Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er noen som gaar miste om hva PCIB er! Naar fimaChem, fimaNac og fimaVacc viser seg og virke, kan man regne med at de kan benyttes til og forbedre behandlingen av ett tresiffret antall sykdommer. Den dagen dette staar klart for hele markedet, vil Soerlendingens verdi tips naermest bli for smaa.

Saa vaakn opp og begynn og forstaa hva de fantastiske forskningresultatene PCIB har faatt til betyr, for det virker som det er mange som enda ikke har forstaatt dette. Og dette er paa omraader som BP tidligere har vist de er villige til og betale mest for.

13 Likes

Kan prøve meg på en liten utregning, som selvfølgelig må tas med en stor klype salt :grin:

  • 2-3 Fimavacc avtaler - jeg tipper en fimaVACC avtale vil ha ca 100 mill NOK upfront + milestones (300 mill NOK) and royalties (1 milliard NOK)

  • Avtale med AstraZeneca i Fimanac - En semi eksklusiv NAc Onklogi avtale vil ligge på 1-3milliarder NOK upfront + milestones (3 milliarder NOK) and royalties (10 milliarder NOK)

En Nac avtale som oxo omfatter andre sykdommer som f.eks diabetes vil nok han en betydelig større verdi…

  • Avtale med en partner i Asia - la oss si Asia representerer 2000 pasienter årlig noe i første omgang som er ett lavt estimat for denne regionen, men ett sted må man jo begynne. 2000 pasienter x 100k$ pr. behandling = 200mill$
    200mill$ x 9 (dollarkurs) = 1,8milliarder NOK
    En partneravtale vi kunne ha en upfront payment på 10% av årlig estimert inntekt.

DVS 180mill NOK upfront og 50% av salgsinntektene (Royalties) som da blir 900mill NOK årlig.

så summert blir dette 480mill NOK i upfront payment for 3 fimaVACC avtaler og Asia partner for chem
oxo har vi jokeren da med AZ der en upfront på 2 milliarder NOK ikke er utenkelig.

2.480millioner i upfront payment iløpet av våren 2020 vil selvfølgelig gi ett betydelig utslag på aksjekursen.

Tenk alt vi kan kjøre videre i egen regi da!
fimaVACC + CPI
utvikle egen Vaksine
hode/nakke studie
+++

6 Likes

Starpharma og Ichor Medical er to av de kan det ut som for meg, uten at jeg har noen kompetanse til å vurdere de opp mot fimanac.
Ichor samarbeidet er ganske nytt, så de er nok lenger bak enn pcib sånn sett.

6 Likes

Med dagenkurs er dine forutsetninger helt ufattelig. Fremtiden vises.

Skulle betyr også ingen emisjoner for det lille PCIB trengs :boom::boom:

1 Like

En avtale med AZ vil minimum være så høy at PCIB kan finansiere minst en Chem og en Vacc studie UP front.

Interessant!

AZ og Starpharma samarbeidet likner veldig på samarbeidet PCIB har hatt med AZ.

Her er det jo også snakk om levering, så flere ting som er sammenlignbart.

Den kommersielle avtalen AZ og Starpharma inngikk innbærer et potensiale på 450mill $ per produkt.

Det sier noe om hvilken summer det er snakk om, og hvilket enormt potensiale FimaNac har.

15 Likes

Dette var en avtale inngaatt i 2015. I dag har AZ forsket frem bedre resultater i samarbeid med PCIB.

PW; sammen har vi funnet den beste maaten og levere neucleic azids paa.

10 Likes

Eing @solo, KEYTRUDE klarte heller ikke hva PCIB gjorde på H&N. Fimaporfin gir overraskende resultater!

4 Likes

2 mill $ up-front i den avtalen da… ikke helt det samme som enkelte her på forumet ser for seg, kan man vel si…

3 Likes

Hiltonol er jo også en dendrimer, om jeg har forstått ting riktig. (noen får gjøre gravejobben, hakke tid:) )

Nemlig, PCI-teknologien er rett og slett helt uten sidestykke.

For de som ikke har hørt radium podcast episode 104 med Kristian Berg, oppfinner av PCI-teknologien, bør man absolutt sett av tid til det.

https://soundcloud.com/user-972208711

Fra tidslinje 34 til 35 minutter får man et utdrag som illustrerer potensialet:

"Jonas Einarsson: Det som er veldig morsomt med dette her er jo at vi ser i PCI Biotech som har i utgangspunktet denne teknologiplattformen, så er det 3 områder de jobber innenfor.
Og denne teknologien og denne måten å påvirke biologien på den måten man ønsker er jo på langt nær uttømt. Det er jo masse muligheter igjen her.

