Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Selvsagt, men hvorfor skal selskapet gi aksjonærene en så heftig rabatt dersom de vet at en avtale kun er få dager unna? Den logiske bristen er og forblir åpenbar.

11 Likes

Skulle de kjøre en emisjon nå måtte de informere hvordan AZ-avtalen blir. Noe annet ville være ulovlig. Derfor er dette helt uaktuelt.

8 Likes

De kan kjøre emisjon på bakgrunn av release og Asia alene. :slight_smile:

Niks, de må informere om alt jfr f. eks PHO som kom med kvartalstall før tiden ved forrige emisjon.

4 Likes

@Savepig emisjonskongen :slight_smile: Eneste gode grunn til emisjon i dette forum er å hente penger til reker og rødvin.

1 Like

Mye mer interessant når kjønner AZ at Fimavacc passer dem som en håndske?

6 Likes

Søkt eksempel du kommer med. Men hvis vi tar utgangspunkt i det kunne man bare kjørt emisjon på 160 isteden.

5 Likes

Håper virkelig ikke grunnen til at melding drøyer er at de skal melde om “no deal” dagen sammarbeidsavtalen går ut

Her kom emisjon frem igjeeeen :joy:
Hvorfor “fable” om dette nå… Trekk det evt frem om noen dager/uker… Da vet vi svaret…

Og til noe nervøse sjeler…
Det ordner seg, magefølelsen er utrolig GOOOD :partying_face::partying_face::partying_face:

10 Likes

Poenget er at hvis man kjører emisjon 2-3-5 børsdager før en kjempenyhet som dobler kursen, så har man i praksis ranet aksjonærene.

For det er ekstremt stor sjanse for at “noen visste noe.”

En repemi som plaster på såret forhindrer ikke at du har blitt ranet.

18 Likes

For å snu litt på det, hvis det kommer emi og negativ AZ melding så bør begrunnelsen for emi være veldig god

3 Likes

Maa nesten bryte min selvpaalagte taushetsplikt etter FiloD’s innlegg.

Vi sitter paa verdens beste leveringsteknologi for medisiner som er godt patentbeskyttet. Forskningsresultatene viser at vi slaar dagens gullstandard paa alle maater, uansett forretningsomraade. Hvor PCIB’s ledelse mente at fimaNac resultatene de har oppnaadd sammen med AZ, er saa gode at de kunne be de om en avtale det foelger penger med.

I ettertid har det tilkommet to verdifulle fimaVacc patenter, samt nyheten om ultralyd som utvider fimaChems behandlingsomraader stort. Naer sagt til alt du har i kroppen.

Med andre ord tilbyr vi med verdens beste leveringsteknologi for medisiner, som antakeligvis tilsammen kan benyttes paa minst 80% av verdens kreftsykdommer. Da snakker vi om minst 100, i tillegg til at mRNA kan benyttes paa ett utall sykdommer som ikke omhandler kreft.

Do the math. Astra Zeneca kommer ikke til og la denne muligheten til og ta innersvingen paa sine konkurenter til og gaa fra seg. De er fullstendig klar over at PCI teknologien er en kommende stjerne i sykdomsbehandlingsmarkedet. Derfor vil det komme en stor avtale, eller ett bud, som omfatter betydelige beloep, siden denne delen av sykdomsbehandlingsmarkedet er meget godt betalt.

Og siden de har brukt saa lang tid, tror jeg mer og mer paa ett bud. Det er tross alt den beste maaten og forhindre at konkurentene kan ta i bruk den samme teknologien. Ser for meg at tall har gaatt frem og tilbake mellom partnerene en god stund, hvor de nesten er i maal, eller kanskje er i maal, for vi kan bli informert allerede i morgen.

36 Likes

Det er i en tidlig fase,så mine tanker er om de krever for mye slik at det ikke blir noen avtale ? Men får vi en slik avtale som AZ gjorde her,tror jeg vi skal vi vel være fornøyd ?

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/06/04/astra-zeneca-ingar-samarbete-om-genmodifierande-cancerterapi.html

Tanken om emisjon virker både fjern og hypotetisk nå like før PCIB vil fortelle aksjonærene om veien videre for selskapet.
Med kun fire børsdager igjen til månedsskiftet, er det der vi bør ha fokus.

11 Likes

Ja nei jeg tror heller ikke det kommer.

@Andor

Altså en upfront i det området jeg antyda i et innlegg ved børsåpning på mandag. Derfra "och uppåt.

Dertil full utnytting av styrets emisjonsfullmakt i en retta emisjon mot AstraZeneca. Det kan gi en tilsvarende tilførsel av kapital.

Husk: AstraZenecas force er størrelsen og finansene. PCIBs styrke er teknologien som innenfor genterspi trolig viser sine aller største fortrinn.

3 Likes

Hvorfor emisjonsprat ?
Er det ikke penger fra AZ vi venter på innen timer/dager ?

22 Likes

Siden forrige emisjon på 30kr ble alt annet enn en suksess(utenom at de fikk inn penger) så tenker vel ledelsen seg om mer enn en gang før de går igang med noe tilsvarende.

Intensjonen til ledelsen er å være aksjonærvennlig, så PW kommer garantert med noe positivt snart om avtalen likevel ikke er helt i boks innen deadline.

2 Likes

Den ble en suksess for enkelte fordi treskofolket bidro til å holde kursen lav, som førte til at man kunne akkumulere på lav kurs i lang tid. Emisjonen førte summa sumarum til godt over en tredobling av beholdningen for min del.

5 Likes

Well I think he was talking about the website :joy::rofl:

17 Likes