Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Nå skal ikke jeg kaste noe sten i glasshus, men at kursen ligger så stabilt som den gjør nå med tanke på OSEBX så ser jeg det som meget Bull!

Jeg sitter å studere til fire forskjellige eksaminer men så er man stadig inne og oppdaterer Nordnet for å se om noen børsmelding av har kommet :joy: Litt dårlig fokus på studier til tider…

Blir EKSTREMT spennende i tiden som kommer.

6 Likes

ja, det er avogtil utrolig vanskelig å få gjort noe fornuftig :rofl:

6 Likes

Imponerende at kursen henter seg inn igjen på en dag som dette når man ser på resten av børsen(e). :muscle::muscle:

Men så er det nok flere enn noen gang som tviholder på aksjene. Og kanskje fikk vi ristet ut de (makro-)nervøse nå og starter ny FOMO-runde?? :sweat_smile: Det blir spennende å se om vi får noen spennende nyheter på onsdag! :+1::star_struck:

7 Likes

FOMO - her er det mye forventninger før presentasjon

Børsmelding i morgen tidlig, Per kommer på podcast med en flaske champis :clinking_glasses:

3 Likes

Hele bioteksektoren på OSE er solid igjen og er priset svært lavt i forhold til internasjonal biotek generelt?. Liker edruelighet før Q. Synes dagens kurs reflektrer forsiktighet og lite forventninger til Q. Langt unna konservativ kursmål til Arctic sec 86kr og fortsatt er aksjekursen ned 25% i år.

Kanskje ikke unaturlig med solid bioteksektor? Inflow of money og megatrend kan denne sektoren nu karakteriseres som? Kan biotek- og helsesektoren noensinne ha vært så «hot» med billions usd på sidelinjen som ventes å bli satt i arbeid?

HVIS PCI Biotech fortsetter å levere resultater igjen og igjen blir PCIB en vinner i en megatrend.

Jeg tipper det ikke er tatt helt ut av det blå at nu endelig etter titalls år med norsk biotek i verdensklasse. DNB Bioteknologi fond etableres. Det sier litt om markedet, sektoren og denne mulige megatrenden i investeringer til sektoren?

4 Likes

Er det noen som vet noe mere om DNB og fonden som startes? Hvor mye går dem inn med i ulike selskap? Vil dem låne ut til shorting? Starter dem å kjøpe i morgen, senere eller har dem begynt?

2 Likes

10 mio på første time… blir det nok for å stenge over 60?

Screenshot 2020-05-04 at 10.09.45

1 Like

Bare å snurpe igjen salgsiveren :wink:

3 Likes

Følgende ønske og spørsmål er sendt avgårde til programleder for podcasten Radium:

Hei

Igjen, takk for at spørsmålene mine er stilt og besvart på podcasten deres. Det setter jeg stor pris på. Det at dere inviterer PCIB og Per Walday til studio etter Q presentasjonen er veldig bra. Jeg vet at jeg snakker for flere lyttere og aksjonærer når jeg nå ytrer et ønske om at Per Walday og Ronny Skuggedal kunne vært faste gjester hos dere etter hver Q presentasjon. Per Walday har tidligere uttalt at podcasten Radium er en fin kommunikasjonskanal til aksjonærene, og at han her kan forklare detaljer litt tydeligere slik at det ikke oppstår misforståelser. Da slipper kanskje dere og PCIB mange spørsmål i etterkant av Q presentasjonene.

Spørsmål til Per Walday. Noen av spørsmålene kan være besvart på Q1 tidligere på dagen.

FimaChem og RELEASE studien:

  • Hvilke land er det som fortsatt rekrutterer i RELEASE studien? Vaccibody har meldt om at «Germany has as one of few countries not tanken steps to stop enrollment of patients». Nucana (konkurrent) har meldt om følgende: «Enrollment of new patients in its ongoing clinical studies har temporarily paused».
  • Hva er status på «previously communicated opportunities for removal of unnecessary recruitment hurdels in the study protocol» i RELEASE?
  • Regulatorisk godkjennelse for oppstart av studier i Taiwan foreligger. Er planen 3 sites og 20 pasienter der? Hvordan er status for regulatorisk godkjennelse i Sør-Korea, og hvor mange sites og pasienter er planlagt innrullert der?
  • Har dere tanker om å øke med flere sites og innrullering av flere pasienter i Asia, enn opprinnelig planlagt, mtp koronasituasjonen som vil gjøre at guiding av interim vil opprettholdes?
  • Er det vist noen interesse for partner i Asia for IGGK og er de evnt «suiteble» for partnerskap?

