et fornuftig valg her, som ikke passer for meg :slight_smile:

Absolutt @runewl, se mitt innlegg et par innlegg opp :smile:

Vaccibody bør med.

Ser man det ja, begynte å lese fra toppen men ga opp halveis, skulle begynt fra bunn. Da har jeg lagt inn ønske om Hiddn. Men et tips til neste gang, kanskje la folk få velge 5 eller 10 stk, ble litt snaut med en :slight_smile:

Det er fritt frem å skrive inn mer enn én i feltet :smile:

Vaccibody

@pdx

Vaccibody.

Hvis det er mulig å komme med en begrunnelse her som jeg tenker bør veie tungt. Som du vet har forumet gått i retning av å bli svært biotekdominert. Rett og slett Norges beste forum på biotek uten sammenlikning forøvrig.

Vaccibody står i spissen for en rivende og svært spennende utvikling der helsenæringen seiler opp som en potensielt svært viktig næring i Norge.

Vaccibody er i skrivende stund priset til nærmere 9 mrd, mer enn de noterte til sammen og de er etterhvert svært viktige for sektoren. Kanskje dette blir selskapet som får gjennombrudd først eller blir kjøpt opp. Tenker der er svært viktig å følge med på lister i Vaccibody av de grunnene. Viktig for hele sektoren ikke bare oss som er investert i selskapet.

2 Likes

Ønsket er notert :smile:

hvor finner jeg vaccibody?

Her: https://www.notc.no/

1 Like

hvor får man kjøpt aksjer der i såfall?

THIN

Thin Film Electronics ASA

Det finnes enkelte aktører som tilbyr kjøp av aksjer på OTC, men husker/vet ikke hvem… Tipper det kan være høyere kurtasje på disse handlene dog…
Du finner nok ut hvem som tilbyr dette ved å klikke deg inn på hver enkelt aktørs hjemmesider og lete litt :slight_smile:
Ganske sikker på at Norne gjør det. Sbanken gjør det ikke…

1 Like