Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Dette er ikke NANO, PCIB er fornuftige med pengebruken - de bruker vel det samme på ett år som NANO gjør pr Q.
Forøvrig hadde PCIB ca 280mill på bok og en cashburn på 14,2mill på Q3-rapporten.

10 Likes

Med tanke på historikken og misnøyen blant mange knyttet til forrige emisjon, så vil jeg se det som svært usannsynlig at de «plutselig» annonserer en emisjon nå, basert både på de faktiske tall vi ser i regnskapet og på balansen, og hva selskapet har kommunisert i hvert fall det siste halvåret.

11 Likes

Fimavacc er aktuelt å ta fremover på egenhånd også jo med innlisensiering av produkt (og bruke dette sammen med fimavacc og hiltonol antagelig) - “two-pronged strategy”

3 Likes

Min antakelse under stemte dessverre. Jeg var på veldig tynn is. Trekker tilbake utsagnet. Det finnes i redigeringsloggen hvis noen er fryktelig nysgjerrige… :wink:

Mulig jeg er på litt tynn is nå, for jeg kan ikke dokumentere det med hvilken episode, men dette er slik jeg husker det.

Edit: Har lest og hørt så mye om PCIB de siste dagene at jeg går helt i surr hvor jeg har hentet hva, men begynner å danne meg et godt bilde av selskapet, etter hvert. Slik jeg ser det så har PCIB kommet til sitt definitive gjennombrudd, og (deler av) dette vil avsløres i løpet av det neste året. Ser frem mot en spennende reise, uten daglig fokus på aksjekursen. Her er det fundamentalkunnskap som seirer til slutt :+1::+1:

3 Likes

Har en hovedregel i biotek:

Man kan alltid forvente en emisjon. (Og det lever jeg godt med)

Venter forøvrig på at forumpolitiet skal komme med eggeplanter og andre barnslige emojis.

1 Like

Noen leter med “lupe” etter mulige negative vibber… Alt kan skje hvis mann leter godt nok…
MEN… Er det noen sannsynlighet at en emisjon eller noe annet “negativt” blir trekt opp av hatten… NEI…
EN ting å si om PCIB nå…

Once in a lifetime opportunity!

Nb. hold på aksjene

9 Likes

Misnøyen med forrige emisjon stammer jo i all hovedsak fra at pcib var så uheldige å få inn den nest jævligste storinvestoren vi har i norsk biotech.

Jeg sliter med å se at selskapet gjorde noe som helst feil, de hadde baller til å hente inn nok penger til å drive frem spydspisse n og var fair nok til å gjøre den fortrinnsrettet. All honnør.

At det av den grunn er kontroversielt å påpeke at selskapet trenger VELDIG mye mer penger for å ta ut sitt fulle potensiale får folk ta på egen kappe.

8 Likes

Usikker på om du gjør det. Tror du virkelig ikke styret har fått med seg hvordan forrige emisjon tynget kursen i ett år? De vil jo ikke drepe momentum nå som vi akkurat har lagt forrige emisjon bak oss.

11 Likes

AZ ville antakelig jublet om de kunne kommet inn på eiersiden med 10-30% ved innhenting av midler? Det er i så fall en gavepakke i og med AstraZeneca ser på utvidelse av anvendelsesområder as we speak. Jeg ser dette scenario som helt usannsynlig.

Mye HVIS og OM utnytte fulle teknologimuligheter. PCI Biotech er det biotek selskap som har fullfinansiert interim fimachem ggk! I særklasse i biotek. Fimavacc ble det ved forrige hentet inn 40 millioner?
Fimanac er per nu i situasjon at det KAN være budkrig (Einarsson ville vært kult med budkrig i podcast) og AstraZeneca ser på utvidelse.

5 Likes

Jeg tror styret driter 100 null i en midlertidig dipp i aksjekursen så lenge de ser at de rigger selskapet for suksess.

Det er helt mulig at de har hatt full støtte på bakrommet fra store deler av topp 20 listen hele denne irriterende perioden nyenburgh skapte omtrent på egen hånd

7 Likes

De er allerede rigget for suksess​:wink::rocket:

Styret ser spydspiss fimachem: fullfinansiert interim.

Her har snøffelen med flere ved produkt blockbuster suksess 20-30 milliarder. DERETTER bygge videre på chem, det er strategien!

Fimanac har av samme ekspertise per nu sett avtaler fra 50-100 milliarder kroner.

