Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Parsec frontiers outsiders

Dette er ingenting sammenlignet med alle andre kryptoinvesteringer… En liten dråpe i havet!

Jeg tror jo fortsatt at prosjektet kan bli noe av, ny fundingrunde eller noe. Dette er tross alt et prosjekt som har en reell bruksverdi. Vi får se hva som skjer!

… Og dette prosjektet ble frontet av TekInvestor… :roll_eyes:

Hva skjer videre? Er investeringen min tapt?

2 Likes

Les litt lenger over her… pengene er nok tapt ja :zipper_mouth_face:

Jeg har ikke hatt noe med dette å gjøre i det hele tatt, heldigvis, men den begrunnelsen over for ikke å kommunisere med de som lot seg friste til å prøve å finansiere prosjektet og som nå har tapt til dels store summer sier mer om seriøsiteten her en noe annet.

1 Like

Jeg har ikke sett en bekreftelse fra hrokling at pengene er tapt.

2 Likes

Er det forøvrig noen herfra som har anledning til å stille på møtet? Jeg skulle så gjerne fått det til, men får det dessverre ikke til nå pga jobb.

Nei, det er sant. Jeg tenkte bare på det @Evilfreud skrev lenger oppe.

1 Like

Jeg har planer om å delta på møtet. Kan prøve å få notert ned hovedpunktene her siden.

12 Likes

Det er planer om å sende ppt med slides som ble presentert til pre-sale investors.

Her er mine rå-notater fra møtet - gir kanskje ikke så mye mening for andre…

Henning Rokling
Jack Wulff, Artplan

ICO Post Mortem
Info om ideer, oppstart, andre kryptospill (Kitties etc) zzz
Tech req: high throughput, Etherium too slow
Timing: fall 2017, btc down
Rådgivere fra finans, gaming, tech

Whitepaper history
Pre-sale:

  • min cap 400 ETH (1.5 mill nok)
  • eth price movements
  • tekinvestor pool
  • results 700 ETH

Crowd sale:

  • hard coded 1 may
  • marketing & pr
  • dev very late! (Not communicated)
  • conferences, community building

Game dev (Wulff)

  • start end Jan
  • next gen blockchain gaming
  • key focus, 40 people
  • scaling problematic for blockchain
  • Owned by players
  • thin client, fat protocol
  • robust, scalable

Selecting blockchain

  • NEO
  • reasoning on medium
  • not so distributed

Travel prototype

  • sol
  • ark ship

Visual scripting of smart NEO contracts

Ship sale

  • Ark-1, $11000

Mange kanaler

  • ikke slack
  • discord
  • Twitter

Finance:

  • BitPanda, Paysera, Leupay, Bitmynt
  • remaining balance 7.77 ETH,
    7449 Eur

PR and marketing

  • Jan-18 high conversion (x4)
  • May-18 low conversion
  • lots of conferences
  • no investments

Token listing on exchanges

  • hotbit agreement,
  • Death of ICO

Veien fram:

  • mindre spill
  • legge ned
  • stort spill (15 mill nok)
  • open source
  • opp til investorbase eller andre interesserte å evt bruke tid/penger på det videre
  • mulig å realisere tap («selge» tokens) for å kreve skattereduksjon

Med forbehold om feil

7 Likes

Takk @nhy1024. Hvordan var oppslutningen i kveld? Kan du si noe om inntrykket du sitter igjen med etter møtet?

for å si det på en annen måte: har de klattet bort pengene våre? Sitter igjen med en følelse av å ha blit lurt her. Jeg skjønner ikke hvordan de klarte å feile så voldsomt

DEt er jo ganske enkelt. Kryptomarkedet kollapset.

Det var veldig få som møtte opp.

Var vel én fra Parsec Frontiers (Rokling), én fra Artplant (Wolff) og 7 pre-sales investorer (hvorav 2 hadde roller i prosjektet). Så totalt 9 personer.

