Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Den hausingen er ikke godt for noe.

Side 39/52
13. Future Directions
The PCI technology, which combines photodynamic therapy and chemotherapy, aims to target multiple pathways to increase response to treatment. This intervention without doubt led to tumour cell death, with minimal collateral damage allowing the healthy tissue to regenerate and restore form and function. The clinical application of this technology in the field of clinical oncology is at its early stages, but the preliminary results are beyond impressive.

13 Likes

Ja, det stemmer.

1 Like

Noe nytt om fimaVACC, Leiden og professor van der Burg?
Er VACC klar for utlisensiering, som en egen vaksineleveringsplatform?

Det siste nye jeg finner om professor van der Burg i Leiden er at han står oppført som en consultant (biverv) for GlaxoSmithKline (GSK) i Belgia. Men på PCI Biotechs hjemmeside står han fortsatt oppført som medlem av the Scientific Advisory Committee hos dem.

image

Er det noen nyere artikkel enn denne knyttet til fimaVACC der folk fra OUS og Leiden er medforfattere?
https://www.researchgate.net/publication/338342247_109P_Phase_I_clinical_study_for_validation_of_fimaporfin-based_photochemical_internalisation_A_novel_technology_for_enhancing_cellular_immune_responses_important_for_therapeutic_effect_of_peptide-and_

5 Likes

Kilde på det?

Fra annen tråd:

Usa børsene var ned over 2% da OSE stengte, men sluttet nesten 1% i pluss. Nå starter futures videre opp. Oljeprisen har også gått opp med 2 dollar siden børsen stengte. Det er bare lekkert.

6 Likes

Har pw og co gitt noen signaler om at denne prosessen med az går som planlagt og ikke blir dradd ut etc, “due to covid-19”. Har en mindre posisjon og vurderer å vekte opp.

Signalene han har gitt er at en avklaring kommer i juni rørende AZ. Han har og konfirmert at i april (eller om det var mai) så hadde AZ analysert ferdig dataen fra testing. Ingen grunn til å tro at det blir forsinkelser.

4 Likes

På Q1 6.mai, og i Radium samme dag, gjentok han at fristen er 30.06 og nevnte ingenting om forsinkelser e.l. knyttet til disse diskusjonene.

På Radium uttalte han: «Det kommer en melding i juni om hva som blir fortsettelsen av dette».

11 Likes

Idag blir det rally folkens! Sjekk futtene! OBX’en skal opp 3,5% på åpning :slight_smile:

Ser vi 80 idag? Med litt FOMO bør det være innen rekkevidde.

25 Likes

Går ikke PCIB ned om OBX går opp da? :wink:

2 Likes

Med en smule FOMO er såklart 10-12% og 80kr innen rekkevidde, i alle fall i løpet av uken, men på én dag skal det nok litt til.

Men kanskje vi kan teste 75kr i dag? Det er 5% opp dit. :slightly_smiling_face::crossed_fingers:

7 Likes

Vet ikke om jeg skal vaere bekymret, eller ikke om at enigheten om en avtale ser ut til og trekke ut til det siste, eller ikke,. Men det har vel kun gaatt ca. 1mnd. siden PW uttalte at AZ ble ferdige med sine analyser as we speak. Og da er det antakelgivis naturlig at de trenger og benytte tiden frem til 30. juni hvor beskjeden maa komme?

Ellers tippet jeg at vi ville faa beskjed om avtale paa fredag, i gaar, eller i dag. Vel skal det stemme saa er siste sjanse i dag, og dagen er ikke over enda;-)) Time will show.

1 Like

Det @anon50125742 sa.

