Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Vi vil få betalt for tålmodighet og stayerevne. Ingen tvil om det.
Husk at Amphinex og lys er det eneste som kan åpne endosomer uten skade og/eller forsuring/forringelse av cellen. Gull verdt :soon::chart_with_upwards_trend:

11 Likes

Det var såpass dyrt jern, ja? :rofl::rofl::rofl:

1 Like

Ser fortsatt 50/50
Enten avtale eller utsettelse fordi partner trenger mer tid.
Håper selvsagt på best guess
Forventer rapport med forhandlingsresultat fra selskapet før børsåpning i morgen

1 Like

En fjær er blitt til fem høns på denne tråden med alt for store forhåpninger.

3 Likes

Antar det ble et Wilfa-jern. Lykke til! Er selv familiens ekspert på vafler. :+1::yum:

4 Likes

«Alle» har naturlig nok nu fokus på mulig AZ avtale for PCIB.

Det unike med PCIB caset er tre ben og et par mulig ben framover som Bac og «lys Tech mot hodet».

Det alle samtidig ser ut til å ha glemt fullstendig er:
Alene er fimachem ggk eller RELEASE studien beskrevet ved utregning av flere på tråden mot 500kr i verdi per aksje ved markedsadgang. Det er GOLD IN THE VAULT uansett AZ utfall. Førstelinje behandling uten godkjent behandling per nu, få hvis ingen konkurrenter, ODD, mulighet for AA basert på interim results, nesten doblet levetid i valgte cohort og planlagte Asia sites!

Du som ler av utregning på fimachem, hva ser du som utfordrende med Jaxi sin utregning? Den gir noe over 1000kr per aksje:

«

Bonusfrelst2748

651

des. '19

danron10:

regnestykke for et enkelt avtale?

Regnestykke for Chem GGK fra Jaxi

Fra Jaxi på TI:

Og hva ligger så av verdier i ett suksessfullt RELEASE studie, med forventet potensiell godkjenning 2H 2022.

PCIB opererer med 3000 pasienter for EU&US. Arctic med 3700 pasienter.
Vii har nå ASIA som er på banen med Korea og Taiwan iførste omgang.

I Korea får i snitt 8 av 100 000 sykdommen og har en befolkning på 51,5 mill. 1373 kan behandles med chem i året. I Taiwan får i snitt 4,7 av 100 000 sykdommen og de har en befolkning på 24mill. 376 kan behandles med chem i året.

la oss si 5000 pasienter årlig worldwide med en snittpris på 100K $ som er i det nedre sjiktet på pris av en rare disease behandling med Orphan designation granted in both the US and EU

5000 x 100k$ = 500Mill$
500Mill$ x 9 (dollar kurs) = 4,5 Milliarder NOK

si man har en partner som tar seg av den største delen av salget/distubieringen world wide og trekker fra halvparten av inntektene iberegnet skatt, så sitter vi igjen med:
4,5milliarderNOK / 2 = 2,25milliarder NOK

med en vanlig P/E på 20 får man da 2,25 milliarder NOK x 20 = 45 milliarder NOK

Så kommer evnt. off label use i andre indikasjoner som en følge av en evnt. markedsgodkjennelse for bileduct canser – extrahepatic inoperable.»

Og gjerne le av mulig nye ben i tillegg til Nac, Vacc og Chem. Bac er kommentert på radforsk og noe PCIB ikke bruker krefter på per nu. Og lys teknologi mot hodet er støttet av EU.
http://pcibiotech.no/lumisource-novel-light-source-for-in-vitro-research/

13 Likes

Wilfa hearth piip med masse bokstaver i navnet. Siste skrik. Må jo trå til :rofl: vafler brukes til å roe nerver, feire gevinst eller trøste om det kom en dump i veien. Jernet holdes innen 1 m rekkevidde til dette er over. Jeg går får seiersvaffel. Gravvaffel høres litt morbid ut.

4 Likes

Seiersvafel høres riktig ut i mine ører! Den må ha en god dose rømme og kremfløte i seg, samt et hint av kardemomme. Nytes med nyrørte jordbær og et solid glass bobler!:clinking_glasses:Perfekt til å feire den kommende avtalen!:money_mouth_face::money_mouth_face:

3 Likes

Jeg synes at alle som har investert i et selskap bør ha et visst mål med sin investering, og i det målet må det nødvendigvis være innbakt forhåpninger.

At det tar av litt nå når det nærmer seg en forespeilet avklaring på forholdet mellom PCIB og AZ synes jeg er forståelig, og det må være såpass takhøyde at det blant oss som sitter i PCIB må være lov å både drømme litt og leke med store tall.

