Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Pcib kan bare gi AZ en kald skulder om de spiller på markeded situasjonen,det er flere beilere om benet, og nå må ledelsen spille bein tøft og ikke legge seg underdanig.Pcib sitter med kortene, og det tror jeg de vet.Så nå får vi se hva de er laget av.

7 Likes

Godt å se at Andor har ristet av seg den verste virus-skrekken og fått kjøpt seg PCIB-aksjer. Så får det nå så være at faktorenes orden er likegyldig :rofl:

3 Likes

Problemet her på TekInvestor, er den altfor sterke troen på at gull og grønne skoger vil ramle ned på investorene, de nærmeste dagene.

Virkeligheten innen biotek, er en annen. Her gjelder tålmodighet.
Jeg tror den nedadgående trenden skyldes at altfor mange er skuffet over at PCIB ikke signerer kontrakter på løpende bånd.

Det er i allefall positivt at de største investorene har lengere horisont.

8 Likes

Det største problemet til PCIB er at det tar fryktelig lang tid å sette seg inn i casen. Først etter å ha lest i hundrevis av timer, og lyttet til flere titals podcaster, forsto jeg hvor dette bærer hen. Jeg er så sikker at jeg faktisk ikke bryr meg om hvordan kursen går til avtalene kommer. Da vil folk raskt kunne ta fram kalkulatoren å regne på kursen. Da blir der fullt på kjøpersiden! Og det kan skje allerede mandag klokken 8. Til nærmere 1/7, jo bedre. Synes selvsagt synd i de som må selge pga belåning. Flertallet av aksjonærene vet neppe hva de sitter på, og selskapet er lite kjent på en liten børs.

15 Likes

De store pengene kommer ikke foer mer enn ett BP selskap annerkjenner PCIB’s leveringsteknologi.

Det vil bli kjedelig hvis det kun er vi som gjoer det. Men naar vi kan vise til saa sensasjonelle resultater, kan jeg ikke forstaa annet enn at BP vil ta agnet etthvert. Foerstemann ut er forhaapentligvis Astra Zenenca. Men vi trenger flere BP avtaler enn det.

Är på en fest just nu där jag diskuterade PCIB med 3 anställda på Roche, de tyckte PCIB:S teknologi lät VÄLDIGT intressant. Bad dem kolla upp Biontechs samarbete med Pcib :grinning:

Hoppas Biontech kan uppnå samma synergier som AZ :pray:

26 Likes

Nucana ser nå ut til å ha 12 åpne sites.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04163900?term=Nucana&draw=2&rank=4

3 Likes

Forhandlinger pågår nå mellom AZ og PCIB innen området fimaNAc (mRNA).
AZ hadde ønsker om å utvide pågående samarbeide til andre lokasjoner / områder enn kreft.

Utbruddet med corona-viruset er gjenstand for stor deltakelse / konkurranse mellom BP m.partnere.

Kan hastverket som tydligvis preger AZ for å få en avtale på plass skyldes “utvidelse til annet sykdomsområde” ønsket?

Får vi 2 stk eller flere avtaler /utlisensieringer med AZ i dagens forhandlinger?

-fimaNAc avtale® innen diverse krefttyper. (mRNA)

-fimaNAc avtale® innen corona / influensa / andre infeksjons-sykdomer. (mRNA)

AZ har over 4 år med data (preklinisk) innen PCI-platformen på området mRNA innen kreft.

Det er imunsystemet som skal gjøre pasienten frisk og dette er vel midt i blinken for PCIB’s produkter som øker imunsystemets evne til å slå ned virusangrep.

Sitter AZ nå i forhandlinger med info om PCI-platformens evne til å øke imunresponsen via 4 års arbeide og er utolmodige etter å få tilgang sammen med sine samarbeidspartnere for å kunne delta i konkurransen med å vinne frem med en ny mRNA vaksine (corona)?

Kan coronaviruset påvirke prosessene som avgjør når en eventuell avtale mellom AZ og PCIB kan signeres ?

5 Likes

Jeg tror AZ ønsker en avtale med PCIB så fort som råd ja, men jeg tror ikke dette har noe med dette viruset å gjøre. Hastverket til AZ viste de allerede før jul da de begynte å rekruttere folk til advanced drug delivery.

6 Likes

Ser ut som de så langt har 73 sites i pipen klar for åpning, blant annet flere i Taiwan og Korea.

Har sagt det tidligere, med så mange sites, med større simplicity og større indikasjon, så er ikke deres interimavlesninger så langt unna som mange vil gi inntrykk av.

1 Like

Ok, og nå ser vi at denne spådommen slo feil, at FPD i US/EU er på plass og at sites i Korea og Taiwan er på trappene.

De har forøvrig cash inn i 2H 2021, som er mer enn flere av våre norske bingos har pdd. Penger må hentes tho, så får man se hvordan det kommer til å utspille seg.

Edit: uten å gå i ordkrig med copypaste av gamle poster, kunne man heller ha diskutert hva en Acelaringodkjenning vil bety for PCI i ggk.

Avstanden mellom de to er kanskje mer interessant å diskutere etter Q4, syns pci har virket tungrodd på flere fronter siste tida.