PCI Biotech er allerede rigget for suksess mao. :partying_face:

7 Likes

Jeg håper vi slipper emisjon, MEN en emisjon er bra om kursen er fornuftig og de har et tydelig FORMÅL som er fornuftig. Hadde de hentet penger på 30 kroner nå hadde selv en dannet herre som undertegnede utrykt noen ukvemsord.

2 Likes

Burde være mulig å hente penger i en rettet emisjon på ATH. Kanskje med en større kjendisinvestor som er langsiktig. Så får du penger og slipper å slippe inn annen biotek.

Det kan tilogmed drar kursen nordover, du får minimalt med utvanning og fremtiden fortsetter å være lys.

3 Likes

Savepig

PCIB jakter partnere som legger penger paa bordet, for og skrinlegger alt som heter behov for emisjoner for all fremtid. 2020, og 2021 blir viktige aar saadan.

Lykkes de ikke med dette, kan det bli snakk om emisjon i 2022. Ikke foer. Men med produktene PCIB selger i dag, tipper jeg det kun er 1% sjanse for ny emisjon i PCIB> noensinne.

11 Likes

Du har langt mer erfaring og kunnskap om selskapet enn meg, @Savepig , men jeg synes det er interessant å diskutere når man har ulik oppfatning.

Slik jeg har forstått forrige emisjon så bør alle være meget glad for den NÅ. Men så vidt jeg har forstått så var det tungt å komme ut av det uføret som startet med emisjonen sist. Derfor påpeker jeg bare at min mening er at selskapets ledelse sannsynligvis vil være forsiktige med å kjøre på med ny emisjon «litt» ut av det blå nå, når de har kommunisert «fullfinansiert til interim» de siste månedene.

MEN, så kan det selvsagt komme endringer av strategi osv som kan medføre at man vil ha inn ny kapital. Så jeg sier vel egentlig ikke at det er kontroversielt, jeg sier bare at jeg er av en annen oppfatning. :wink:

3 Likes

Godt skrevet. Mitt inntrykk og forståelse deles også av store aksjonærer. Good!

La nå Oslo Cancer Cluster få innhente midler i flere biotekselskap på OSE som VIRKELIG trenger midler. PCIB må være såpass reale😂

1 Like

I min tankegang gjør man seg selv en bjørnetjeneste om man måler helsen i selskapet på hvor aksjekursen er enn på fundamentale faktorer, hvorav cashposisjon er desidert på topp tre i et prekommmersielt selskap, arguably på delt førsteplass.

Oslo børs har vist seg sørgelig lite kapabel til å prise norsk biotek riktig. Dette har jeg skrevet mye om.

Edit:
Beklager til @anon50125742 for en håpløs formulering fra meg her i utganspunktet. Endret.

2 Likes

Helt greit at Savepig trekker frem risikoen for emisjon.

Det er alltid en mulighet i Biotech!

Allikevel tror ikke jeg på noen emisjon i PCIB nå. Tallenes tale er klar: 14 millioner burnrate i q3 og 280 millioner på bok.

Når det er sagt tror jeg faktisk ikke en kjapp rettet emisjon på 10% hadde vært negativt. Da er selskapet bare ENDA bedre finansiert og posisjonert for videre vekst og forhandlinger. Jeg er for eks. av den oppfatningen at NANO-emisjonen på 114 var en genistrek, men at den ble ødelagt av flere etterfølgende forhold, blant annet salget til Jostein Dahle.

7 Likes

Har PCI Biotech dårlig cashposisjon mot vedtatte og uttalte strategi?

De jeg har pratet med som kan biotek sier tvert om at PCI Biotech er i særklasse👍

9 Likes

Den er “noenlunde adekvat”. Sett opp i mot peers jeg liker i statene er den absolutt i svakeste laget.

Selskapet gjorde absolutt alt rett på forrige emisjon, og gutset slik at de skaffet seg penger til å kjøre spydspissindikasjonen sin helt frem mot approval, og med en base funding til å kunne kjøre fimavacc og fimanac videre mot value inflection points.

Men hvis ting går feil på veien, så vil de utover i 2021 begynne å få en mindre og mindre behagelig cash posisjon, og vi aner ikke hvor pengemarkedene er på det tidspunkt. Risiki som kan nevnes er en ren ny finanskrise, eller at en Warren eller Bernie er de dominerende politiske krefter i usa, med de resultater det har for biotech.

Det jeg tror vi alle her ønsker å se er et PCIB som har muskler til å enten fremforhandle seg fordelaktige avtaler, eller opportunistisk velge å ta flere programmer til klinikken selv for å bygge en bredere IP-base.

1 Like