Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Yes bamse, selvfoelgelig, men spoersmaalet var at hvorfor har ikke flere BP selskaper slukt agnet, etter at vi har presentert veldig gode fremtidsutsikter med vaar tenologi i mange aar? Husk the next generation…Allikevel…

1 Like

Det er jo allerede 6 selskaper i Nac. Mulig Pål Falck har rett i at AZ har en slags “opsjon” frem til 30 juni ?
Uansett, TTT. Men det gjelder å være der når det skjer. Bare spør Londonmannen. Jeg tror det var han som ga opp Algeta rett før Bayer avtalen. Det føltes også som en evighet.
Bamse was there :slight_smile:

12 Likes

For de som ikke husker Algeta , så gikk den 60-gangen på de siste 5 årene.

5 Likes

Pcib sin utviklede teknologi er ikke noe agn.
Det er en årelang møysommelig utviklet kunnskap.
Kan kunnskapen hjelpe syke i verdens nasjoner er det en kost/nytte sak. Og regnestykket er både lett og komplisert.

  • Men det er stort, både helsemessig og økonomisk.
5 Likes

Godt at PCIB sikkret utenlandsk valuta og at fremtids inntekter er i utenlandsk valuta.
På sikt betyr dette 20-30% xtra på vår avkastning.

Fattiglappene

Norske kroner er en tullevaluta. Hvis den lave kronekursen fortsetter, er Norge endret for alltid.


ANDREAS KLEMSDAL

PUBLISERT: 22:56 - 1. 05 2020

Verdensmesterne i nord seiler videre som om ingenting har skjedd, med vår endeløse og idylliske kystlinje på 100.000 kilometer. Men sannheten er at skuta er lekk. Pengene vi har i lommen er blitt mindre verdt over natten. Har vi forstått hvor mye det betyr?

2 Likes

" Europeiske land bruker mellom 0,25-0,5% av helsebudsjettet på vaksiner, og dette er svært effektive penger for folkehelsen . For hver $1 som brukes på vaksiner spares ca $10 i helsekostnader for samfunnet ( omregnet fra estimater gitt av det Amerikanske senteret for sykdomsovervåking; Centers for Disease Control and Prevention, CDC , i USA)"

5 Likes

Synes det var interessant med at lymfene kan ha stor betydning for hvordan en tåler cov19. Det gir vel også forklaring på hvorfor det er gamle som tåler korona dårligst?

Er det noen i det hele tatt som har funnet ut hva lymfenes funksjon egentlig er?

Det må i så fall være ganske lett å finne ut av?

2 Likes

Lymfesystemet har tre viktige arbeidsoppgaver:

*Det skal fange opp ulike elementer som har trengt seg ut gjennom blodkarene.
Det skal ta hånd om kroppens forsvar mot virus, bakterier og kreft.

På mange måter kan lymfesystemet betraktes som et transportmiddel for de viktige hvite blodlegemene. De når ut til alle deler av kroppen, og angriper fremmede elementer som måtte angripe kroppen. De hvite blodlegemene har den unike egenskapen at de faktisk gjenkjenner infeksjoner som tidligere har angrepet kroppen. Mot ulike sykdomsfremkallende elementer, er de også i stand til å produsere beskyttende antistoffer. ’

Noen sier at kolestrol er nødvendig i denne prosessen. Og at kolestroldempende medisiner fungerer negativ i forhold til å produsere beskyttende antistoffer.
Så får vi håpe at det settes i gang en skikkelig uhildet vitenskapelig undersøkelse etter denne pandemien.
( Og kanskje Cereno er en del av en løsning? )

7 Likes
33 Likes

Som jeg nevnte tidligere. Da er DNB Bioteknologi fond snart oppe!

DNB Asset Management

NYTT FOND: DNB Bioteknologi vil investere i framtidens…

  • Bioteknologi er en megatrend innenfor helsesektoren, sier Benedicte Bakke. Det gir muligheter.