Sitat PW

«Det blir avgjort i juni. Det kommer en melding i juni om hva som er videre…eh… fortsettelsen av dette, for det at… de har… eh… jeg kan jo fortelle litt om hvordan dette er konstruert da, bare for… jeg har sikkert sagt det før, men vi har jo hatt et eksperimentelt samarbeid som ble avsluttet i desember. Og så har de da 6 måneder på seg ihht den avtalen vi har, til å bestemme seg om de ønsker å gå videre på en eller annen måte i dette. Og hvis de da ikke har bestemt seg innenfor de 6 månedene, så er det sånn at alle rettighetene til resultater osv som ligger i dette tilfaller PCI Biotech. Og det er liksom den måten vi har konstruert det på, for å legge press på at de må bestemme seg for hva de ønsker å gjøre.

20 Likes

Gjentar Per Walday sin kommentar i Radium 6.mai (episode 128, fra ca 54:30) for de som eventuelt har begynt å tvile på avklaring i juni:

«Det blir avgjort i juni. Det kommer en melding i juni om hva som er videre…eh… fortsettelsen av dette, for det at… de har… eh… jeg kan jo fortelle litt om hvordan dette er konstruert da, bare for… jeg har sikkert sagt det før, men vi har jo hatt et eksperimentelt samarbeid som ble avsluttet i desember. Og så har de da 6 måneder på seg ihht den avtalen vi har, til å bestemme seg om de ønsker å gå videre på en eller annen måte i dette. Og hvis de da ikke har bestemt seg innenfor de 6 månedene, så er det sånn at alle rettighetene til resultater osv som ligger i dette tilfaller PCI Biotech. Og det er liksom den måten vi har konstruert det på, for å legge press på at de må bestemme seg for hva de ønsker å gjøre.»

Altså, dersom det ikke er inngått en avtale innen 30.06, så mister AZ eierskap til alle resultater opparbeidet gjennom 5 års forskningssamarbeid. 30.06 er ikke bare en «liksom-frist» for forhandlinger som lett kan skyves på, det er en frist for utøvelsen av en opsjon som AZ var enige i å sette allerede i fjor sommer.

Det betyr at vi får en avklaring, enten ja eller nei fra AZ på å gå videre i en eller annen NY form, som inkluderer cash. Vi får ingen utsettelse eller fortsettelse av forskningssamarbeidet i den formen det har vært.

Spennende og tildels nervepirrende dager! :sunny::sunglasses:

EDIT: Ser du kom meg i forkjøpet fra chat-diskusjonen, @InVivo :joy::joy:

23 Likes

Samme gamle sangen dag ut og dag inn:
«Det kommer en melding i juni … :notes:».

:banana: Min gamle far sang denne schlägeren : :banana:

4 Likes

Dette har aldri blitt nevnt fra noen i PCIB!

Jeg må si dette minner meg litt om informasjonen som kom før meldingen i desember 2017 om at PCIB hadde kommet til enighet med FDA og EMA om PF2 og interim. Meldingen var ekstremt Bull den. Info der ble bekreftet og var riktig. Men denne i bekreftelse kom ca 3/4 år senere.

Jeg må si at jeg har en liten følelse av at det kan komme en børsmelding om at det er enighet om å ta dette til klinikken flere indikasjoner, men at detaljene kommer siden.

Som Capaz skriver så er dette i henhold til den avtale de har, men det kan bli utformet en ny avtale, så lenge begge parter er tilfreds med det. Jeg synes ikke dette utfallet skal utelukkes og en slik melding vil jeg tolke som ekstremt Bull.

6 Likes

Nei men det har blitt sagt at det blir i en anerkjent vitenskapelig tidsskrift, om det er the Lancet eller en annen tar jeg med knusende ro

9 Likes

Riktig @Bonusfrelst, det er ikke uttalt at det skal komme i The Lancet.

Her kan vi jo også se forskjellene på guiding og absolutte opsjonsfrister. Jeg tenker det er langt mer sannsynlig at Vacc-publikasjonen blir skjøvet ut i H2, enn det er at vi ikke får en avklaring på AZ.

Men samtidig ble det gjentatt H1 senest 6.mai, og da skulle man jo tro at de visste at de ville få det til med under to måneder igjen av første halvår. :face_with_monocle:

8 Likes