Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jeg er all-in PCIB nå (med penger jeg har råd til å tape). :sunglasses:

Så vi er nok 100% enige. Vil bare ikke ta noe på forskudd. :ok_hand:

6 Likes

Råd til å tape har jeg, men da faller mange drømmer i grus :joy::joy::joy:

4 Likes

Hehe, det er en heeelt annen sak, ja… :sweat_smile:

I tillegg til forklaringsproblem på hjemmebane. :grimacing: Men fortsatt, jeg takler fint en smell her dersom det skulle skje.

Skal nok klare å bygge meg opp igjen fra 28% skattefradrag i worst case scenario… :tired_face::joy::joy:

3 Likes

Har mann vært i aksjemarkedet i mange mange år, i stort sett kun super risiko aksjer… Har mann både "kjørt tog høøøy hastighet) til Kona har sett deg ligget på sofaen og trodd du er alvorlig syk :joy:

4 Likes

Synes beloepene dere nevner er veldig smaa, for den beste og hotteste leveringsteknologien verden noen gang har sett.

6 Likes

Spot on🚀

4 Likes

Er det [JAXI] sin vurdering, på gode 1000kr aksjen du tenker på?

1 Like

Ja, det er et stort og viktig spørsmål; vil AstraZeneca insistere på at de trenger mer tid til preklinisk arbeid for ikke-onkologiske formål, håper jeg PCIB har sjøltillit nok til å si at det kan dere gjerne få, men da på kommersiell basis (det finnes rikelig med eksempler på lisensavtaler som er gjort under preklinisk fase).

Når det gjelder avtaleverdi, avtaleprofil og royalties, avhenger alt av hvor overlegen fimaNAc-teknologien har vist seg å være. Det har PCIB full innsikt i.

Tviler sterkt på at AZ vil innlisensiere teknologien bare for at de vil ha “just another method to deliver nucleic acids”.

12 Likes

vel du kan jo tenke hva Royalties for diabetes type 2 hva det kan utgjøre av verdi selv om vi bare får en liten del av kaken.

På verdensbasis har omtrent 350 millioner voksne personer diabetes type 2 , og antallet øker med cirka 7 millioner nye tilfeller per år.

8 Likes

Det er viktig å huske på at det er PCIB som sitter med the upper hand i forhandlingene.

Vi, jeg tillater meg å bruke «vi» etter å ha vært PCIB-aksjonær i en årrekke, har noe som Astra Zeneca ønsker seg.

Dersom de skal få det av oss, så er de nødt til å betale det vi vil ha.
Dette er faktisk helt essensielt. De ønsker å kjøpe noe av oss, og da må de betale oss det VI vil ha. Ikke det de selv ønsker å betale.
Skal du kjøpe leilighet er du nødt til å betale det selgeren krever for å gi slipp på den. Ikke det du selv ønsker å betale. Selvsagt kan det «prutes» og legges inn lavere bud enn verdivurderingen, men det er like fullt selgeren som avgjør om du får gjennomslag for det.

Tilbudet fra Astra Zeneca må være et beløp som er stort nok til at vi ser oss tjent med å gi slipp på rettigheter, helt eller delvis, til teknologien vår.

Dersom Astra Zeneca ikke er villige til å betale det vi betrakter som en fair pris, så står vi helt fritt til å si nei.

Vi kan eventuelt tilby Astra Zeneca en mindre grad av eksklusivitet, eller rettigheter til anvendelse på færre indikasjoner.
Beløpet blir lavere, men Astra Zeneca får også mindre av oss.

Selvsagt synd hvis fire års samarbeid ender i ingenting, men selv ikke det er verdens undergang for oss.

Vi kan leve helt fint med å arbeide videre innen FimaChem og FimaVacc, forhåpentligvis i samarbeid med en Asia-partner.