1 Like

I radforsk podcast refererte Einarsson til

Transcript av Radium podcast episode 37 om det som omhandler konkurransesituasjonen Nucana vs PCIB:

“Vi har fått et spørsmål om PCI Biotech. De er litt sånn lytterfavoritt som jeg sier til Per når jeg treffer han i gangen. Men spørsmålet nå er i forhold til en mulig konkurrent som heter Nucana.
Som har publisert resultater. Den som har skrevet det mener det er resultater i fase 2 men vi har vel kommet frem til at dette er resultater fra fase 1. Det er fase 1b og det betyr at det blir en ganske stor studie, dette er en interim-analyse på bare 8 pasienter. Så hvis det viser seg at de har god effekt av behandlingen i fase 1b så planlegger de å gå rett i fase 3.
Og spørsmålet da er hvor langt bak/foran er Nucana i den regulatoriske løypa i forhold til PCI Biotech. Og om resultatene er gode nok til å kunne hindre PCI i å få godkjent sin behandling hvis Nucana kommer først i mål. Og så er det også en refleksjon rundt det at markedsverdien på Nucanaer rundt 6 milliarder kroner sammenlignet med markedsverdien på PCI Biotech på rudnt 1,5 milliarder kroner.
Altså, da tror jeg det er greit å vite hva Nucanautvikler. Det de har gjort er at de har modellert Gemcitabine, som er det kjemoterapuetika, cellegiften som er i standard behandling i dag, det er Gemcitabine pluss cisplatin. Og det de har gjort er at de har modellert gemcitabine molekylet sånn at det skal ha en høyere effekt inne i kreftcellene, uten at jeg har hatt tid til å sette meg inn i akkurat hva de gjorde.
Men dette var det tilsvarende som kom fra Hydro i sin tid og endte opp i Clavis. Der hengte de på en fettsyre sånn at den skulle komme lettere inn i cellemembranen. Det at det gikk dårlig med Clavis betyr ikke at det går dårlig med Nucana på noen som helst måte, det kan godt hende at dette er kjempesmart. Det er liksom samme type tankegang som Clavis, man tar noe som er bra og prøver å vri litt på det for å få det til å virke enda bedre… Du mikker på en eksisterende cellegift sånn at den skal få bedre effekt, og forhåpentligvis mindre bivirkninger fordi du kan gi mindre doser, det er utgangspunktet. Det er gjort mange ganger tidligere, og du forventer da å få en cellegifteffekt, dvs at du kanskje får en bedret median Overall Survival, men på lang sikt så forventer man ingen effekt, altså ingen immunterapi-effekt, at du kan få immunogen respons.”

Arkivert

Snøffelen

01.02.2018 kl 22:081471

“Og det de da må gjøre, hvis denne studien er god nok, så må de lage en fase 3 studie. Og når du gjør noe med en cellegift, ikke spesielt om dette, men generelt, så må du kjøre en randomisert placebo studie, antakelig double blinded mot den eksisterende. Det betyr altså de må sammenlignes direkte 1 til 1. Direkte head to head med pasienter som får Gemcitabine pluss cisplatin mot dette nye stoffet pluss cisplatin.
Og da skal du vise en bedret median survival, altså harde endepunkter, og vi snakker STORE studier, og vi snakker MANGE pasienter. Og vi vet jo hvor mange pasienter det er med gallegangskreft. Jeg har snakket om rekruttering med Per om dette, så dette vil være en STOR studie som tar VELDIG lang tid. Men for all del, den kan lykkes.
MEN, dette er hovedpoenget hvis disse skulle lykkes, hva gjør PCI da? Da bruker de den! Da hvis standard of care behandlingen endrer seg, så vil man da bruke denne nye standard of care i tillegg til PCIs teknologi hvis den er kommet fram og på markedet. Så for meg er dette en mulighet for PCI Biotech , og ikke noen trussel på noen som helst måte.
At en cellegift skal bli så bra at det ikke blir behov for å behandle mere har jeg ikke noen som helst tro på. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette nye produktet også blir tatt opp i endosomene, og at de trengs å frigjøres på samme måte. Og det er det PCI gjør.
Så kort oppsummert så kan dette være veldig positivt? Jada, det er i hvert fall ikke negativt, og det kan være positivt.”

5 Likes

Er denne nylig påbegynte store studien hensyntatt i likviditetsprognosen din?

3 Likes

Det er selskapets egne prognose, ikke min.

Man må nesten ta det for gitt at flaggskipsstudien er hensyntatt når de guider. :slightly_smiling_face:

1 Like

Ja men det spørs når guidingen er gitt. Jeg har ikke oversikt over cash position, men det kan vel letes fram.

1 Like

To sekunders søk på internett gir deg svaret: januar 2020.

Forøvrig ville det vært helt unødvendig å diskutere selskapets økonomiske eksistens om brukere hadde gått til primærkildene selv, istedet for å ta absolutt alt som skrives her inne for fasit: Nucana=konkursbo. :slightly_smiling_face:

1 Like

Legg ved Link til selskapets egne prognoser som du viser til Inkl denne studien på 800 pasienter som du referer til når du viser til kontanter til 2021. Tviler sterkt på at dette stemmer gitt så mange pasienter!

Du skriver cash 2H 2021! Venter på begrunnelsen

1 Like

Selskapspresentasjon fra januar 2020.

Meget billedlig for trådens tilstand at postene mine henges ut som spam rett etter at jubel har copypastet 5 sider med poster fra 2018.

Fremdeles udiskuterbar. :+1:

6 Likes

Finner ingen cash posisjon beskrivelse inn 2H inkl studie 800 pasienter som du sier.

Copypaste er fordi svar fra BraBritt som kan biotek og utgreiing fra Snøffelen og beskrivelse om Nucana og radforsk ved Einarsson sin beskrivelse. I overkant interessant når Glein er igang.

Det meste av sitater er til orientering fra 2019 og ikke kun fra 2018 som du hevder.

2 Likes

Ok. Selskapet glemte å ta med utgifter knyttet til flaggskipsstudiet sitt i sin nyeste prognose. Jeg sender en mail til dem nå, takk for at du fant feilen Jubel.