FimaVacc:

  • Er strategi på fimaVacc avklart?
  • PW nevnte på spørsmål på Q4 2019 at det var «noe mer» interesse på fimaVacc etter ESMO enn tidligere. Har interessen for fimaVacc økt eller avtatt siden Q4 2019 rapporten?

FimaNAc:

  • Har AZ analysert ferdig data fra forsøkene de gjorde utenfor onkologi de siste 6 ukene i 2019? Ble forsøkene her gjort in vivo eller in vitro? Hvis forsøkene er ferdig analysert, hvordan er disse dataene sammenlignet med data fra onkologi delen? Er dere fortsatt i «aktiv dialog» med AZ eller har dette gått over i en annen fase?
  • Hvordan er fremdriften hos de andre samarbeidene i fimaNAc, først og fremst BioNTech?

Andre:

  • Hva er status på ny hjemmeside og oppdatert presentasjon av selskapet på hjemmesiden?
  • Hvilken dato begynte CMO?

Mvh
xxx
PCIB aksjonær og ivrig Radium lytter

33 Likes

Skjønner meg ikke på investorer som selger PCIB i disse tider. Må stå utrolig dårlig til med økonomien hos enkelte. Dersom det er så knepent med cash at man må selge PCIB aksjer, da må jeg si at det ville rettferdiggjort en forespørsel til svigermor om hun vennligst kunne trukket på gaten en uke eller to, til det verste behovet var dekket. Ja, misforstå meg rett, altså behovet for cash.:wink:

9 Likes

Der er alltid grunner for salg / kjøp.

Kan være andre prioriteringer , andr einvisteringer, etc.

Smart eller ikke, fasit kommer fort nok.

Eg har flagget mitt synspunkt tidligere, er stålbull. Men kjører avogtil litt trading med + og -,

3 Likes

Det er antakeligvis noen som har mistet inntekter, og trenger penger midt oppe i coronakrisen?

3 Likes

Trolig må det nye fondet DNB Biotek kjøpe aksjer på ordinær børs fra i morgen , og det er usannsynlig at noen som har fulgt med PCIB og er på TOP 100 , eller i det hele tatt har aksjer , som er interessert i å selge dagen før Q1. …og ny podkast 6.mai. Derfor blir det spennende å se hva som skjer :slight_smile:

6 Likes

Kan man anta at dersom fondet skal inn så går dem inn på topp10/20?

2 Likes

vel, om en solgte før q4, så viser fasit at det var smart…

selge nå før q1, med det vi vet skjer i Asia, nei - det satser eg på vil være feil.

og i tillegg til ggk oppdatering, så kan der komme en godbit.

sorry, se lion, endret q

3 Likes

Q1 er ikke kjent enda?

Det kan være en mulighet. Helt umulig å mene noe sikkert om det. Vil være naturlig om de sikter mot Oslo Cancer Cluster og vil de ha likviditet er det kun 5-6 noterte biotekselskap på OSE. Om fondet vil investere i PCI Biotech kan være sannsynlig men ikke sikkert. Hvis de har sett seg ut PCI Biotech eller noen andre norske biotek er det som regel forholdsvis store posisjoner som tas. Men de kan ikke kjøpe seg 5% på en dag uten å flytte kurs betraktelig, tar noe tid som regel før de får sin ønskede beholdning.

1 Like

Hvor tungt fondet går inn i eksempelvis norsk biotek vil jo være avhengig av interessen for å tegne andeler i fondet.

1 Like

Jepp og nu startes det 6 mai og DNB har stor distribusjon og klienter i alle «klasser». Vil tro de har noen store institusjoner og investorer som har vist interesse for sektoren. De starter ikke opp fond uten sondering eller salg/avklaringer. Ikke minst krydder som alternativ og diversifisering i innskuddsporteføljer. Kanskje kommitert friske midler allerede.

4 Likes