Første tegningsdag er tirsdag 5.mai står det.

-Vi som forvalter DNB Bioteknologi vil se etter selskaper med høy innovasjonsgrad. Vi vil ha spesielt fokus på produkter innenfor diagnostikk, vaksiner, legemidler og tjenester i grenselandet mellom teknologi og helse, sier Bakke.

« - Det kan være selskaper som utvikler legemidler for sjeldne sykdommer, som nå ikke kan kureres, eller selskap som utvikler nye mer effektive legemidler som erstatter gamle, sier hun. Det kan også være selskap med produkter innen kunstig intelligens eller en robot som kan benyttes til kirurgi.

Fellesnevneren er at selskapene må ha høy grad av innovasjon, en solid teknologiplattform og godt potensiale for fremtidig vekst, uten altfor høy risiko.»

36 Likes

Ikke forveksle DNB Bioteknologi med DNB Teknologi…DNB Teknologi har for øvrig gjennomsnittlig avkastning 21% pr. år…sett over 10 år…kanskje ikke så dumt å starte fondet 5.mai …fordi 6.mai går muligens PCIB høyt opp…og så kan man i mange år vise til veldig positiv avkastning siden start

5 Likes

Det er vel en del av oss som allerede har våre private bioteknologi fond. Selv sitter jeg for tiden investert i fire av denne typen selskaper; PHotocure, PCIB, SoftOx Solution og Biotec Pharmacon. En spennende bukett som jeg skal få mye glede av.

5 Likes

bamse; Nå ser du effekten av å satse litt bredt innen biotek da det er nesten umulig å forutsi hvilke selskaper som til enhver tid lykkes, og vil være i skuddet kursmessig.

Eksemplet er det bitte lille norske BgBio som nå omtales i media over hele verden pga. av deres pille med Bencentinib som kan “redde verden” fra koronapandemien.

Turen kommer nok til PCIB også, men 100% sikker er man aldri så lenge en “satser bare på èn hest”.

2 Likes

Og til deg Londonmannen må det nesten være tragisk for en patriotisk bergenser som deg å se at bergensselskapet BerGenBio i nabolaget figurer overalt i verdenspressen mens man har “glemt” å investert ett øre på hjemmebane :wink:,
Nesten så jeg har lyst til å overlate noen av mine mange aksjer i BgBio til deg :joy:!

Så så, forsiktig med å hovere over egne vurderinger når ting går din vei. Neste gang kan det fort gå motsatt.

Jeg er sikker på at alle her inne håper at «alle» norske biotekselskap lykkes, uavhengig av om man har investert eller ikke.

Sjansene for at FimaVacc kan spille en stor rolle i fremtidens vaksineutvikling blir ikke mindre av at BerGenBio blir Covid19-kjendiser. Tvert imot bidrar det til å sette norsk biotek på kartet! :muscle::norway::partying_face:

31 Likes

Uten alt for høy risiko…relativt.

BergenBio er fortatt billig, så ingen har på noen måte blitt forlatt på perrongen enda. Der er det bare å kjøpe med begge hender for de som måtte ønske det. Beklager digresjonen, nå tilbake til PCIB.

2 Likes

Lett å si “fasiten” når du drar opp Brbio som eks…
Igjen, hvis jeg sitter på kr 100000,-
Og har mest tro på at PCIB skal være den aksjen som gjør dette til suksess… Hvorfor fordele dette i flere aksjer jeg tror ikke vil gi meg på langt nær så stor avkastning…?
På vei til å mangedoble 100k, kan mann sjeldent følge boka…

Nå er du en erfaren mann, men den enes strategi bør ikke være feil for at den andre lyktes…

2 Likes

Tok en liten «kortsiktig» beregning av kursmål for PCI Biotech til foreløpig: 110-120kr. Realistisk?

2 Likes

Krisskross…

Hva skjer med Brbio hvis de ikke blir valgt i en vaksine?
Hvordan er risiko profilen rundt dette?

3 Likes