Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Odds og spill (betting)

Her kan vi diskutere denne bransjen og tips om selskaper mm

2 Likes

Positiv trend på nio / betspin.com - men virker som de betalte alt for mye for gig / guts.com ?

http://www.similarweb.com/website/betspin.com

Mindre positivt for mr green, men med lavere bounce rate

2 Likes

Finnes det noen oversikt over hvilke bettingaksjer som finnes? Bettingaksjer som jeg har for tiden er Unibet, Betsson, MrGreen og (noen ganger) Nio.
Jeg tror ikke jeg vet om noen flere enn disse. Vet ikke om det er noen bra på Nasdaq f.eks?

1 Like

Det er noen små som Angler og United Media, dessuten har du jo de som utvikler systemene som Net Entertainment og Kambi.

1 Like

Idag kl 9.15 leste jeg på Hegnar at Nio hadde fått til en avtale som ga dem 300.000 euro pr dag.
Dermed panikk-kjøpte jeg Nio på 1.22.
Så leste jeg børsmeldingen fra Nio.
Der sto det at de hadde fått til en avtale som ga dem 300.000 euro pr år.
Dermed panikk-solgte jeg Nio på 1.32.

Antar jeg ikke var den eneste som ble lurt av Hegnar. Heldigvis hadde jeg flaks idag.

Er det noen som vet hvor bra denne avtalen egentlig er forresten?

3 Likes

Jeg har ingen aksjer i Nio, men jeg regner med at markedet priser inn potensialet for teknologien og satsningen på iGaming, ikke inntektene fra denne ene avtalen.

Jeg har heller ingen aksjer i Nio nå. Burde kanskje hatt noen få for å gamble litt :smile:
Jeg kjøpte Unibet idag. Det er kanskje litt tidlig, men jeg tror den har brutt gjennom motstanden på knapt 510.

1 Like

Mr Green kan være interessant rundt 30 kroner synes jeg… P/S nå ca 1.77 mot GIG 7.85

Men vær forsiktige insiders har solgt litt, og det er jo ikke noen vits å gå inn for tidlig heller.

Jeg kjøpte på 33.5 idag, på meldingen om lisens i UK. Synes den begynte å se interessant ut teknisk også. RSI hadde vært under 30 og snudd opp.

1 Like

Jeg solgte igjen på 35 blank. Synes ikke det var så mye futt i den idag. Kanskje var det dumt, men samtidig var det en grei fortjeneste på en og en halv dag.

2 Likes

Alltid greit å ta en gevinst, spesielt i volatile tider. Det som gjør meg litt usikker på Mr Green er innsidesalget i juni:

http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=74161

Relativt mot konkurrentene virker den billig… så det er vanskelig å si! Jeg forsøker å være ganske forsiktig nå og kjøper mest aksjer som jeg er villig til å sitte med en god stund selv om kursene faller.

1 Like

Prøver å være litt forsiktig sjøl. Det har medført en ensifret prosentvis avkastning hittil i år. På dagens mr green trade kunne jeg tjent dobbelt så mye ved å vente et par timer. Men men…

1 Like

Jeg har gått fra +25% til nå -4% (og har vært innom -10%) på IS, men sånn går det noen ganger… vanskelig å spå på kort sikt. Har gått fra +60% til +40% totalt på hele porteføljen i år, selv om jeg har forsøkt å være defensiv fra 60%.

Synes Mr Green ser interessant ut… Tror den må finne ny trend nå, så jeg venter litt og ser hvilken vei det går.

Har ikke kjøpt noe, men litt interessant for dere som har GiG å sammenligne med Mr Green i market cap som omsetter nesten 200 MSEK i kvartalet. Mr Green har markedsverdi på 1.3 milliarder SEK.

http://mrgco.se/wp-content/uploads/sites/3/2015/05/Kv1_2015_MrGCo.pdf

Denne skulle vi ha kjøpt da jeg postet den. +169% siden 14 april.

Angler Gaming med market cap 200 MSEK snur til pluss i dag:

http://www.aktietorget.se/pressdocs/AnglerGamingPlc/74576/404811.pdf

3 Likes

Finns en helt ny analys om Angler Gaming på svenska om någon är intresserad. Läs hela analysen här.

1 Like

Svenske bettingselskaper er det man skulle ha satt pengene på i år tydeligvis

3 Likes

Tar opp denne igjen da disse selskapene ser bra ut på multipler.

Er det kun ESG-fokus som har fått ned prisingen eller er det andre “faktorer” som gjør at de nå er så billige og med god yield?

Strukturelle problemer. Bransjen har “i alle tider” kunnet tilby spill uten å betale mer enn en liten skatt til Malta. Nå er de fleste land regulert til et lisenssystem hvor selskaper må betale skatt og få øvrige begrensninger på seg - som innsatsgrenser, markedsføringsretstriksjoner etc.

Det siste året har reguleringen blitt strammet inn. Danmark økte skattesatsen til nærmere 30% av GGR, mens Frankrike og Hellas er godt over 50%. I Storbritannia har de fått en automatreform og det diskuteres videre innstramninger. De etablerte markedene har innsett at spilleavhengighet faktisk er en greie, og de forsøker nå å begrense dette mest mulig. I tillegg har du fått en rettsavgjørelse i Spania som sier at et selskap ikke lenger kan limitere (vinnende) spillere etter egen vurdering.

Bonusordningene er utsatt og flere har dratt søkelyset mot VIP-ordningene som selskapene tilbyr.

Afrika, Asia og Sør-Amerika (i særdeleshet) har ikke disse begrensningene. Derfor ser du mange selskaper gå til disse markedene. Vest-Europa er ikke like profitabel som før og vil neppe bli det - med mindre selskapene trekker seg ut og fortsetter tilby spill ulovlig (som mange vil gjøre)

1 Like