Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Helt klart ikke galt! Men hvis PCI signere en slik avtale og jeg kommer meg inn på «bare» 65% oppgang hadde jeg vært superhappy som costa ville sagt!:wink:

Blir spennende å se om det blir «bare» 65% oppgang på en dag ved en mulig avtale. :bomb: Utfallsrommet er stort. Validering av PCIB teknologien ved avtale med BP vil øke verdien markant for for alle tre ben. Det er verdt ekstremt mye umiddelbart og ikke minst i fremtidig mulig avtaler i Nac, Vacc og Chem (Bac osv). Det samme gjelder mulig eksklusivitet og antall indikasjoner!

5 Likes

Ved avtale, så er det heldigvis ikke småsparere som skal verdisettet selskapet. Men jeg blir ikke forundret om mange av dem blir ristet ut på vei oppover.
Dersom leveringsteknologien virker på det meste, så snakker vi om astronomiske skjulte verdier i PCIB. Ved avtale med et BP vil disse verdiene enten materialisere seg i et oppkjøpsbud, eller ved at store, tunge internasjonale aktører kommer på banen for å sikre seg en del av selskapet. Og selv om småinvestorene trolig vil være fornøyd med glassperler og glanspapir, så har ikke småinvestorene tilstrekkelig med aksjer til at nye, tunge aktører vil oppnå en ønsket posisjon. Følgelig må de også få større investorer til å selge deler av sin posisjon. Men disse vil nok neppe være like slepphendte som småaksjonærene. Og da vil prisen også bli justert opp.

Det er bare å glede seg og holde hardt på aksjene sine. Ikke la større aktører lokke dere til å selge.

17 Likes

Dow er ned over 6% så i morgen blir det muligens tilbud på Pcib aksjer.

Hvis PCIB tegner en vanlig lisensavtale, og kan presentere forskningsresultatene for en hel verden, vil de vaere i posisjon til og tegne ett tosiffret antall avtaler med nye partnere, og med tiden, helt sikkert ett stykke opp paa skalaen.

Hvis de gir AZ eksklusivitet, gir de fra seg denne muligheten til og bygge seg sakte men sikkert opp til og bl ett solid biotek selskap med mange fimaNac partnere, og store inntekter.

Slik at naar noen foreslaar en avtale paa 55 millioner dollar, gaar jeg ut i fra at det er uten eksklusivitet.

Vel, vi kan selvfoelgelig opparbeide oss flere fimaChem og fimaVacc partnere, men allikevel. Krever noen eksklusivitet paa fimNac, kan jeg ikke forstaa annet enn at de maa betale skjorta pluss litt til. Altsaa mye mer enn 55 millioner dollar.

Og kreve eklusivitet f.eks. paa hele fimaNac, maa prises som om de kjoper fimaNac.

9 Likes

Aner ikke hvor mange av “klubben” som følger andre aksjer og marked USA osv men at dow er ned 6,5% er sinnsykt . Løste inn min short på dnb i dag med ca 90k i pluss men har også 50k hydro som jeg vil vurdere i morgen.
Nå har jeg vel ca 80% i PCIB og i mitt hode er dette den beste plassen å sitte om USA fortsetter kollapsen.
Jeg har ikke forstått kursoppgangen verken her hjemme eller ute for i mitt hode har den vært ekstremt ulogisk og derfor satsa jeg tungt short. Vi har bare sett en flik av korona-konsekvensene men børsene har oppført seg som om vi var på skinner igjen. Folk er “gale” kjøper NAS ( snudd litt nå da) med 6 -7 fly i lufta til en høyere pris enn da kursen var 300 og nesten 200 fly i lufta.
Når renta er null eller minus i praksis og mange nye kommer på børs så får vi latterlige utslag.
Hørte bilutleiefirma Hertz ( eller noe i den dur) som søkte konkursbeskyttelse på kurs 40 cent og 18 milliarder dollar i gjeld og noen dager etter var kursen 4 dollar for “folk” mente den var historisk billig???
Spennende tider og dette er bare begynnelsen ( kunne skrevet 100 sider om tingenes tilstand).

9 Likes

Yes, oppgangen har vaert fryktelig unaturlig, i forhold til hva som venter. Hadde haapet at corona-markedet skulle krakke totalt, slik at jeg kunne tjene nok penger paa bjoerner til og kjope flere PCIB aksjer foer avtalen kom. Men slik gikk det ikke. Og selv om Dow er ned mer enn 6% i skrivende stund. Er vi for naerme boersmelding til at bjoernen mine rekker og tjene inn penger til dette.

Vet ikke om hva Zerohedge skrev i dag var riktig, at USA’s finasminister sa at de ville skyte inn 1 trillion dollars til i markedet den neste maaneden. For naar man ser paa de amerikanske boersene akkurat naa, ser det ikke slik ut. Men det er mange fallgruber i markedet fremover, konkursboelge, second corona wave, Biden som president og hard brexit for og nevne noen. Slik at naar Powell melder om negativ vekst i hele 2020, paa tross av alle trillionenen som er brukt, er det ikke rart markedet faller., og pga. dette antakeligvis vil fortsette og falle.

