Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Var det noen Truseskvettere som kastet seg ut fra start :joy::joy:

3 Likes

På børs står vi alle oss selv nærmest, og dette er haus - så ha meg unnskyldt. Men til alle som forstår dette selskapet, som vet hvor nær vi er en avklaring, men allikevel selger aksjen i spekulasjon om at det vil lønne seg – dere er klin gærne.

Jeg har tidvis vurdert meg selv til risikovillig, da jeg er all in og har vært det lenge. Det er ganske drøyt, vil mange mene. Jeg har gjort min due diligence og påstår hardnakket at jeg vet hva jeg driver med. Men at det er risky kommer man ikke utenom.

Jeg mener dog at det blekner mot de som selger nå, i håp om å score noen kroner. Det er for meg børsens versjon av å sette en revolver mot hode, snurre tønna og håpe at det ikke blir knock-out. Jeg måtte bli lagt i narkose om jeg skulle få sove fremover uten å eie maksimalt antall aksjer.

Det er ingen som vet når meldingen om AZ kommer, men vi vet vinduet. Er den alt annet enn no deal, så blir dette tidenes rotterace. Og det er min aller største frykt, å sitte ute mens man ser aksjen går 20-40-60 kr uten at man kommer seg inn igjen fordi det er trangt i døren. Det ville vært et mareritt :t_rex:

33 Likes

http://pcibiotech.no/macromolecules/

" and preclinical experiments have shown that fima NAc can give a substantial improvement in the effect of very important classes of nucleic acids (e.g. mRNA, siRNA and DNA)."

Er vel AZ samarbeidet som ligger bak denne formuleringen.

Sett på bakgrunn av at PW er en meget forsiktig og rederlig person så er formuleringen kraftig slik jeg ser det.

6 Likes

Virker utvilsomt litt meningsløst å selge nå på fallrepet, særlig tatt i betraktning at sannsynligheten for en positiv avtale er større enn for ingen avtale eller en dårlig avtale. Samtidig kan man neppe hevde at prisen avspeiler noen spesielt god avtale. Har man en ustyrtelig masse aksjer kjøpt på 20-tallet eller lavere så er det selvsagt prinsipper om verdisikring etc som spiller inn i vurderingen.

2 Likes

Vi kan vel være enig om at dersom AZ mente at resultatene ikke var gode nok, hadde melding om terminering av samarbeidet kommet for lengst. At vi fortsatt ikke har hørt noe, betyr dermed at det er ikke det momentet som er på agendaen!
Skulle det nå ikke bli avtale, vil det nok bero på at man ikke blir enig om betingelsene. Men vil PCIB legge frem for aksjonærene det eventuelle tilbud som AZ gir, selv om styret skulle anbefale et avslag?
Et slikt eventuelt resultat bør i alle fall ikke føre til like stor kursmassakre som det ville blitt dersom AZ ikke skulle gi et tilbud i det hele tatt. Vi vil jo da uansett få bekreftet interesse og at AZ virkelig så en verdi i dette.

6 Likes

Ikke EN aksje solgt på topp 50. Tror jeg er første gang man har sett.

6 Likes

Forhandles nok ikke om knapper og glansbilder når forhandlingene er så omfattende/krevende at partene går mot å ta i bruk hele forhandlingsvinduet (og muligens mer).

4 Likes

Gitt at man forstår caset - det er en bærebjelke i min argumentasjon, så vurderer jeg det til fullstendig ludacris å selge noe nå. Mine aksjer er kjøpt på 10 og 20 tallet og 30 blank i sist emisjon. Hele poenget her er å kunne få en steroid renters rente effekt, men da må man ikke rote til snittet eller størrelsen på posisjonen.
Det er helt ok å ta gevinst, åpenbart, men ikke uker før gevinsten potensielt blir veldig mye større. Jeg mener rett og slett at det er helt crazy.

10 Likes

Ellers kan det være at de er veldig i tvil om at det er nok i det. Men de ønsker å bruke hele vinduet for å være helt sikker på at de ikke misser en stor mulighet.

1 Like

Det er lite trolig sett i lys av det nylige sitat fra PW:

“We have this as a delivery solution for gene therapy such as nucleic acid therapeutic. On slide 19, the main bottleneck in this area which has a huge promise if it can be realized is to deliver sufficient payload of the nucleic acid therapeutics into the cells and We have a very efficient delivery system To do this. We can deliver a number of different nucleic acid therapeutics and we can do it quite efficiently and localized and targeting

6 Likes

Mange gode grunner til å tro på PCIB, men om det treffer godt nok for AZ blir spennende å se

1 Like

Det er der jeg er også, med mitt ståsted.

Selvsagt kan det hende jeg tar feil, men jeg har gjort mine grundige vurderinger og opparbeidet meg dypdekunnskap om PCIB gjennom mange år nå.
Dersom utfallet nå, i alle fall på kort sikt, blir negativt så vil jeg likevel ikke angre på avgjørelsen min. Jeg er trygg og komfortabel med min strategi, hvor alt er svært nøye veloverveid og ingenting er «halvveis» eller overlatt til tilfeldighetene.
Jeg kan nå med hånden på hjertet si at jeg ville tatt den samme avgjørelsen om igjen, ti av ti ganger.

Nå får det bare gå som det går, så tar vi det derfra. (slikker sårene og børster av seg, klar for ny fight…eller spretter sjampanjen) :slightly_smiling_face:

33 Likes

Som om jeg skulle sagt det selv, @Durable! :ok_hand:

Ingen garanti for avtale, men jeg skal stå rakrygget for min beslutning uansett utfall. Jeg ville, som deg, gjort det samme igjen 10 av 10 ganger. :muscle::sunglasses:

10 Likes

durable: able to withstand wear, pressure, or damage

Din strategi synes å være godt i samsvar med nicket ditt :slightly_smiling_face:

6 Likes

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/06/PCI-Biotech_ABGSC-Oncology-webinar-June-2020.pdf

side 20 av 23.

" Promising initial response in 2019 on new patent application for mRNA delivery, which is highly relevant for several of the collaboration"

Sier vel her i klar tekst at går livet videre uten AZ så er flere av de andre “partnerene” innen fimaNAc klare for action.

Dette siste punktet tror jeg personlig er grunnen til PW’s selsikkerhet og væremåte overfor AZ.

Plan B
Plan C
osv.

7 Likes

Saftige oppganger, jeg starter å bli mett :lobster: Når kommer desserten???

3 Likes

Dette er bare forretten :champagne:

6 Likes

Skader ikke med litt reker og rødvin til dessert :fried_shrimp: :wine_glass:

3 Likes

Herlig at reker og rødvin er den nye normen på TI. Arve, plukk en 10’er til så er du inne igjen på topp 50 :ok_hand:t2:

3 Likes

Vel, denne 1 aarige nyoppdagelsen med suksessfull levering av nakent mRNA, har antakeligvis faatt de fleste av vaare partnere opp i staende stilling… slik at det er nok flere enn AZ som har sett fimaNac lyset det siste aaret. Og virker dette hos disse, vil det virke hos brorparten de andre BP selskapene ogsaa.

Slik at PCIB sitter med veldig gode kort paa haanden, Noe som boer skape en veldig god avtale, eller generere ett hoeyt bud.

2 Likes