Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Tråden for de som ønsker å diskutere og dokumentere hvilke bull-faktorer som bør vektlegges i tiden framover.

9 Likes

Triveligere her enn hos bjørnene :sweat_smile:

6 Likes

image

9 Likes

Screenshot_20200528_174002_com.android.chrome

6 Likes

2 Likes

Oksebåsen?

1 Like

Ja til Okseboksen :money_mouth_face::crazy_face:

2 Likes

2 Likes

Flere momenter som drar i retning av at vi så siste bunn på lang tid i mars:

-FED har nærmest garantert at de skal holde markedet oppe, kjøpe det som kjøpes må. De har blant annet kjøpt mye junk-bond som sikrer bedrifter med lavere kredittrating bedre forutsetninger for videre drift.

-TINA (There is no alternative). Aksjemarkedet gir best avkastning på lengre sikt sett opp mot andre investeringer. Sitt med aksjer, ikke selg. Ting ser bedre ut om et par år. Akkumuler når markedet er billig som nå.

-Hausseindeksen viser at investorer er optimistiske for tiden framover, lar seg ikke så lett skremme ut av sittende posisjoner. Skaper et solid fundament for videre oppgang.

-Betydelige stimuluspakker i ulike verdensdeler kan sikre en lynrask v-shape-recovery.

oppsummering: vær fremtidsrettet og positiv, se lengre enn din egen nesetipp. Til neste år er det hele over og vi befinner oss på helt andre nivåer på verdens børser.

Håper andre kan supplere med flere bull-faktorer.

1 Like

Nå spretter jeg snart denne

image

Hvor kjøpte du den? Den må smakes.

Hehe det var et humoristisk innlegg, jeg eier ikke vinen selv :slight_smile:

Motsatt strøm av nyheter som når nedstengningene foregikk. I stedet for «arbeidsløsheten økte for andre måned på rad», vil vi på et tidspunkt få «arbeidsløsheten sank for andre måned på rad». «Antallet flyvninger doblet» osv.

1 Like

Historisk lave renter er i seg selv nok til å stimulere assets.

2 Likes

Håper @Hild kanskje kan bidra med ytterligere faktorer🙂

Jepp!

Som Varg sier, all u need is lave renter.

3 Likes

Kult!

Moro dette her, fly og cruise stiger - the SKY is the limit

1 Like

Ting går fremover - bokstavelig talt.

Ja Norwegian har vel aldri vært dyrere (målt i mcap) leste jeg :flight_departure:

1 Like