Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera / Otello Corporation (OTELLO)

Noen som har innsikt i Opera / Otello?

Aksjen har jo virkelig fått gjennomgå. Merker meg at Sand Grove kjøper seg kraftig opp.

https://newsweb.oslobors.no/message/464530

Synes denne aksjen er veldig undervurdert.
Har fulgt aksjelisten hver uke siden jeg kjøpte meg inn i November og er flere av de på topp 20 som øker ukentlig. Sand Grove er nå over 20%

  • De har hatt 2 harde år der Adcolony har fått gjennomgå, men den har nå stabilisert seg på inntekter/utgifter og i q3 presentasjonen var de veldig optimistiske

-Bemobi øker inntektene for hvert kvartal og ser fortsatt stort potensial (Gikk ca. 20 mill dollar i pluss 2018). De har vært uheldig med valutaen det siste året da de har ca. 30-40% i det brasilianske markedet. Men i Q4 bedret dette seg mye og Brasiliansk real har holdt seg godt mot dollar i Q1 2019.

-Det er minst 1,7% shortede aksjer som må kjøpes tilbake på et tidspunkt. De har allerede god gevinst, Så det kan skje snart.

-De har ingen gjeld

-I Q3 rapporten skriver de at de jobber med IPO/dismerger av Bemobi. (Som vil gi en høyere aksjekurs)

  • De har en sak der de solgte Opera tv, som de venter på restutbetaling. (De har fått medhold sålangt). Fikk etterbetalt saksomkostninger. Dette dreier seg om ca. 40 mill dollar+.

-Etter Q3 hadde de ca. 30 mill dollar i cash.

  • De eier 1 900 000 egne aksjer.

-Otello har en markedsverdi på ca. 1,9 milliarder.

  • Ser DnB har kjøp og kursmål 40, selvom jeg ikke tar det så seriøst. (kurs nå:13,96)

Ordrebildet de siste ukene er at noen kjøper alt under 14 kroner og at det går store poster i ny og ne.

-Q4 rapporten 28. Februar blir veldig spennende.

Er det flere som har aksjer her og har noe å tillegge? Jeg har kjempetro på at dette kommer til å være en god investering i 2019-20.

Sitter i Otello selv. Har merket meg at har kjøpt egne aksjer over lang tid uten at det har gjort nevneverdige utslag på kursen. Det kombinert med den gode kapitalsituasjonen gjør at jeg syns den fremstår underpriset. Det kan skje mye med kursen raskt dersom de kan vise til god utvikling i kontantstrøm.

Ja de har kjøpt aksjer lenge og hadde i August nesten 10 000 000 aksjer som de har slettet i September/Oktober.
Etter dette har de kjøpt litt over 1 900 000 aksjer. De kjøpte nesten hver dag i Januar, men har ikke kjøpt noen i Februar. Vet ikke om dette er fordi noe er på gang og de ikke kan gjøre innsidekjøp, det er for nærme Q4 rapport eller om de er ferdig med tilbakekjøp.

Noen som har en oppdatering på denne? Ser det står litt i media.

Ting tyder på at dette begynne r å gå rette veien igjen. Q1 var rimelig bra, og selskapet har så smått begynt å tjene penger igjen
Men nå er det vel slik at det er salg som har vært tradisjonen i dette selskapet. Kineserne er alltid på jakt ! En nærmest glemt aksje med stort potensiale
DnB -analytiker mente askjen var kapabel til en mangedobling for ikke lenge siden

1 Like

Da begynner Otello å vise fremgang også på aksjekursen. Selskapet har vist god fremgang på de fleste forretningsområder.
Et selskap som møter markedets behov
Salg av hele selskapet til en 10x- pris er naturlig nok også forlokkende

Otello gir nå et teknisk kjøpssignal.
Trenden e r nå klart stigende. På tide da virksomheten går bra
Undervurdert aksje.

2 Likes

21.8.2020, 09:17 · TDN Finans Delayed

OTELLO: ARCTIC SECURITIES NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 16 FRA 20

Oslo (TDN Direkt): Arctic Securities nedjusterer kursmålet på Otello til 16 fra 20 kroner samtidig som hold-anbefalingen opprettholdes.

Det fremkommer av en analyse fredag.

De trekker frem svakere guiding enn ventet på grunn av Bemobi og at kursmålet nedjusteres på grunn av estimatendringer.

PSP, [email protected] Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Det var synd at Brandeggens obs-varsel ble torpedert av Arctic…

Innsidekjøp på 1% av selskapet av Sand Groove samt inn i porteføljen til Dovre. Bør bli en fin dag.

1 Like

Her kan vel kursen fort gå på folk som vil sikre seg eierandeler frem mot avstemningen.

Er det noen som følger denne aksjen?

Har en samboer som eier aksjer i selskapet og hun følger ikke med på de i det hele tatt…

Jeg prøver å sette meg litt inn i det. Ser ut som den har gått opp en del nylig på forventninger om utviklingen av bemobi i Brasil hvis jeg forstår det riktig?

Det ser ut til at mye går i riktig retning, de gjor det bedre enn estimatet, mange venter på børsnoteringen av bemobi i brasil som du nevner. Børsnoteringer vil nok gi oss investorer et fint utbytte, har sett spekulsjoner om at det kan bli på 30-33 kr pr aksje som er mer enn dagens kurs. Når det er sakt har jeg ikke sjekket noe opp i de spekulasjonene… Men jeg tror uansett børsnoteringen kan bli veldig spennende. Om du vil finne mer info anbefaler jeg å sjekke xtrainvestor eller fa forum, de er mer aktive på otello der. Er selv investorer iallefall til børsnoteringen med mindre noe spesielt skjer

1 Like

Skrev litt om Otello for 2 år siden, lenger opp i tråden her. Nå har mye skjedd siden den gang og aksjekursen er nesten 100% opp. Ting har tatt litt lenger tid enn jeg trodde. Men listing av Bemobi virker å nærme seg nå.
Det blir ikke utbytte på 30-33 kroner. Men verdien av Bemobi kan nok bli rundt 25-30 kroner aksjen Når de er børsnotert. Så spørs det litt hvor mye penger de henter inn og hvor mange % de beholder selv.
Det har vært snakket om et utbytte til aksjonærene med en verdi på 6 ish kroner mener jeg.

2 Likes

Nå er børsnoteringen rett rundt hjørne og bull caset er nesten 4 gangern fra dagens kurs.
Otello kan begynne å bevege seg opp neste dagene.

Overaskende at ikke flere her er interessert i otello, spesielt når IPO skjer på onsdag stjeler denne fra XI… Fikk ikke kopiere teksten med mobilen… Men fikk nesten med hele teksten… Veldig bull at den er overtegnet flere ganger, blir nok ei fin uke for oss investorer :+1:

2 Likes

Hva tenker du er et naturlig target?

Ikke godt å si… Men tenker når børsnotering er gjennom og vi ser utviklingen der vil vi få innblikk i litt av otellos verdier… Tror otello er oversett av mange, veldig få som kjenner til den… Blir ikke overrasket om den dobbles… Men realistisk kan det vel ta lenger tid… Men tipper vi får en fin uke :blush:

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/524210

Ser bra ut synes jeg. Otello har solgt 65 % av aksjene til 22 BRL (~35 NOK) og sitter fortsatt med 20 %.

Om kursen går opp for Bemobi etter IPO bør det gå opp for Otello (noe jeg ser flere mener det bør gjøre åkke som).

1 Like