Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er ikke vanskelig å argumentere for at PCIB er underpriset men sitter med en følelse av at aksjen nå blir “straffet” for den meget raske oppgangen fra kr 35 til kr 80.

Pga. den raske oppgangen har ikke aksjen bygget tekniske støtter mellom kr 35 og 53-55.
Jeg liker heller ikke et gap midt på 30-tallet selv om det ikke er noen automatikk i at dette må lukkes.

Ser at det ikke bare er vi som “blør” i bransjen da NANO har ramla fra 33 til 23 på ca 1 mnd.

1 Like

Tror både Nano og PCIB “blør” som følge av manglende info. til markedet.

2 Likes

Min erfaring med teknisk støtte akk i vår bransje er at den ikke betyr det samme som andre papirer som “styres” av ordreinngang - fortjeneste osv da vi er prisgitt nyhetsstrømmen på et helt annet nivå. Avtale med for eks BP - gjennombrudd i “labben” eller negative resultat i samme vil kunne gi “astronomiske” utslag i begge retninger. Hadde vi fått beskjed i fra Per om at dette ser ikke bra ut så ville det hjulpet lite med teknisk støtte på samme vis som en avtale - gjennombrudd heller ikke ville møtt teknisk motstand på vei opp. Derfor bare glem “gapet” på 30-tallet.

3 Likes

Vi mangler ikke info men for mange som ikke skjønner konsekvensene av infoen. Husk dette er komplisert og mange skjønner ikke eller bryr seg ikke da dem er inne bare for å trade.
Jeg og mange med meg stoler på det vi oppfatter i fra selskapet og ikke minst en god det meget oppegående skribenter på dette forumet.

6 Likes

Jo biotek-aksjer er uhyre nyhetsdrevet og nyheter, gode og dårlige, vil sette teknisk analyse ut av spill.
Men i perioder uten nyheter vil TA spille en større rolle, spesielt for traderne.

2 Likes

Kjøper den.

"Our collaboration with RXi has been most fruitful and demonstrated a clear positive technological synergy that could realise significant value when applied to the emerging field of immuno-oncology. "

Kunne kanskje vært på sin plass at PCIB informerer aksjonærene om hvorledes samarbeidet med de andre (enn AZ) ligger ann.

Og hvor langt er de kommet?

8 Likes
  • Ekstremt lavt volum (relativt til hva investorer ønsker at en aksje skal være).

Pluss

  • Noen få investorer (ink fond) MÅ / ønsker å redusere andelen sin grunnet markedsklima (Coronna virus med mer) og kan relateres til “risikoprofilen” til aktørene.

=

  • Dårlig kombo med konsekvens av at aksjekursen blir presset ned.

Så enkelt forklart men så vanskelig for ilhuga PCIBere til å akseptere. Kursfall handler ikke om det Fundementale men at noen må/ønsker å trekke penger ut mer eller mindre ufrivillig.

KR 3,30 i pluss for dem som traff bunn i dag GRATULERE
Skal lønne seg å gamble så dette er vell fortjent.
For meg er 3,30 den nette sum av 561k så så lite skal til for å “lykkes” den veien. “Puh”.

6 Likes

Helt enig med deg men jeg kunne tenkt meg noe mer info vedr. samarbeidet med AZ også. Var det en eller flere kreftformer dem jobbet med? Var det liksom kun siste 6 uker at nedslagsfeltet ble utvidet? Har ikke dette helt klart jeg ( sikkert noen få til som er like treg som meg ? )

1 Like

I forrige uke hadde Storebrand redusert endel og det har vært et tydelig kjøpssignal.
Nå har de økt igjen. Hva skjer da, da? Kanskje har de startet med å tjene på å være med oss?

1 Like

Får si som Kåre Willoch i gamle dager :smile:Nu går alt så meget bedre.

1 Like

Det var også noe om at Kåre vilnok, men Gro harlem…

Kan du ikke ta en for teamet Arve? Det er under 20k aksjer opp til 70,- :smile:

4 Likes

burde være nok penger blant de 10% her inne som har solgt i følge pollen :wink:

2 Likes

Er det noen som (faktisk) ikke tror på leveringsteknologien, og forskningen, til Pcib?
At noen (taktisk) later som om forstår jeg , men…

2 Likes

Én ting er sikkert; når det stormer litt rundt ørene er det en chill pill av sterkeste sort å kunne lene seg tilbake på summen av all kunnskap som hele tiden blir delt her på forumet. En absolutt nødvendighet for ganske så mange, inkludert undertegnede. Stor kudos til alle og enhver :+1:

4 Likes

Hadde kontoen tillatt det så hadde det vært kjempeartig men 170k er da muligens nok? ( og så ligger det nok noen luringer skjult? )

1 Like

Den var litt lekker. :money_mouth_face: :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: