Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jeg føler at det er så mange sarte sjeler her inne nå at jeg tar en pause herfra.
Prates etter AZ avklaring.
Lykke til :slight_smile:

6 Likes

Gleder meg til avtalen er avklart. Om ikke annet så for å få noe mer å snakke om; for å slippe at dette forumet blir likere og likere HO (noe mitt innlegg også bidrar til :lying_face:)

3 Likes

Enig med deg Bamse :teddy_bear:

vi kan jo analysere litt :sweat_smile:
The management team has been strengthened with appointment of CMO Dr Amir Snapir and CBO Mr Ludovic Robin, both started 04.May 2020

fimaChem - Potesiale MEGET Stort !
Hvorfor? Fordi fimaChem kan bli SOC behandling for inoperable extrahepatic bile duct cancer witch is a indication with a high unmet need and without approved products.
fimaChem has Orphan Drug Designation status in US and Europe.
Og vi sitter med svært gode resultater i denne indikasjonen fra fase I studiet.

Interimavlesning med mulig Accelerated Approval er innlagt i RELEASE studiet med Primary endpoint objective response rate (ORR) and Secondary endpoint progression free survival (PFS).

An independent data monitoring committee (IDMC) or data and safety monitoring board (DSMB) can play a vital role in protecting patients enrolled in a clinical trial from harm. An IDMC may also review of interim efficacy outcomes in trials with early stopping rules or adaptive designs .

fimaChem 2.0 - nytt patent godkjent 27.Februar 2018
https://patentimages.storage.googleapis.com/63/5e/41/a084b8b0b1b6d5/US9901636.pdf

I Taiwan og Sør-Korea har vi i April/Mai 2020 fått regulatorisk godkjennelse for RELEASE studiet, noe som åpner opp det Asiatiske markedet ved en evnt. godkjennelse som igjen utgjør minst en dobling av pasient grunnlaget.

fimaVACC - Poteniale MEGA Stort!!
Hvorfor? fordi


Her viser grafene også hvor vanvittig mye mer antigen (ulike ovalbumin-antigener) som frigjøres i cytosol vha. PCI i forhold til uten PCI:
image
Denne grafen som viser intratumoral vaksinering taler for seg selv. Helt fantastisk hvor mye bedre PCI-behandling virker her:
image
…og abscopal effekt - man ser at mus som var behandlet blir immune mot nye svulster:
image

New US patents granted These US patents secure protection until 2035
In January 2020 , a US patent was granted providing a broad coverage for the combination of various cytokines with the fimaVACC technology.
:black_small_square: Cytokines are small signalling proteins secreted by immune cells to regulate immunity
:black_small_square: Used to modulate appropriate and effective vaccine responses

In March 2020 , a further US patent was granted providing a broad coverage for the combination of the fimaVACC technology with a new important class of adjuvants, called toll like receptor agonists .
:black_small_square: TLRs sense pathogen-associated structures as danger signals
:black_small_square: TLR agonists represent promising vaccine adjuvants

These patents are important for PCI Biotech’s development strategy, as it supplements the company’s ability to potentially generate an internal future vaccine pipeline , in addition to bringing value for the fimaVACC technology in partnering efforts.

1H 2020 ✓fimaVACC Phase I results published in scientific journal

FimaVIR!!!
https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2016030528&tab=PCTBIBLIO

Fin ny artikkel om temaet:
vaccines-07-00169-v2.pdf (890,7 KB)
“Here we review the commercial influenza vaccines, different arms of the immune responses, and variable as well as conserved viral targets, and discuss recent scientific progress in the development of virus-like particles (VLPs), nucleic acid (DNA and mRNA), and peptide-based vaccines as potential next-generation universal influenza vaccines.”

Og patentet er altså:
“The present invention provides a method of expressing an antigenic molecule or a part thereof on the surface of a cell using a photochemical internalisation method and a virosome or a virus-like particle (VLP) which comprises the antigenic molecule.”

FimaNAc - Potensiale GIGANTISK!!!
in vivo forskningssamarbeidet med AZ ble avsluttet 01.jan.2020 samtidig som man gikk inn i en forhandlingsperiode på opptil 6mnd. der man skal bli enige om veien videre. Og med det mener PCIB at NAc teknologien har bevist sitt potensiale gjennom over 4 års samarbeid, der man sitter med in vivo resultater på naken mRNA levering på opptil X50 med NAc teknologien.

Det er flere aktører som leverer mRNA naked, uten en carrier i dag, så det er ikke noe sjokkerende med det. Bla. Et par av kandidatene til BioNTech, AZD8601 til AZ/Moderna, og et par av de andre av kandidatene til Moderna.
Fordelen er få bivirkninger, ulempen er at lite av det man sprøyter inn i huden/kroppen kommer fram til innsiden av cellene man ønsker, og blir frigjort der. Man får fram noe , og f.eks. med AZD8601 så har man fått overbevisende effekt i mus. Men med PCI, så får man sannsynligvis fram MYE MER, og fortsatt uten de bivirkningene som er assosiert med carriers.

Det som nå ligger på bordet for AZ er å ta NAc til kliniske forsøk i onkologi indikasjoner der man har oppnådd gode in vivo resultater, PLUSS at man nå ser om teknologien oxo kan ha ønsket effekt innen andre sykdommer som f.eks hjerte/karsykdommer og diabetes.
Det er nettopp disse NAc resultatene man nå etter nyttår har holdt på å analysere.

Nytt fimaNAc Patent - May give valuable intellectual property for fimaNAC mRNA delivery until 2039
Det brede terapeutiske potensialet til mRNA er allment anerkjent, men tilstrekkelig intracellulær tilførsel av disse store molekylene er fortsatt et viktig hinder.
Denne patentsøknaden kan gi viktige konkurransefortrinn , ettersom flere av de pågående forskningssamarbeidene er innenfor mRNA-levering.

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2019145419&tab=PCTCLAIMS

slik jeg ser det med tanke på aksjekurs og Pål Falck sitt siste kursmål på 83KR
der 80% går på fimaChem, 10% på VACC og 10% på NAc
Tar vi da bort VACC og NAc ville kursmålet vært 67KR, om Asia er fullverdig tatt med i dette kursmålet er jeg litt skeptisk til…

så på denne kursen vi nå ligger er jo risk/reward MILDT sagt i vår favør spør du meg!

Må si jeg gleder meg til AZ avklaring (st.hans aften :innocent:) samt fimaVACC publikasjonen i en vitenskapelig tidsskrift denne mnd., for så senere i år å signere vår første VACC utliserings-avtale mens vi allerede er igang med et eget proof of concept VACC studie gjerne med en partner som sponser med sin check point hemmer. (AZ)
Og da er 2020 nesten over og da tenker jeg vi signerer vår Chem Asia partner :wink:
Masse Lykke til alle sammen og husk spenningen kan INGEN ta fra oss! :champagne:

58 Likes

Det jeg lurer mer paa, er hvor langt i sin testing AZ rakk og komme. Ser de at de kan skape insulinproduksjon i kroppen med sin mRNA og fimaNac? Ser de at de kan helbrede kreft med fimaNac, og i saafall, hvor mange kreftsykdommer ser de muligheter for og behandle? Tror de at mRNA og fimaNac muligens kan reparere en hjertemuskel? Ser de ett potensiale i og utvide/forsterke samarbeid med allerede eksisterende partnere hvis de kontrollerer fimaNac? eks. Moderna/andre? Oensker de eksklusivitet, eller er de fornoeyde med en ordinaere lisensavtale? Hvor stort potensiale ser de egentlig i fimaNac?

Og har de to nye fimaVacc patentene skapt interesse for fimaVacc? Og eller, ser de muligheter de ikke saa tidligere med fimaChem, etter at ultralydnyheten som utvider fimaChems potensiale kom?

8 Likes

PCIB fikk et firesifret antall nye aksjonærer etter børsmeldinga i november. En god del av disse kjøpte på utsikter til å få tilbake flerfoldige ganger innsatsen på den ventede avtale med AZ.

