Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oivrans trading-tråd

Et annet spennende setup er KHRN med close 8 cent fra ATH. For lite likvid til at jeg trader den, men verdt å se på for swing-tradere.

4 Likes

Noen som tok denne? Opp 18% fra åpning, og perfekt close.

Ble ingen gap up på VFF - stor grad på grunn av lavere åpning på CGC og SPY etter min mening. Jeg holder en swing her i natt også, planen er å holde den til jeg enten ser svakhet, eller den får nytt ben opp. Foreløpig er det sunn konsolidering etter min mening, med lavere bear-volum, og potensielt bull flag.

6 Likes

CRON potensielt ukentlig bull flag.

Med brudd på 22,05 er det lite motstand før ATH på 25,10. Ble testet i dag, men rejected på 21,98, som for øvrig var et nydelig top fishing set up.

10 Likes

Flott tråd Oivran

4 Likes

VFF brøt opp

CRON brøt 22,05

VFF hadde første dag på Nasdaq, og hadde nok en knalldag. Opp 40% på 4 tradingdager nå. Jeg har tradet den mye, med en swing fra 10,80 i bunn som jeg selger når trenden på timeschartet snur. Sjeldent jeg holder i nærheten av så lenge, men prøver å bli bedre på det området. Planen er å etterhvert ha to kontoer - en for day- og en for swing trading.

Det er mange aksjer som har gått voldsomt de siste dagene, flere med uplisting-nyheter bak seg. Samtidig har kjempen CGC hatt tre dager med pullback. Det er perfekt tradingmessig at det ikke drar med seg resten av sektoren i for stor grad.

8 Likes

Jeg lukket VFF-swingen fra 10,80 her på 13,27 etter to ATH-brudd uten follow through i dag. Vil være interessert i en ny swing når vi får et større pullback.

EDIT: Den har holdt veldig sterkt i dag mens store deler av bransjen ellers har vært svak, så sier ikke dette er toppen, men det er nok for at jeg sier meg svært fornøyd med profitten og ser etter andre muligheter.

6 Likes

Nyheter i sektoren, CRON, CGC etc er opp 1-2% på 5 min. Har ikke funnet nyhetene ennå.

EDIT: Virker som å en non event, og overreaksjon fra roboter.

Jeg snuser på kryptotrading igjen. Vi er nær et ukentlig trendskifte på Bitcoin, som vil være markant ettersom om skjer ettersom vi har vært i ukentlig nedtrend helt siden toppen på $20,000 i 2017. Har ingen kapital på Bitfinex for øyeblikket, men setter mest sannsynlig inn på mandag, og kommer til å poste om krypto her også fremover.

11 Likes

BTC med kraftig rejection nær motstand på søndag.

10% fall på en drøy time på relativt sett svært høyt volum. I mine øyne et planlagt “bear attack”.

Jeg følger nå med på dette ukentlige equlibrium-mønsteret, og håper på et bull break av dette. Får vi det forventer jeg gode tradingmuligheter i i alle fall en periode.

4 Likes

Her er noen setups jeg følger med på for øyeblikket.

OGI - Cup and handle-aktig formasjon på både ukes- og dagschartet. Jeg vil gå inn for både en daytrade og swingtrade om 8.00 brytes.

Motstand: 8.00, 8.15, 8.55.

Det kom også ut nyheter i dag tidlig, som kan være perfekt timing med dette setupet.

VFF

Første skikkelige pullback i går, med over 14% drop fra gårsdagens topp til bunn. Jeg fikk en fin trade her i går da vi fikk 15 min oversolgt, nådde 1 times EMA 26, som jeg lukket på første spike. Her vil jeg være interessert for en bounce om vi får et større pullback i dag.

CRON/CGC

Potensielt EQ-mønstre på dagschartet. Om vi får lav RSI, med pris på nedre 19-tallet er jeg interessert i inngang. Det kommer sannsynligvis til å være en day trade for meg, men vil også være en fin swing-inngang med stop på 18.71 og target i 21.50-22.50-området, evt høyere om man vil spekulere i bull break av EQ-mønsteret og ny ATH.

OBS: Både SPY og og sektoren er svak i det kortsiktige bildet, noe som er viktig å ta med i beregningen.

4 Likes

8.00 brøt bare minutter etter åpning, og deretter fikk vi herlig follow through, og endte dagen opp 9%. Jeg rakk ikke agere på bruddet, så jeg fikk posisjonen min fylt på 8.08. Tok av day trade-posisjonen mot slutten, og holder swing-posisjonen, noe jeg planlegger å gjøre i noen dager om jeg ikke ser store varsellamper.

