Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Er det noen som kan hjelpe meg med en triggerliste for de neste 6mnd? Tråden er så lang at det blir vanskelig å lese seg opp uten å sette av like lang tid…

5 Likes

Vet ikke om folk har sett dette, spesielt videoen, " Getting the deal done – from negotiation to signing and completion synes jeg var interessant. Hvis det forhandles med AZ, er det nok noen av disse personene som de snakker med.

Her er forøvrig tips til de som skal forhandle med AZ eller andre big pharmaselskaper.

03-02-2020 23-07-48

11 Likes

Og BioNTech henter nærmere 1,5 millarder kroner !

Blir litt penger til å skrive lisensavtale med PCIB da? Eller klarer AZ å sikre seg en opsjon på hele Nac før BioNTech kommer til forhandlingsbordet?

https://www.streetinsider.com/Globe+Newswire/BioNTech+Announces+Commencement+of+Public+Offering+of+American+Depositary+Shares/16407483.html

26 Likes

Prelimenary prospekt kan ses her. Mye snakk om mRNA…

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1776985/000119312520022991/d838504df1.htm

14 Likes

Duket for rekyl videre oppover i dag? :crossed_fingers:

Shanghai stiger 0,21% og Shenzhen stiger hele 1,74%.
USA gikk i pluss i går og oljen steg 1,29%.

Det er aldri lett å si hvor haren hopper, men mye tyder på at sentimentet har snudd oppover igjen, for denne gang.

4 Likes

19 av BioNTech sine 27 kandidater i deres pipeline er mRNA medisiner. Så at de er interessert i NAc de også, kan vi regne med.

18 Likes

Alle seriøse meglere vil alltid oppgi risiko og dem kan fritt anbefale alle aksjer som dem følger. Jeg har også opplevd at dem “nevner” andre aksjer som dem selv ikke følger men som andre av deres kunder er inne i slik at jeg kan lese meg opp i dette selskapet.
Viktig å ha god tillit til sin megler og uansett hva mange sier så gjør alle meglere maks for at du skal tjene penger for da tjener dem også penger.

2 Likes

Hyggelig det men en generell, sunn skepsis er alltid greit å ha med seg da det er din egen risiko. Men høres jo tillitsvekkende ut at du kan utveksle tips og få megleren din med på rekefesten!

1 Like

Einarson i radforsk podcast sa noe som: kult med budkrig på PCI Biotech? I hans tanker var det mulig mellom AstraZeneca og Biontech?

Mulig Einarsson får rett etter innhenting som det vises til?

Har noen tanker om dette?
Budkrig fimanac (eksklusiv bruk av teknologi)?
Hele selskapet?

2 Likes

Roche og Sanofi, som begge er tungt inne i samarbeid med BioNTech, er også interessert i dette på egen hånd, så det er mange muligheter…

4 Likes

Innen tre ukers tid og ved Q rapport vil det muligens bli lettet på sløret om PCI Biotech opplever og har mottatt flere interessenter enn AstraZeneca på teknologien deres?!

Tre uker til kvartalspresentasjon.

Quarterly Report – Q4: 26.02.2020 (Presentation at Oslo Cancer Cluster Innovation Park)

5 Likes

Tror dere en nå slepper noen av aksjene en fikk kjøpe i går…

Neppe :rofl:

6 Likes

Den som trader og har 10% fra i går selger garantert i dag. Det er jo slik dem “jobber”. Gjør dette selv jeg men ikke i PCIB ( gjort en 10-er noen få ganger)

2 Likes

Utklipp fra side 6 i Biontech filing i avsnitt OUR STRATEGY:

Rapidly advance our potential first-in-class product candidates derived from our FixVac and iNeST platforms toward market approvals in oncology, either on our own or with our collaborators

Maximize the potential and leverage the broad applicability of our mRNA drug class in additional therapeutic areas beyond cancer, including through selective collaborations.

Expand our current technology suite by continuing to develop existing and new drug classes and platforms, and selectively in-licensing technologies that are complementary to our existing pipeline.

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1776985/000119312520022991/d838504df1.htm

22 Likes

Perfekt. Det maa vaere oss;-))

11 Likes

@polygon
Var det du som viste til at PCIB i årsrapport eller prospekt har beskrevet Lipid Nanoparticles som en konkurrent til fimaNac, men at Nac har vist seg overlegen LNP i prekliniske modeller?

Ser at BioNTech benytter seg mye av LNP som leveringsmetode. FLott hvis du kan vise til hvor du fant dette.

12 Likes

Side 4 fra filing Biontech:

En imponerende pipeline. Umulig å si hvor PCI Biotech kan ha bidratt. Spekulerer i om det kan være innen Cytokines?

I så fall et svar på viktigheten fra siste børsmelding hvor PCI Biotech meldte patent!

http://pcibiotech.no/pci-biotech-us-patent-granted-for-the-vaccine-technology-fimavacc-in-combination-with-cytokines/

Our pipeline

Se plattform innen mRNA.

RiboCytokines (mRNA - encoded Cytokines)

Tre produktkandidater: BNT 151, BNT 152, BNT 153

Indikasjon: multiple solid tumors

Også interessant nederst på side 4 under OTHER DRUG CLASSES.

mRNA: infeksjoner, HIV, tuberkulose, influensa og opp til 10 indikasjoner

11 Likes

Hm, nei. Lipider (fettstoffer) er også noe som kan kobles sammen med eller kapsle inn det som skal leveres inn i cellen, og som kan leveres mer effektivt med FimaNAc dersom det er et sted man kommer til med lys.

Men (1) det siste patentet, (2) det jeg tror AZ bruker NAc til og (3) AZD8601 bruker “naked” delivery av mRNA, altså hverken lipider eller polymerer.

9 Likes

Da husket jeg feil, men jeg søkte og fant prospektet fra 2017 her nå. Svært interessant at de skriver at dette om LNP: “This represents serious competition to the fimaNac technology, but even the best of these LNPs are still rather inefficient in endosomal escape, leaving a clear potential for further improvement by fimaNac”

19 Likes

Absolutt! Og i tillegg, så gir bruk av lipider og polymerer flere uønskede effekter.

9 Likes