Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Sterke indisier, ikke bevis, vil jeg mene.

Ps. jeg tror @StockDZ like gjerne leser norsk :wink:

7 Likes

Polygon er en super-smarting. Jeg er imponert over at han gidder å dele med oss littegranne mer vanlige. Jeg har drevet med CRISPR i flere år , men rekker han neppe til støvleskaftene. Samtidig liker jeg også Arve , og vil gjerne bli med i tenke-tanken hans. Egentlig forbausende mye nyttig og spennende å lese her. Akkurat aksjer og penger har jeg bare holdt på med i noen få år. Her er ikke bare “småprat” , her er mye nyttig å hente.

19 Likes

Hvis du har drevet med CRISPR i flere år, så kan du garantert mer om bioteknologi enn meg. Jeg er bare en selvlært sjarlatan i faget. Men jeg er en jævel med google og kryssøk da :stuck_out_tongue:

32 Likes

Uten høy intelligens og nysgjerrighet hjelper det lite å google :slight_smile:

4 Likes

Denne har jeg ikke fått med meg. Link?

1 Like

Det var partiet om “the merger of biotech and information technology”, som også er et av områdene til Annette Bak. Nå er det vel faktisk sånn at vi uansett kan ta det for gitt at PW og hun har snakket sammen en del, i og med at hun leder den eneste avdelingen i Astra Zeneca som er relevant for PCI-teknologien i sin helhet, altså Advanced Drug Delivery. Det er en liten avdeling i England også, men den er også under henne.

14 Likes

Og i løpet av noen måneder får vi en melding à lá

«Under the terms of the agreement, AstraZeneca will make an upfront payment of $350 million.
AstraZeneca will have exclusive access to PCI Biotec’s FimaNac-technology in any target of its choice in cardiometabolic diseases, as well as selected targets in oncology. In addition, PCIB is entitled to an additional $250 million for the achievement of milestones, as well as double digit percentage of royalty fees».

Og vipps, så fyker akskjekursen godt forbi 400kr.
Og, man har enda mer i vente gjennom FimaChem, FimaVacc m.m. :crossed_fingers:

15 Likes

Med så mye positiv respons, så holder jeg det bare gående jeg :crazy_face:

Jeg har sett at andre har lenket til ytterligere jobbannonser fra AZ på noen svenske “rubrikksider”, men tenkt at en av dem faktisk var den samme. Men det er altså ikke tilfellet. Stillingene som nå ligger ute er følgende:

https://careers.astrazeneca.com/job/gothenburg/drug-delivery-scientists-bioscience/7684/14594623
https://careers.astrazeneca.com/job/gothenburg/drug-delivery-scientists-formulation-analytical/7684/14594628
https://astrazeneca.wd3.myworkdayjobs.com/Careers/job/US---Waltham---MA/Senior-Scientist---Pharmaceutical-Sciences_R-068918-1

Det er altså seks nye stillinger som skal besettes i Annette Bak sin lille avdeling i Göteborg - hun skal rett og slett doble antallet hun har under seg! Men det som er enda mer interessant er at de to stillingene som utlyses i USA nevner mRNA or CRISPR delivery som første “required skill”. Og hvor i USA er dette, jo i Waltham rett utenfor Boston. Og hvor er det Moderna har sitt hovedkvarter? Jo seks kilometer(!) unna i Cambridge også rett vest for Boston sentrum.

Nei, dette begynner å bli ganske klart dere!

39 Likes

Vil AZ ha eksklusivitet paa hva de maatte oenske, maa de bla opp mye mer enn 350 millioner$. Tror naa jeg.

3 Likes

Er vel bare å få katten ut av sekken og offentliggjøre en kremavtale med AZ?

Kom igjen Per, imminent, imminent!

1 Like

Avtalen(e) kommer. No doubt. No fear. Bare å vente. De som ikke greier å vente , må bare ha det så godt , og takke seg selv. Når kommer så avtalen (e) ? Når som helst. De som trader her og der og venter på 30.6…får sannsynligvis hele ansiktet i postkassen -:slight_smile: Det haster mer for AstraZeneca enn for PCIB. Jeg har tidligere antydet 20.mars for “katta ute av sekken” …basert på antatt forhandlingstid…kan selvsagt ta feil…begge veier. Men ANDRE meldinger enn avtale med AstraZeneca kan komme når som helst , til og med i morgen etter kl 16.30

3 Likes

Ja, det har du rett i, @solo.

Jeg mente dog kun for cardiometabolic disease, og kanskje et par onkologi-indikasjoner.
Ikke hele FimaNac! Da må AZ i så fall «sprenge banken» og bla opp noen virkelig heftige summer.

Et av de store spørsmålene i forhandlingene er nok hvor stor grad av eksklusivitet AstraZenece ønsker, og hvor stor grad av eksklusivitet PCIB vil tillate, og ikke minst hvordan man sjel prissette dette.

3 Likes

Snakket med PW for ca. 10 aar siden hvor han mente at hver indikasjon i en avtale maatte vaere verdt ca. 52 millioner dollar pluss milestones++. Og det var uten eksklusivitet. Hvor mye som maa legges paa ved eksklusivitet for en indikasjon er jeg for uerfaren i bransjen til og si, men det er det kanskje noen andre som vet?

Men la oss si at potensiellt 5 andre kunder (les mulige partnere) oensket og forsoeke seg paa samme indikasjon, saa gir i hvertfall det ett lite innblikk i hvor stort tapet ville blitt ved og innroemme en partner eksklusivitet.

Og ved en eventuell innvilgelse av eksklusivitet for hele fimaNac plattformen, saa maa den prises til det samme som kjoep av hele fimaNac inkludert milestones. I saafall snakker vi om en tosiffret milliardsum.

7 Likes

De vilar inte på hanen i AZ. Så fort avtalet är signerat så kommer deras forskningsanläggningar mer likna en scen ur Star Wars, lasrar åt alla håll och kanter :heart_eyes::heart_eyes:

  • Experience working with nanomedicines and experience formulating intracellular delivery systems for nucleotides and/or proteins.

  • A working knowledge of CRISPR-related biology and a good knowledge of endosomal biology.

Endosomal biology, kan inte tänka mig annat än fimaNac.

Om man får nobelpris för att upptäcka CRISPR och “gensaxen”, vad ska man då få om man ser till att det går att använda? Nobelpriset 10 pr i rad för varje sjukdom de kommer bota mha fimaNac?

Spänn fast säkerhetsbältet och sälj inte en enda aktie!!

16 Likes

52 millioner USD for 10 år siden tilsvarer nærmere 150 millioner USD i dag, når man tar i betraktning den generelle inflasjonen gjennom ti år OG den prisstigningen som har vært i legemiddelindustrien i samme periode. :slightly_smiling_face:

5 Likes

Noen som har tilgang?

“Som nævnt i analysen fra februar sidste år, er PCI aktiens kursudvikling svær at blive klog på. Den tendens synes at fortsætte på det seneste, hvor aktien har været ustyrlig, med en kursstigning på over 150% de seneste 3 måneder. Den kursstigning synes uden sammenhæng med nyhedsstrømmen over periode…”

2 Likes

Er det ikke VELDIG påfallende at disse stillingene og i dette omfanget blir lyst ut nå. Jeg tenkte først at AZ er en enorm organisasjon og hvis de lyser ut 5 stillinger her og der er det kun ubegrunnede spekulasjoner at dette kan sees i sammenheng med PCIB og Nac. MEN, korriger meg gjerne om jeg tar feil, det er lyst ut mange stillinger i et snevert forsknings område selv for AZ. Og slik jeg har forstått det er det på et område og felt som passer som hånd i hanske med Nac teknologien. En dobling av et lite team over natten er vel ikle vanlige selv for BP? En kan stille seg spm om AZ har noen kjente eller ukjente samarbeid med andre selskap under samme felt? I mitt enkle hode lukter dette fugl.

5 Likes

Ikke imponert over den kommentaren der, når han samtidig unnlater å kommentere at kursen i forkant av siste måneders rally ble mer enn halvert i en periode hvor selskapet leverte en jevn strøm av positive nyheter som ikke på noen måte ble diskontert i aksjekursen. Tenker da bl.a. på guiding rundt Asia-sites, fimaVacc-resultater i mai, top 10-meldingen i juli, oppstart av Release, osv-osv.

En analyse som har som tittel at “jeg forstår ikke noe av kursutviklingen i dette selskapet”, bør jo ikke lyttes til. Hvis man ikke forstår kursutviklingen, har man da heller ingen kompetanse til å forutse den.

Enig der. Klart andre argumenter skal få slippe til, men det lover ikke spesielt bra når man åpner med å skrive bombastisk på denne måten.

7 Likes

Ser ut til at vi åpner på en litt “riktigere” pris enn den vi sluttet på i går.

På tide med en god dag igjen…lykke til.

3 Likes

For all del. Hadde likevel vært interessant å høre argumentene. Vi vil jo gjerne få andre vinklinger enn vår egen, så hvis noen har tilgang så er det er supert hvis noen utdrag kan deles.

1 Like