Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Lykke til Dunkel.
Jeg planlegger å selge til AstraZeneca eller noen andre som byr over :slight_smile:

2 Likes

En priority review voucher slik jeg leser det er en Drug Approval pathway som blir brukt ved at man har gjort ett fullt registrerings-studie og sendt inn sin “file” for review til FDA, og har man en priority review voucher så har man ferdig behandlet og fått en evnt. markedsføringstilladelse innen seks måneder istedenfor normalt ti måneder behandlingstid.

En Accelerated Approval er et regelverket som tillater medisiner under alvorlige forhold som fyller et ufylt medisinsk behov.
Ved å bruke et surrogatendepunkt gjorde FDA det mulig å godkjenne disse stoffene raskere.

Et surrogatendepunkt brukt for akselerert godkjenning er en markør - en laboratoriemåling, radiografisk bilde, fysisk tegn eller annet tiltak som antas å forutsi klinisk fordel, men ikke i seg selv er et mål for klinisk fordel. På samme måte er et mellomliggende klinisk sluttpunkt et mål på en terapeutisk effekt som anses som rimelig sannsynlig å forutsi den kliniske fordelen av et medikament, for eksempel en effekt på irreversibel sykelighet og dødelighet.

En AA er den raskeste veien til en markeds godkjennelse, og ved en iterimavlesning med en innlagt AA vil man ha en behandlingstid hos FDA lik den man har med en priority review voucher

8 Likes

Er det det som er agendaen deres her ? Å komme med smil og fjas for at en er ærlig å forteller hvorfor en har solgt.?!
Har skrollet meg ganske langt tilbake her på tråden, og ser ingen andre med Nisseluer . Kanskje dere bør finne ut hvorfor jeg har lue på !
GOD JUL TIL ALLE SAMMEN…!!

13 Likes

God Jul Dunkel :slight_smile:

2 Likes

God jul. Har vært med på to emosjoner og har ligget i minus en god stund. Er med å støtte kreftforskning i et tidlig stadium, UTEN Å SELGE.

6 Likes

Vi har vel alle ulike oppfatninger om hva som er fjas.
Om du mener mine tanker/planer er fjas så kan jeg leve med det.

RIKTIG GOD JUL :slight_smile:

6 Likes

God jul :slight_smile:

Gøy å se at kursen stiger igjen samtidig som amerikanerne er ferdig med frokost. Godt tegn :slight_smile:

13 Likes

Kjøpsordre på 27k på 75. I mitt hodet er det ikke bare småsparere som skal inn.

6 Likes

Radium 111 ute.

8 Likes

Ser ikke ut som det er noen vilje til å gruse kursen så nå er jeg temmelig sikker på at vi feire jul med kurs 80+++.
Fikk inn en kompis på 71 i dag - litt usikker på hvor mye men voksent å kjøpe sine første på det nivået da. Gratulere.

11 Likes

Flott at du støtter juleaksjonen og har fått på deg en nisselue!

Jeg velger derimot å støtte Kirkens Bymisjon og Plan med et bestemt beløp hver måned, så jeg har samvittigheten på det rene uten nisselue.

2 Likes

Utrolig. Jeg har ikke sett slikt før. Innen 4-5 min salg av >220 000 aksjer, nesten 9 nok sør over for så slutte på dagens start likevel. Å hente alt inn, ufattelig! PCIB rocks. Enig med @arve1954 det blir spennende heretter!

6 Likes

En liten avstemning, hva ser folk for seg i up front om det blir avtale med AZ?

  • 0-20 mill
  • 20-50 mill
  • 50-100 mill
  • 100-200 mill
  • 200-500 mill
  • over 500 mill

0 stemmegivere

Ser gjerne konkrete eksempler på tilsvarende avtaler folk har i hodet når de stemmer her. :slight_smile:

2 Likes

USD eller NOK?

NOK selvfølgelig

I dag var Pcib imponerende sterk :raised_hands::raised_hands:

16 Likes

Det som bekymrer meg mest akkurat nå er at det virker å være ganske så mange som haussser seg selv opp til ganske så voldsomme forventninger. Både på økonomien i eventuelle avtaler og tidslinjen på dem. Jeg er overbevisst om at dette kommer til å gå mer enn veldig fint, men mantraet om at TTT gjelder fortsatt. Jeg skjønner at det er lett å bli veldig entusiastisk og kanskje en smule drømmende om stor og rask avkastning, men det er aldri feil å ha beina i nærheten av bakken. Da står man støtt om det skulle bli litt motvind.

25 Likes

Det kommer jo helt an på hva slags avtale, hvor bred den er og hva den omfatter, og eventuelt hvilken grad av eksklusivitet Astra Zeneca ønsker seg.

5 Likes

Kommer det en oppfølger, eller begynner julestriden å merkes? :santa:

4 Likes