Derfor haaper jeg avtalen kommer snart. slik at PCIB ikke blir med ned.

3 Likes

Slike dager som vi kan forvente i morgen, er det jo alltid en del som leter etter “kjerringa mot strømmen”. PCIB bør være en slik aksje når man er så nær målstreken…

10 Likes

Greit å få verifisert hva som har vært din agenda og motivasjon bak alle dommedagsprofetiene du har postet på HO som gepard1.

2 Likes

[quote=“rockpus, post:6098, topic:20400”]
Slike dager som vi kan forvente i morgen, er det jo alltid en del som leter etter “kjerringa mot strømmen”. PCIB bør være en slik aksje når man er så nær målstreken…

Er vel alltid noen som selger også,så jeg er klar for nedfalls frukt.Sitter long samtidig som jeg trader.

4 Likes

PCIB har jo faktisk ofte de siste månedene gått bra på dårlige eller halvdårlige dager på OB. Satser på vi får samme effekten imorgen! :muscle::sunglasses:

14 Likes

Rockpus, Yes, det var den eneste agendaen jeg hadde, men allikevel, hva jeg har skrevet der, vil nok vise seg og stemme etterhvert. Corona krisen koster for mye. Men det hjelper ikke stort naa. Vel, det maatte vaere hvis AZ la inn ett stort bud paa PCIB, hvor man kunne brukt litt av pengene til og kjoepe flere bjoerner isteden. Men inntjening paa disse vil aldri vaere i naerheten av inntjenings potensialet i PCIB, slik at det har vaert en fiasko i saa maate uansett.

Men det gaar alltid flere tog. Naa er det AZ avtalen, og eventuellt andre partner/bud overraskelser som staar foerst paa agendaen. For det ville ikke overraske meg noe, hvis ett annet BP selskap kom inn fra sidelinjen’-)) Tipper det koker rundt PCIB i disse dager, og det paa flere maater. PW hadde nok trengt ett doegn som varer i 48 timer.;-))

6 Likes

Ok at vi greier oss bra på “slike dager” men når dow går mot 7% på en fukk… kveld da er det alvor. Glad jeg har noe short ennå men kunne sikkert dobla plussen i DNB med å venta ett døgn. Har diskutert MYE med min megler siste tida og nå får vi svaret som jeg har forventa. LATTERLIG oppgang i fra indeks 605 til 860 men som skrevet tidligere så er det faktisk MYE inkompetanse i markedet for tida og da blir utslagene latterlig.
Kan bli flere “stygge” dager.

3 Likes

Åpner nok ned, men tar seg inn kjapt… Hvem er det som ønsker å være uten PCIB aksjer fredags ettermiddag… :rocket::partying_face:De sover nok også litt dårlig i helgen :joy::smiling_face_with_three_hearts:
Førstkommende mandag er vi halveis inn i Juni…
Avtalen med AZ blir lik uansett en dårlig dag/uke i USA, en vakker dag i Juni :ok_hand:

15 Likes

Den prosessen er nok allerede godt i gang etter det jeg har registrert de siste dagene.

Treet ristes, og sjøl om omsetningen har vært heller laber hittil i juni, kommer det hver dag noen til som foretrekker å sikre gevinsten sin. At mange av dem som plukker opp aksjene deres har ambisjoner langt, langt utover dagens nivå, blir for skummelt å henge med på. Fugl i handa osv.

Det er vel bare sånn det er.

8 Likes

Glad for at det falt så mye som det gjorde i USA i kveld. Bedre å få fallet unnagjort på en gang slik at vi kan få plussdager igjen. Og er futuren klart positiv på morgenkvisten så har det en tendens til å utligne en hvilken som helst nedgang kvelden før. Psykologi viser seg som regel å være viktigere enn prosenter.

5 Likes

Ett så kraftig fall fra toppen kan lett utløse panikk på børsene. Alt for mange nye inkompetente er kommet inn i aksjemarkedet på høye kurser nå mot toppen.

Blir nok en rå og kynisk jakt på SL i mange aksjer i morgen; også i PCIB.
Får legge seg lavt på kjøperen og gå inn når mesteparten av SL.ene er utløst. Kommer trolig fine kjøpsmuligheter for nye og gamle aksjeeiere i de kommende dagene.
Lykke til!

2 Likes

Vi lever i en tid der man skal være veldig forsiktig med å sitte uten cash tilgjengelig på aksjekontoen.

4 Likes

Hvis futures er grønne i morgen så blir det ikke ille. Akkurat nå så ser det bra ut. Hvis pcib slutter over 70, da vil nok mange skjønne at det er på tide å gå inn i aksjen. Det er ikke så mange børsdager igjen før AstraZeneca blander seg inn, og de som venter på krakk i pcib vil nok bli skuffet. Det vil ikke skje.

7 Likes

Spørsmålet er hvor mange vil selge pcib 14 dager før en løsning… veldig mange har blitt med pga dette og vil de da selge seg ut 14 dager før? Da skal de liksom inn om 14 dager å risikere å sitte på utsiden. Føler pcib ikke kommer til å preges av ett fall på børsen generelt. Hvor var linken til denne omtalte stammingen til pw??

3 Likes