CRON utspilte seg også ganske perfekt. Startet dagen med en pullback til 19.50, med 5 min, 15 min og 1 times oversolgt, og deretter en voldsom bounce, over 12% fra topp til bunn med mitt første swing target som skrevet tidligere i dag nådd allerede i dag. Jeg tok dessverre ikke denne traden da vi ikke kom helt ned i området jeg hadde kjøpsordre, mine satt fra 19.16-19.32.

VFF hadde også en solid bounce på nesten 10%, men fikk ikke det større pullbacket som jeg var ute etter for inngang.

11 Likes

Noe videre tanker om VFF etter ukens nyheter? Nytt hemp prosjekt med Nature Crisp ble godt mottatt. 65/35 partnerskap samt Nature Crisp er en virksomhet fra Georgia - Passer bra mtp Farm Bill. Nå ekspanderes det til et legalisert hempmarked og cbd-ekstrakt biten har stort potensiale.
Jeg er litt interessert i det tekniske bildet, også. Det sies at CEO kontrollerer store deler av aksjene og free-float er lav. Hvis du har lyst å dele dine tanker om hvordan det tekniske bildet ser ut for neste uke hadde jeg blitt høyt :cloud: takknemlig :smoking:

Brøt ut av daglig bull flag fredag, men endte med en “shooting star” candle, som i seg selv er “bearish”. Grunnen til dette var nok at Nasdaq-tickeren ble haltet noen timer før stenging fredag. Jeg vet ikke så mye om årsaken til dette, og har heller ikke lest så mye om hva det spekuleres i, men hva som kommer ut rundt dette vil så klart være avgjørende for det kortsiktige bildet.

Ser man på ukeschartet har aksjen gått 300% uten særlig konsolidering, og alt over 3.98 vil være en higher low på ukeschartet. Så om jeg var i en swing-posisjon ville jeg personlig tatt profitt, eller flyttet stop loss oppover for å slippe å bli med ned igjen.

Man så hvor langt TLRY gikk i blue sky breakout(etter brudd på all time high) med lav free float, så alt er mulig, men om man spekulerer i en sånn reise ville jeg som nevnt flyttet stop loss oppover underveis, for eksempel ved forrige daglige higher low, som for øyeblikket er 12,61.

2 Likes

Oppdatering på halt-en. Har ikke lest alt, men ser ut som det skyldes en administrasjonsfeil? I så tilfelle kan vi fort se lettelse/short squeeze.

https://finance.yahoo.com/news/village-farms-international-provides-nasdaq-120000686.html

Yess “purely administrative in nature” ble det sagt.
Kan ikke se at det er så mange aksjer ute til short, men mtp free-float er alt mulig. En annen faktor er verdsettelsen av selskapet som man kan spekulere om er veldig lav. Jeg har et bet på at det enda er mye eufori å hente i denne aksjen da hele selskapet også pdd fremstår som et solid kjøp om man har fulgt litt med i cannbis-utviklingen og ser mot fremtiden.

1 Like

SPY dumpet i går, og hadde den rødeste dagen på to måneder. Med stor volatilitet i markedet, særlig til nedsiden, blir korrelasjoner sterkere. Ser man på individuelle charts fra gårsdagen ser de aller fleste veldig like ut. Under er chart for SPY, CGC, CRON og VFF.

Den daglige opptrenden på SPY ble brutt for første gang siden bunn 26. desember, men dippen ble også bra kjøpt siste del av dagen. Blir spennende å se om vi får fortsettelse til nedsiden, eller om vi fortsetter rett oppover som vi har gjort i to måneder nå. Daglig RSI er høy, og vi er i en sone hvor kursen har snudd ned 3 ganger allerede.

2 Likes

CRON med bull break av daglig EQ i dag med sterk follow through. Opp over 6% fra bruddet bare i dag. 6% unna ATH, stor sjanse for at vi ser ATH og blue sky breakout denne uken.

ACB også med daglig bull break og ekstremt høyt volum og perfekt close.

3 Likes

Ser etter signaler for inngang i dag for oversolgt bounce i både markedet generelt og MJ-sektoren. 4 røde dager på rad på Spy, gap down, og 1 times RSI på 25.

Ser spesielt på APHA som har falt kraftigst med 1 times RSI på 20, og IIPR som kommer fra ATH, og har 6 røde dager på rad etter et stort run. CGC med potensielt higher low i daglig EQ på 43-tallet.


2 Likes