Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oivrans trading-tråd

du tror den skal opp?

Forventer et daily higher low-forsøk innen kort tid ja, og ser på det som sannsynlig at forsøket kommer i dag.

1 Like

Er helt ute her på 790. Går gjennom traden seinere.

3 Likes

Pent

Recap av gårsdagens Tesla-trade. Som jeg skrev i går så jeg på en Tesla-bounce som sannsynlig. Jeg håpet på en stor flush på åpning, og hadde ordre mellom $660 og $680. Bunnen ble satt på $687, da måtte jeg omstille og se etter my mulighet for å komme meg inn med lav risk.

Dagen startet med et 2 min equilibrium, som Tesla veldig ofte gjør første 30 minuttene ish. Første potensielle inngang var bunnfiske av $687 som i sett i ettertid var en glimrende mulighet, den tok jeg dessverre ikke. Da ventet jeg heller på brudd på equlibriumet, og tok full posisjon på $710.

Det var umiddelbar follow through, og stigende volum, så jeg ble raskt veldig komfortabel i traden, og klarte å sitte betydelig lenger enn jeg ofte gjør. Tok første profitt rett før high of pre market på $733, og planla å sitte rolig med resten. Den fortsatte deretter omtrent uten konsolidering til $770, da måtte jeg ta profitt på $760-tallet. Denne posisjonen burde jeg kommet meg inn igjen i på $740-tallet på konsolidering ettersom jeg så på det som sannsynlig med en leg til opp, men det gjorde jeg ikke. Tok siste del på $790 ettersom bouncen var på 13% uten hourly trend change.

Siste del av dagen i går var svak for Tesla. Håpet for bulls er at gårsdagens low holder og vi bryter $795, som vil gi hourly og 4 hour trend change. Jeg kommer til å se etter mulig low risk-inngang for dette scenarioet. Med tanke på hvor stort pullbacket har vært må det riktignok veldig høyt volum til for å gå rett til higher high, hourly equilibrium er i så fall det mest sannsynlige utfallet imo. Om vi derimot får en ny leg ned kommer vil jeg se etter samme setupet som i går neste uke.

9 Likes

Sett på krypto siste tiden nå som vi nærmer oss BTC halving?

Trader kun aksjemarkedet for tiden, men følger litt med. på Bitcoin.

Interessant med brudd over nedtrendslinjen fra ATH. $10,550 og $14,000 er de viktige prismotstandene som gjenstår før ATH.

Med det sagt ser dette movet parabolic ut, og slikt ender ofte med en blow off top. Så ser på et ikke usannsynlig scenario med akselerasjon opp nå i helgen, og en sell the news-reaksjon enten etter nyheten, eller noe før. Dette blir foreløpig bare spekulasjoner. Weekly trenger uansett en higher low etter en nær 200% bounce uten weekly higher low.

6 Likes

hvordan går det @Oivran ?

Hei! Takk som spør. Jeg kjører på med daytrading, for øyeblikket utelukkende i aksjer i det amerikanske markedet, som gir mer enn nok muligheter om dagen. Holder meg til aksjer med veldig høyt trading volume, som TSLA, NIO, og andre hype-aksjer som PLTR/SNOW m.f. for øyeblikket.

Jeg kan prøve å poste litt analyser og trademuligheter her igjen fremover om det er interesse for. Ser Bitcoin var under $10,000, og TSLA nesten på samme nivå - før splitt sist jeg postet, så kanskje på tide :sweat_smile:

12 Likes

Er en fryd å følge med på, så post i vei !

Ser etter short-inngang for potensiell blow off top for TSLA i dag. $250 over forrige daily higher low, og stort gap up. En vanskelig trades ettersom alle trender er oppover, og må absolutt ikke gjøres uten en klar exit-plan om traden går i mot.

5 Likes

Ingen blow off top i går. Hourly uptrend holder som den har gjort siden midten av $600-tallet, og det enkleste er å spille i retning av trenden, helt til den endres. Er riktignok fremdeles interessert i short mandag/tirsdag om jeg finner en god spot.

Både TSLA og Bitcoin er ekstremt extended, og slike bevegelser ender alltid i stort fall(snakker her om på kort sikt, sier ikke de ikke vil gå høyere igjen etter en daily eller weekly higher low). Er spent på å se om dens første fall vil føre til en dominoeffekt, hvor frykt tar over og både TSLA, Bitcoin og markedet generelt får en stor bevegelse ned, mens dollar får en etterlengtet bounce.

8 Likes

ned og teste 800? :smiley: Satt min på 856 :crossed_fingers:

Med 885 stop? Testet 800 mandag, og prøver å sette det som daily higher low. Så lenge det holder er daily uptrend intakt, og vi ser mot $900/1000. Brytes det nivået neste uke vil det være første weekly consolidation på lang tid. Forrige weekly higher low er helt nede på $379.

Tenkte meg en mulig dobbel bunn nede rundt 800-tallet :thinking:

Mulig det, ser ikke noe selv som indikerer at det er mer sannsynlig enn andre scenarier.

Ser ut etter bounce plays på NIO og XPEV som begge er hourly oversold og nær daily EMAs.

Fine bouncer på XPEV og NIO fra daily Ema12 og hourly oversold, særlig XPEV. Spilte seg hovedsaklig ut i går. I aksjer i sterk daily uptrend er disse to indikatorne samme veldig ofte et godt sted å se etter daily higher low, enten for continuation, eller en bounce to daily lower high.

Følger med på Bitcoins daily equlibrium som begynner å en veldig tight range, og prøver for øyeblikket å holde support såvidt det er.

TSLA også i daily equlibrium, litt mindre tydelig.

5 Likes

Veldig spennende å følge med på deg Oivran. Setter pris på alt du deler! Er det noen spesiell grunn til at du velger å trade på den amerikanske børsen og ikke den norske?

Ja, handler om betydelig større volum, og mye flere muligheter enn på den norske. En stor andel av tradsene jeg tar varer i 5-30 minutter, og da er jeg avhengig av høy likviditet.

2 Likes

Mindre mulighet til å bli rævkjørt av en større trader som styrer en aksje også.

1 Like