Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Den ble en suksess for enkelte fordi treskofolket bidro til å holde kursen lav, som førte til at man kunne akkumulere på lav kurs i lang tid. Emisjonen førte summa sumarum til godt over en tredobling av beholdningen for min del.

5 Likes

Well I think he was talking about the website :joy::rofl:

17 Likes

Noen som kan like til en post som overordnet beskriver pcib og teknologiene?

1 Like
6 Likes

Tydelig at mye skjer i AZ nå…

3 Likes

Søk etter «for lekfolk». Første treff. les fra starten.

Evt bare trykk her

9 Likes

Euforien har tatt flere sier noen og mange ser ut til og synes PCIB har steget mye på kort tid. Det er feil!

På side 36 i Finansavisen er ikke PCIB engang på listen over de 15 selskap med sterkest oppgang siste måned.

12,5% eller +9,6 kr har PCIB kursen steget hittil i år. Og så maser folk om emisjoner og enorm oppgang?

Markedsverdien er nu 3,2 milliarder. Med den pipeline, tre ben og muligheter for kommersiell avtale med BP. mRNA teknologi prises høyt i biotek. Snøffelen viser til siste avtaler og de er enorme. I egen dam prises leveringsteknologi kollega Vaccibody per nu til 7,9 milliarder.

Det er vanskelig å holde på vinnerne og momentum aksjer, noen klarer å se verdier stige enormt og likevel ha troen på egen strategi eller vurdering og holde på sine eiendeler, Moderna og var det ikke en eier som oppnådde 17000% avkasting? Alt er mulig og det er lenge siden norsk biotek har skapt enorme verdier (siste Algeta?). Det er kanskje dags nu for å knuse norske biotek verdirekorder? Fasit er dag(er) unna. La nå PCI Biotech gå foran med å skape Norges nye olje, norsk bioteksektor :crossed_fingers:

54 Likes

Les innlegget til Jubel 10 ganger !
Jeg vedder på at mange her (kanskje de fleste) kommer til å selge altfor tidlig.

14 Likes

Jeg vil tro at mange av dagens Pcib-aksjonærer om et par år vil spørre seg selv om hvorfor de solgte aksjene så tidlig.

Dersom det nå blir en avtale med AstraZeneca (etter 4-5 års samarbeid) vil det være den beste bekreftelse på at teknologien fungerer. Og at den fungerer så godt at Big Pharma trolig er villige til å betale dyrt for å få benytte den. Vi vet at bruksområde for fimaNAcc kan bli enormt.

FimaChem kan også i fremtiden benyttes på en lang rekke kreftsykdommer. Markedsadgang for behandling av gallegangskreft kan også komme før forventet.

En melding om avtale nå i slutten av juni vil være bekreftelsen vi trenger, og avgjørelsen er spennende.

Det kan selvfølgelig være fristende å selge etter en stor oppgang, men det er trolig smartere å sitte langsiktig i denne aksjen som virkelig kan bli verdifull.

15 Likes

Helt enig i det du skriver i resten av innlegget, bortsett fra at på Q1-presentasjonen synes jeg han så litt sliten ut. Lite energi, og kanskje litt resignasjon å spore?

Men både før og etter synes jeg han har fremstått trygg, rolig og selvsikker. Ambisiøs og positiv.

5 Likes

Jeg har vært på nesten alle q present siden 2017 inkl 1 q 2020 og har pratet endel med han etterpå. Jeg har stor tillit til han og Ronny og synes de fremstår profesjonelt og kommuniserer med aksjonærene på en utmerket måte.

35 Likes

Hmmm… Det var da virkelig ikke så viktige begivenheter at det ikke kunne ventet til over ferien. Hvordan skal de klare å fylle en episode med bare de to temaene der?:thinking: nei vent nå litt… 1.juli?:wink:

13 Likes

Nå kjente jeg FOMO for alvor - og jeg har aksjer.

2 Likes

Ingen grunn til å tolke for mye. Da har de noe de kan snakke om dersom ikke det dukker opp noe AZ-snacks, og så slipper de usikkerhet om de skal kjøre podcast eller ikke, den neste uka. Ikke verre/bedre enn det… :wink:

9 Likes

Får håpe AZ ikke forventer og få samme avtale med Pcib som de har gjort her.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/06/25/astra-zeneca-astra-zenecas-bioventurehub-inleder-samarbete-med-molnlycke.html

1 Like

Norges nye olje! Tja for noen år siden var det laks som skulle redde fremtiden vår( går jo bra der da) så kom solceller ( har ikke gått riktig så bra) neste var/er hydrogen som er på gang men fremdeles dårlig med inntjening selv om bl.a. Nel er priset til over 20 milliarder.
Om biotek skal bli en av våre nye “støttejul” så må vi ikke selge PCIB men heller gå videre og samarbeide med AZ og andre BP selskap. Vi kan ikke bygge et megakonsern uten MYE penger og det vil ta tid. AZ og dem fleste andre vokser jo ved å kjøpe andre “talenter” og sikre seg deres resultat slik dem nå sikler på oss.
Vet ikke jeg hva som er best men kortsiktig for alle aksjonærer kommer vi ikke unna oppkjøp som det beste og da blir det ikke noen norsk gigant av PCIB.
Må innrømme at min våte drøm er oppkjøp og avtalen kan ligge på bordet akk nå klar for å offentligjøres ? Spennende? Ja må vel si det.
PS.
Uten avtale denne uka så vil vi ta helg med kurs 90+++++++.

9 Likes

Blir ikke oppkjøp. Og vi må nok regne med at AZ tyner oss. Men bra blir det.

3 Likes

Dette er ikke sammenlignbart på noen måter, og en fullstendig irrelevant link å forstyrre forumet med. :man_facepalming:t3:
Her inngår AZ og Mölnlycke et samarbeid om å tilby medlemmer av en start-up klynge som AZ har i et kontorbygg, gratis rådgivning og veiledning.

8 Likes

Har vi en snill sjel her som vil dele ett ordrebilde med litt dybde i?

2 Likes

6 Likes