Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Tror du skal slite med empirien for å finne et utviklingsselskap med stadig lavere omsetningsvolum ettersom selskapsverdien øker.

Har jeg skrevet at jeg tror på lavere volum etterhvert ?

1 Like

Det koker i så fall ned til definisjonen av “langsiktig”.

Ingen har fasit.
Jeg vet bare at jeg kjøper på dipper og akkumulerer. Tenker ikke å selge.
Slik er det nok flere på Topp-50 som tenker.
Dermed blir det etterhvert stadig færre aksjer i omløp, men forhåpentlig til høyere priser.
Jeg regner også med at traderne blir stadig mer aktive etterhvert som kursen stiger. Derfor kan volumet likevel øke.
Jeg vet ikke, men jeg tror på det selv, for jeg bidrar til dette selv ved å akkumulere.

4 Likes

Tror nå nok vi får flere langsiktige inn. Bare å se på hvor mye de international huse har økt med de siste par uker. Men tradere vil der altid være.

1 Like

ja man kan begynne å lure på hvor mye penger som er i dette markedet og hva det betyr av verdi for ett selskap å få sin behandling så fort til markedet som mulig.

Bavarian Nordic har indgået en aftale om at sælge en såkaldt priority review voucher for 95 mio. dollar, svarende til omkring 636 mio. danske kr.****/855millioner NOK

En såkaldt priority review voucher kan bruges til at reducere behandlingstiden hos de amerikanske myndigheder for at opnå en eventuel markedsføringstilladelse til et valgfrit lægemiddel til seks måneder fra normalt ti måneder.

8 Likes

Den dagen jeg legger ut mine PCIB-aksjer til kurs 1440, håper jeg traderne fortsatt er aktive i aksjen.:sunglasses:

2 Likes

Jeg trader PCIB, ser ikke noe galt i det.

Har sagt det før i denne tråden. Det er mange her som har et usunt forhold til det å (ikke) selge en aksje. Men alle har sin egen agenda, og jeg har full respekt for de som velger å sitte under alle rådende forhold.

Mange vil dog ha stabilt stigende kurs og likviditet, men ingen tradere. Vel…

4 Likes

Jeg synes det er bra at mange trader. Det øker likviditeten. Selv er jeg imidlertid overbevist om at jeg tjener langt mer ved å sitte langsiktig. Hvorfor i all verden skulle jeg selge når jeg endelig har funnet en vinner ?
At noen kan forutse svingninger fra dag til dag har jeg ingen tro på.
Hva om det tikker inn en avtale om 5 minutter ?

4 Likes

Noen blir alt for opptatt av å prøve å treffe bunner og topper, tjener mer på å sitte rolig her.

4 Likes

Er det kun mulig å få en PRV ved innvilgelse av AA?

1 Like

Jeg har vært inne i PCIB siden 2016. Kun vært ute i noen av de verste tørkeperiodene der trenden var skikkelig dårlig.

Har aldri vært problem å komme inn og har ikke hatt som base case at det kommer ett oppkjøp eller avtale rundt hvert hjørne selv om dette har vært et flittig brukt argument i enhver diskusjon.

PCIB er by far min beste trade, og det kommer til å stå seg selv om jeg skulle bare ha en mindre long posisjon om salgsopsjonen en dag skulle dukke opp. Jeg liker å operere med hvis og ikke når og at det er en opsjon slik stiuasjonen er i dag. Det vil selvsagt endre seg den dagen det er en realitet at man har markedsadgang, men der er ikke PCIB enda.

1 Like

Det er nok langt mer sannsynlig at formiddagens intermezzo skyldtes en eller flere stop-loss enn at en større aksjonær observerte en gråtende Walday på Heathrow igår ettermiddag.

13 Likes

OK, så PCIB er ikke der at det kan komme partneravtale i Asia (Fimachem) når som helst ?
Eller Fimavacc avtale ?
Eller Fimanac avtale ?

Da vet du mer enn meg.

4 Likes

Du har vært inne siden 2016, men også vært ute? Da har du vel ikke vært inne siden 2016 ?

Skal ikke se bort i fra at denne klarer å karre seg mot pluss ila dagen :slight_smile:

7 Likes

hadde folk fulgt dine råd hær inne @geiran så hadde man solgt og tatt gevinst på kurs 35-40 slik du sa for noen uker siden… regner med du fulgte ditt eget råd og gjorde nettopp det!!

Og fasiten på den traden der vet du selv… om du har løpt etter og kjøpt tilbake det du har solgt på vei oppover vet jeg ikke…! lykke til med dine trader

6 Likes

Det spørs litt på volumet en vil ha også :wink:

1 Like

Jaxi:

Hersketeknikk er en fin bil.

Jeg synes du skal respektere at noen selger større deler av potten sin når de faktisk har vært med fra 35 og opp til 80.

Fantastisk Geiran :slight_smile:
Gidder du dele med oss hvilken indikator du brukte ?