16 Likes

The global diabetes drugs market size was valued at USD 48,753.1 Million in 2018, is projected to reach USD 78,261.7 Million by the end of 2026…

11 Likes

Tenk sjøl. Pål Falck sitter i podcasten og bruker halve tiden på PCIB. Han klarer ikke å skjule sin begeistring. Hadde dette vært et familieselskap, hadde PCIB vært gullungen. Han gjengir stort sett essensen av hva Jonas Einarson har sagt i utallige podcaster rundt selskapet. Han forklarer også hvorfor norsk biotek generelt er priset lavt på den norske børsen, noe også kursmålet på 86 kroner bærer preg av. Når PCIB får sitt internasjonale gjennombrudd (Falck antyder forhandlinger ala PCIB-AZ tar 3-4 mnd), gjelder ikke norsk lavpris lenger. I tillegg er ikke PCIB en medisin, men en teknologi for mange medisiner. Hva det er verdt vet antageligvis både PCIB, AZ med flere.

20 Likes

Om vi sitter med gull og AZ er enig i det så betales det markedsverdi for dette produktet, tvilsomt at målet til AZ er å få dette på billigsalg. Markedsverdien blir nok vurdert av uavhengige spesialister på området, og sitter vi med gull, ja da har dette en enorm markedsverdi som alle aksjonærene vil nyte svært godt av. Dette blir nok større enn de fleste tørr å tenke, ting tar tid, men det skal bli deilig å få avtalen i boks

11 Likes

En god nyhet kommer sjelden alene :rocket:?

I Finansavisen torsdag side 12 er det en interessant artikkel:

Hadean Ventures sitter med mesteparten av fondet i cash. De planlegger nå å dytte penger inn i helsesektoren. – Vi er i full investeringsmodus, sier toppsjef Ingrid Teigland Akay.

De har kun investert 10-20% av forvaltningskapitalen på 800 millioner.

De jobber med flere investeringer hvor flere er nye attraktive investeringsmuligheter.
Det står også at flere av de skal det være norske, og Akay regner med å gjøre en rekke investeringer i løpet av våren.

13 Likes

Ingen som er bekymret eller tar makro urolighetene til vurdering?

AZ har muskler, ja. Men selv de må ta høyde for markedsurolighetene, noe aksjonærene i PCIB også bør gjøre.

4 Likes

Tror de fleste her er oppdatert og er klar over trusselen(e) som finnes. Men en fare for noen er en mulighet for andre… :slight_smile:

Solgte alt jeg hadde mulighet til å selge utenom PCIB når corona ble oppdaget i Europa. Hadde hus og leilighet vært lett omsettelig hadde jeg solgt det også.
Fryktet også at PCIB skulle få kjørt seg - men turte ikke å selge da nyheten om oppkjøp kunne skjedd. Jeg skal være med om og forhåpentligvis når det skjer!
Om vi må ned i 30,- en gang til for å så selges for xxxx,-i slutten av 2020 lever jeg fint med det :-).

Nå venter vi på nyheter fra styret i PCIB eller kjøper. Fantastisk om det kommer i morgen, greit om det kommer i sommer og «ok» om det kommer til vinteren :P. Men det kommer(tror jeg)

5 Likes

Urolighetene kan nok både ha negative effekter på hvor fort ting skjer, og hvor høy premium en ser.

Men norsk biotech er uansett så lavt priset ift utlandet at oppsiden er attraktiv uansett.

6 Likes

Ingen som er bekymret eller tar makro urolighetene til vurdering?

Ikke i det hele tatt. Når avtalen mellom AZ og PCIB foreligger, da vil Biotek sektoren på Ose løfte seg. Det meste er underpriset. Det er ikke så lenge igjen til det skjer. Jeg er ganske sikker på det.

7 Likes

PCIB kursen er ned 32,5 kr i år. Helse aksjen PCIB har allerede merket omverdenen på en bisarre måte?

Jeg ville lyttet til podcast og det som er uttalt en konservativ analyse og kursmål 86kr. Mye nyttig informasjon og facts.

Og som du ser det virker som utfra artikkel i Finansavisen i dag at flere er i full investeringsmodus innen helse! Makro har det kanskje aldri vært bedre investeringsvillighet innen helse :bomb:

10 Likes

Kan NAc bidra i både diabetes type 1 og 2 eller kun type 1 ifm insulin?

1 Like