Til helga er det 7 måneder siden børsmeldinga og 7 handledager igjen i juni.

Fortsatt venter dem og for hver dag vil noen av disse komme til at dem sover bedre uten eller med færre PCIB-aksjer.

Det er min oppfatning av hvorfor kursen ligger dørgende stille.
Etterspørselen balanserer godt med salgene til de usikre.

3 Likes

Mye fornuftig på tråden. Egentlig er dagens kurs helt uinteressant. HVIS fasit om noen dager viser en god avtale kan like gjerne kursen stige flere hundre kroner! HVIS det skjer har stakeholders god tid!

5 Likes

Det er jo ikke slik at AZ har mange gode alternativer til FimaNac å velge mellom, det er jo en slik type presisjonslevering BP har forsøkt å finne de siste 10-årene, og nå foreligger det en løsning. AZ har ikke blitt et enormt BP selskap fordi de har latt slike muligheter passere. Muligheten for AZ er her nå og eksklusiviteten utgår i Juni. AZ kjenner sin besøkelsestid og vil garantert (min mening) benytte seg av denne muligheten, kan bli lenge til neste gang.

13 Likes

Da bør du virkelig lese mitt innlegg en gang til!
Jeg forsøkte å advare mot dem som nå kanskje blir fristet til å spille på en mulig fryktskrue og manet til å heller holde hodet kaldt og ikke la seg lure til å selge. Advarte også mot stopploss i en slik sammenheng.

5 Likes

Bortsett fra en liten spike 21. januar, har ikke kursen vært på dagens nivå siden tidlig i januar. Fra slutten av januar lå den på 60 +/- 5. Så vi har vel strengt tatt kommet oss tilbake til, og over, pre-covid nivåer.

2 Likes

For “sarte sjeler” kan en skriftlig advarsel være akkurat det som skal til for å trigge tanken:

"En fornuftig advarsel fra rockpus - best å selge før noen andre.

Vel, dersom noen selger fordi jeg faktisk advarer MOT å selge på et slikt grunnlag, da melder jeg pass…
(som fanden leser bibelen…)

5 Likes

Synes jeg ser litt hysteria ved denne gjentatte ørkesløse skrivingen, side opp og side ned, om innhold, som har vært kommentert til det kjedsommelige.
Men, skjønner at mange er på tå hev.
Ingenting er 100% sikkert.

Et lyspunkt, mens PCIB siger nedover, er at PHO stiger :laughing::+1:

Fantastisk sammanställning @JAXI

Man blir inte direkt mindre bull! :joy:

12 Likes

Angående fimavacc patentet som ble invilget i usa i april:
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/03/26/7511756/pci-biotech-vil-fa-nytt-patent-i-usa
“Selskapet avventer nå svar på tilsvarende søknad i Europa og viktige asiatiske markeder.”

Er svaret på disse patentsøknadene ventet i 2020 eller er det uvisst når svaret kommer?

3 Likes

Betimelig her å minne om at Børs er alvorlige greier og noe som man kommer klammeri med loven for på mindre tull enn man tror.

Fjernet en del innlegg som var på dypt vann.

11 Likes

men Vi kan jo ikke se den grense under vann! :joy:
5 Likes

PCIB nevnes i prospektet til det kinesiske selskapet Shanghai Fudan Zhangjiang Biopharmaceutical Co., Ltd.

14 Likes

har du den oversatt til norsk da alt jeg ser hær er 會命 hytte symboler :joy:

4 Likes

Jeg leser følgende av “husene” :

“Pcib sin fimamorfin er det bunnsolide fundament som vårt stråhus skal bygges på”.

Rent oversatt betyr husene noe helt annent.

Hus1: en hodeløs kvinne står på et skap foran en dør.

Hus2: død mann dingler i galge med snoppen dinglende ute.

Hus3: 2 pils, takk!

Hus4:? Noen forslag?

临床 II 期

6 Likes

Alt sto paa kinesisk off course, saa var det fleip, eller alvor;-))