Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Olympiske Leker

Omsider er ventetiden over, og Vinter-OL skal igjen rulle over TV-skjermene 2 uker i strekk.
For meg selv så er Vinter-OL det absolutte høydepunkt når det kommer til sport, og antar at jeg ikke er alene om å skulle sitte oppe om natten en del i tiden fremover.

Tenkte vi kunne samle all diskusjon om Vinter-OL i en tråd, sammen med et lite sendeskjema som gjør det enklere å vite når man må sette på alarmen for å få med seg alle medaljene til Norge.

Legger inn øvelsene hvor Norge deltar(og har muligheten på medalje) de første dagene i første omgang, så skal jeg få oppdatert den etterhvert når jeg har litt bedre tid på jobb :smiley: Legger ikke inn kvalifiseringer eller treningsøkter i denne lista.

Godt OL alle sammen!

@pdx, hvordan gjør man innlegget til en wiki? Så kan andre som får ånden over seg også gå inn og oppdatere sendeskjemaet.

Torsdag 08.02
01:05 - Curling, mixed double. Norge - Canada 9-6
12:05 - Curling, mixed double. Norge - OAR 3-4

Fredag 09.02
00:35 - Curling, mixed double. Sør Korea - Norge 3-8
05:35 - Curling, mixed double. Sveits - Norge 5-6.

Lørdag 10.02
01:05 - Curling, mixed double. Norge - Finland
08:15 - Langrenn kvinner, Skiathlon 15 km.
12:05 - Curling, mixed double. Norge - USA
12:15 - Skiskyting kvinner, 7.5 km sprint.
13:35 - Hopp menn, normalbakke.

3 Likes

Er en wiki nå :smile:

Vinteridrett hører hjemme på NRK.
Dette surret her med litt på TVNorge og resten på nett på Eurosport synes jeg er rævva. Jeg synes det er så rævva at jeg i år har lyst til å droppe hele OL!

I går så registrerte jeg meg og lasta ned Eurosport appen (har brukt den før under Curling EM), tenkte jeg kunne høre på NRK radio og se på nett, men neida, nettet er jo 15-30 sek forsinket ift radio…

Sorry @Jensen for at jeg forsurer den fine tråden du legger opp til, måtte bare få det ut! :blush:

2 Likes

Enig i at NRK har vist seg å være best på vinteridrett. Var veldig skeptisk til Sochi OL når TV2 hadde fått rettighetene. Savnet Ola Lunde sine betraktninger rundt skytingene i skiskyting, og var ikke det samme å se langrenn uten Jann Post og Torgeir Bjørn som kommenterte, men til syvende og sist var det ikke så aller verst.

Håper TVNorge klarer noe av det samme. Levere et produkt som man slipper å irritere seg over mens det pågår.

Som et tips til streaming for Get-kunder: logg inn på Min side på get.no for å få streamet de kanalene du har. Dette fungerer både på PC, mobil og nettbrett. Rå kvalitet, og best av alt så var den ikke sperra på arbeidsplassen :slight_smile:

3 Likes

Ser gjennom nattens øvelser, har sett snowboard, nå curling. Er faktisk ikke så ille, skal bli spennende å se langrenn.
Tour de ski var grusomt på TV2, dette må bli bedre.

1 Like

Ikke sett noe før nå. Håper det blir bedre enn Tour de ski! For det var mildt sagt dårlig :sunglasses:

1 Like

CHARLOTTE KALLA BOOOOM :heart_eyes: vilken kross!

3 Likes

Ble stille på denne tråden her, er det ingen som følger med på OL?

@Jensen jeg må si jeg er positivt overrasket over Eurosport og sendingene. Ser uansett i opptak, så reklamen hopper jeg over.
Men Appen deres burde være ner seervennlig, burde kunne hoppe inn i sendinger og se fra start, pause underveis osv.
Synes også det er dumt at en ikke får Curling på TV, trodde ikke jeg kom til å følge med, men det gjør jeg.
Skikkelig gøy.
Ble hekta når Pål Trulsen herja, synes også Team Ulsrud har gitt oss mye god underholdning opp gjennom årene. Ikke minst når de stilte i klovnebukser, og innfridde😊.

1 Like

Sitter klistra til tv’n, til alle døgnets tider. Kjenner på kroppen at det kan bli en tøff arbeidsuke dersom jeg skal fortsette slik :joy:
Jeg er også positivt overrasket over sendingene på Eurosport. Reklamen velger jeg å ikke fokusere på. Benytter pausene til å heller lese meg opp litt her istedet :stuck_out_tongue:

Men nå er det Liverpool! YNWA :heart:

4 Likes

Har selv fulgt med på det aller meste, hadde alarmen på i natt for å få med meg både snowboard og utfor, men klarte å knuse mobilen min i går, så ikke fått vært inne noe i mellomtiden. Veldig moro med 30km for gutta i dag.

@Duogdu, Curling vises som regel på Eurosport eller Eurosport Norge med norske kommentatorer. Ser i hvert fall de fleste kampene uten å gå via appen. Blir spennende med semifinaler nå :slight_smile:

2 Likes

Jeg er så kjip at jeg ikke ha Eurosport, bare appen…

Kvinnenes storslalåm utsatt pga vind… Fortsetter det sånn så blir hele OL utsatt 14 dager! :rofl:

1 Like

Hintet er jo at de har bygd vindmøller i samme område. :grimacing:

2 Likes

Kan det være en liten gulrot fra @pdx med gratis innsider medlemskap om jeg klarer å ta medalje i OL? :sweat_smile: Er ikke veldig aktiv her, men leser mye og takker for mange gode innspill på forumet. Så skal jeg prøve å komme meg til start og representere tekinvestor, selv om jeg i utgangspunktet bare er reserve :slight_smile:
Håper noen her også følger med på kombinert!

14 Likes

Vi har en deal :smile::+1:

1 Like

Lykke til, @capteink!
Her følges det som følges kan :smiley:

Krysser fingrene for at den forkjølelsen til Schmid ikke slipper taket før etter åpningsrennet onsdag :smiley: Lykke til i OL!

Lykke til capteink! Satser på at du får med deg en av konkurransene :slightly_smiling_face: Slutter meg til @blaahval, følger med der hvor det deltar nordmenn :smiley:

Junioren Samuelsson tar silver i jaktstarten i skidskyttet. ge han bragdguldet för helvete!!!

4 Likes

Imponerende rykk :slight_smile:

1 Like