Brukte mye tid på å gjennomgå historikken fra idé, inspirasjonskilder, til planlegging, funding, marketing og (delvis) implementering.

De viste slides med pre-sales inntekter og utgifter. Mye gikk med til marketing, internasjonale crypto/ICO/gaming-messer (som er dyre å delta på).

De hadde tro og håp om at crowd-sale og evt store investorer skulle full-finansiere prosjektet, men kom ikke i mål.

Virker som de oppriktig har jobbet hard og brent lyset i begge ender for å prøve å dra prosjektet og finanseringen i land. Virket litt utbrente og deprimerte for at det gikk som det gikk. Tror ikke noen har bevisst lurt noen.

Artplant ble hyret til å utvikle spillet, grafiikken, designen etc - og virket som mange hadde stor tro på prosjektet og at de jobbet flere timer enn det som ble fakturert. De sa fra seg andre prosjekter og gikk all-inn med Parsec, og fikk derfor problemer når prosjektet strandet, og ble derfor kjøpt opp av det svenske Toadman Interactive. Alternativet kunne fort vært konkurs.

Et par av investorene snakket om hva som kunne evt gjøres for å “redde restene” av prosjektet. Usikkert på om det er noen brandverdi Parsec Frontiers, eller om det bare trekker ned. Hvis noen vil være med i en gruppe som evt møtes og bruker tid på en evt open-source løsning el.l kan kontakte [email protected] som skulle åpne en privat chat-gruppe for dette på discord.

Personlig har jeg ikke stor tro på at det kommer til å tas videre. Var snakk om behov for investering i størrelsesorden 10-15 mill NOK for å lage et spillbart spill som følger den originale idéen.

Fra slidene gikk det fram at det ble samlet inn ca 1,3 mill NOK fra tekinvestor medlemmer i pre-salet (i tillegg til endel ETH).

8 Likes

det blir et for enkelt svar for meg at kryptomarkedet kollapset - de kunne isåfall nedjustert scopet av prosjektet etter hva de fikk av kapital fremfor å stenge hele prosjektet? og de kan ikke ha hatt en så voldsom cash burn så tidlig i prosjektet at all kapital fra tekinvestor er borte?

nhy1024 - sa de noe om cashburn? hvor pengene har blitt av?

Er det meldt konkurs?

Hvordan får jeg skattefradrag for tapet mitt nå. Det ble nevnt at de må realiseres, men hvordan foregår dette når de ikke er på en børs?

Du skriver det bare i ligningen og har all dokumentasjon tilgjengelig ved behov.

Du trenger ikke sende inn dokumentasjon for skattefradrag.

2 Likes

Aiight, da blir det fradrag :wink:

Setter veldig pris på sammendragene fra møtet!!

Skuffet og litt usikker på om en har tatt riktig valg underveis her jeg også. Men det er helt sikkert at ICO motbakken ble noe jævlig bratt utover i 2018!

1 Like

Det der henger ikke på greip i det hele tatt. Artplant hadde et årsresultat på 1,4MNOK i 2017, med en positiv egenkapital på nesten 5MNOK. Hvordan konkurs skulle være et alternativ når de har hentet inn flere millioner fra investorer, er for meg helt utenkelig. Når de i tillegg er “leid inn” av et selskap registrert i utlandet, så er det noe som skurrer.

At Rokling også tillot seg å ikke kommentere her etter denne fadesen, er også helt forkastelig. Jeg tror rett og slett ikke på denne historien fra selskapet, og heller mer heller mindre mot at de rett og slett har lurt investorene. Disse pengene burde vært betalt tilbake og ikke gått videre inn i Toadman, hvor de fikk lukrative avtaler og aksjer (med lockup på 1 år). Morten Larssen ble nylig ansatt som “Senior Vice President, Publishing and Business Development”.

De kan jo gi kildekoden til Tekinvestor, så kan man jo se hva de har fått til i løpet av denne perioden.

12 Likes