Selv har jeg begrenset med erfaring i aksjemarkedet, men fikk i sin tid gleden av å leke litt trader i Funcom og skjønte fort at sånt skal jeg ikke drive med. Til tross for det kom jeg ut med tre ganger innsatsen derfra.

Nå sitter jeg med adskillig mer midler i PCIB, og har tålmodig fulgt med på det fundamentale mens aksjen har vært igjennom flere ned og oppturer, i tillegg til en emisjon.

Det har vært lærerikt, ikke minst takket være mange av de som er aktive på diverse forum, og spesielt tekinvestor.no det siste året.

Jeg kan jo ikke unngå å nevne en viss Snøffelen heller, da han, med sin svært nøkterne språkbruk, virkelig fikk meg til å åpne øynene for potensialet i PCIB.

Selv føler jeg vel ikke at jeg har hatt fryktelig mye å bidra med til faglige diskusjoner her inne, men du og du, så lærerikt det har vært å følge de som kan mye om dette.

Alt i alt gjør det at jeg føler meg komfortabel med min andel i PCIB, og at jeg velger å sitte stille inntil både avtale med AZ og RELEASE er avklart.

Men du og du så spennende det er. Når man først har vært med på denne “Berg og Wal(day)”-banen så lenge så hopper i hvert fall ikke jeg av før den høyeste toppen er nådd…

43 Likes

Tenk om AZ kommer med en egen børsmelding som lovpriser pci teknologien etter avtale med pcib, hadde jo vært helt ekstremt bull for pcib

3 Likes

Om 17 minutter evt.?

2 Likes

Har noen tenkt på at mld kanskje må komme når også USA er stengt ?
AZ handles i USA.
Kanskje det kommer melding og blir lite søvn i natt :nerd_face:

15 Likes

For en thriller dette er. Jeg er urolig i hele kroppen. Dæven for ett spennende døgn vi går i vente. Det er nesten ikke til å holde ut.

15 Likes

Minner meg om lille juleaften for ca 60 år siden da vi var ( 6 år) så spente på neste dag at vi ikke ville legge oss før vi fikk åpna en pakke. I morgen får vi alle pakkene .Hurra hurra.
Ser det regnes diverse priser på kreftbehandling og det høres veldig dyrt ut men det stemmer sikkert. Har vært gjennom med noen nærstående ( senest for 4 år siden og det gikk bra i alle tilfeller) og da spurte jeg hva behandlingen kostet ( cellegift stråling og hele pakka) .Svaret var at dette var hemmelig men fikk bekreftet at det var veldig kostbart så at PCIB vil kunne tjene store penger bare på gallegangen er udiskutabelt. Om det tar to år før vi er der ( kan jo ta mindre) så kan den ventetiden også bli veldig lønnsom.
Lykke til med en fantastisk avtale alle sammen.

3 Likes

Synes du tidligere i dag la opp til en fin-fin vinn-vinn situasjon, Arve. Enten full pott til deg, venner og bekjente, eller kortreiste grønlandsreker i egen iglo.

6 Likes

Den kan jo også komme når som helst i løpet av dagen, bare så det er nevnt. Absolutt best, og mest vanlig, at den kommer utenom åpningstiden, men vi har ingen garanti for det.

10 Likes

Uansett utfall bør vi forvente en børsmelding i morgen.

Antar kladden er skrevet. Bare å holde alt av tomler opp.

9 Likes

Har samme troa fremdeles må bare minne ( mulig mange nye vet du) om at alt er ikke helsvart om det ikke blir fullklaff i morgen. Vi bør jo på alle vis hindre et ulogisk fall. Var bare det.

4 Likes

Tror traderne tenker slik at det er sjeldent en aksje stiger mer enn 100% uansett størrelse på avtale, og at de da har god tid til å komme seg inn igjen. På den måten unngår de risikoen med bratt fall om avtale uteblir.
Jeg ser den tankegangen, men velger likevel å sitte fullastet da jeg anser sjansen for no deal som fraværende. Hvorfor skal man da selge? Det kan også komme et bud på hele selskapet som tar verdiene flere 100% opp på et blunk. Ved fravær av avtale, så er det uansett bare å begynne å hamstre aksjer igjen litt og litt de neste årene til fimachem er i mål. Da blir det uansett storgevinst for de tålmodige investorene.

15 Likes

Dow opp 2,3% ikveld.
Det betyr i allefall en positiv åpning på OB i morgen, forhåpentligvis også for PCIB

8 Likes