Kristian Berg: Det er jo alt du kan få inn i disse endocytiske vesiklene, og som du helst ikke vil ha der, i hvert fall ikke over lengere tid, det viser seg at vi kan bruke på alle typer solide tumorus.
For 10 år siden gjorde vi en oppsummering, og da var det testet ut på 80 cellelinjer, og noe sånt som 15 dyremodeller, og alt virket!"

38 Likes

Jepp. Men kommer jo helt an på hvordan avtalene struktureres osv. De kommer jo i alle former og farger.

Uansett så er potensialet opp mot 450mill $ per produkt, det sier en del om den enorme betalingsviljen.

Potensialet til PCIB er jo langt utover et produkt.

9 Likes

De utvidet samarbeidet nå i juni:
https://www.bloomberg.com/press-releases/2019-06-03/starpharma-signs-second-oncology-agreement-with-astrazeneca

1 Like

Selvsagt utrolig vanskelig å si hva en avtale vil bringe.

Som sagt så er det normale for pre-klinikk 1-2% i upfront, og skulle FimaNAC til slutt ende opp og bli solgt til samme pris som Algeta , så vil det bety en up front på ca 10mill$ med “standard betingelser”.

I det regnestykket er samme forholdstall i Algeta brukt på faktor 3,5 mellom salgspris og avtaleverdi.

Jonas Einarsson var jo svært entusiastisk og mente at det var langt over 50 % sjanse for avtale.

Men som default, og i en analyse, slik “saka står no” så kan jo ikke en analytiker skrive i en analyse at det er 100% sikkert at det blir avtale, det er først 100% den dagen avtalen blir meldt. Så over 50% tør nok ingen analytikere hevde.

Nå er det bare Arctic som har en nylig oppdatert analyse, og hva som står der kaan vel neppe være annet enn å forholde seg til 1-2% i up front som et preklinisk objekt, dvs et sted mellom 50 millNOK og 200millNOK i up front.

Dernest må det legges inn høye diskonteringsrater og en relativ lang utviklingstid.

Så slik aksjekursen er nå så reflekterer det vel akkurat de realitetene.

Men den dagen man eventuelt melder en avtale, så er ikke det sikkert up fronten er på rundt regnet 100millNOK, og det kan være elementer man ikke har vurdert ennå, samt at det da er 100% sikkert, ikke 20, 30 eller kanskje 50% sikkert slik en rasjonell investor pt må regne ut fra. Og ikke minst, det kan jo tenkes at avtalen ligner mer på de mRNA-avtalene jeg har referert tidligere.

Da går kursen i taket!!

Så spørsmålet nå er jo om man tror at up fronten vil ligne mest på Starpharma eller andre mRNA-avtaler med adskillig høyere up front, samt om hvor lystne man tror AZ er på fimaNAC.

Dernest har vi jo gallegangsindikasjonen i bunn, og den er bunnsolid. Der har vi svært gode sjanser for å lykkes. Null konkurranse, og solide resultater.

34 Likes

Ja avtaler kan være så mangt. Jeg tror AZ ønsker en høyere grad av eksklusivitet og det vil i tilfelle koste. Mye.

9 Likes

Enig.
Veldig stort utfallsrom for hva en evnt avtale kan inneholde… Men en avtale vil være verdiskapende nesten uansett…

6 Likes

Det kan jo hende den videre PCIB historien vil forloepe slik;

  1. Foerst en vanlig avtale
  2. Flere vanlige avtaler
  3. Det gaar opp for BP hva vi allerede vet, og de store budene legges paa bordet.

Har ingen tidshorisont paa dette. Men man skulle jo tro at BP med sin ekspertise, ikke vil bruke lang tid paa og forstaa hva PCIB kan tilby paa forskjellige omraader, og hvilke kvantesprang dette vil forloese i behandling av forskjellige sykdommer. Tipper BP vil innse dette i loepet av neste aar. Og da burde ikke utfoldelse av punkt 3 vaere langt borte.

FimaVacc dataene er frigjort, og forstaaelsen for hva AZ og PCIB har fatt til sammen, vil snart bli kjent for alle. Og da…

6 Likes

Snoeffelen,

Jeg skiver her under et annet nick, jeg var illuminati på HO. Hva tror du AZ vil foretrekke lisensiering eller kjøp av teknologien. Gratulerer med oppgang og positive nyheter, selv jeg er i pluss på mine kjøpt før siste emisjon.

3 Likes

For å svare meg selv;

Hiltonol (poly ICLC), er også en type dendrimer.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4097927/

Hva er en dendrimer? bra du lurte, det er ett molekyl.

6 Likes

Det har jeg egentlig ingen formening om, men jeg kan jo si hva jeg ser for meg som drømmescenarioet, og det er at at AZ er så interessert i fimaNAC at de ønsker enerett på teknologien, og rett og slett betaler hva det er verdt.
Da har vi penger til tidenes utbytte, og penger til å føre videre PCIB med fimaCHEM og fimaVACC og starte opp en rekke indikasjoner og programmer.

21 Likes