Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Ah. Fail, jeg må få meg synsforsterkere🕵🏻‍♂️

2 Likes

Vi er fryktelig mange som er fryktelig positive her. Med rette, vil mange av oss si. :wink:

Men det har aldri skadet å ta et kritisk blikk på sin egen overbevisning. :pray:

Fordi:

It ain’t what you don’t know that gets you into trouble. It’s what you know for sure that just ain’t so. :roll_eyes::roll_eyes:

Så her er kveldens øvelse i kritisk tenkning, spesielt til oss superoptimister:

Hva er det beste argumentet for at det IKKE blir en AZ-avtale vi blir fornøyd med?

Kom igjen, stå imot lysten til å avfeie tanken og se hva du finner. :muscle::sunglasses:

11 Likes

At Roche byr over :rofl::rofl::rofl::trumpet::saxophone:

6 Likes

Stå. I. Mot. :wink:

1 Like

Hadde smakt godt med et uventet bud fra Roche nå, midt i innspurten med AZ :grin:

3 Likes

Hva er det beste argumentet for at det IKKE blir en AZ-avtale vi blir fornøyd med?

At det i etterkant av en “meget vellykket avtale” viser seg at den ikke holder den kvaliteten en forventet grunnet mangel på folk med rette bakgrunn i PCIB og liten bemanning hos PCIB samt uheldig valg av hjelpe-selskap som skulle bistå PCIB med å kvalitetssikre avtale-prosessen.

Kan nevne Biotek Pharmacon som et grelt skrekkeksempel.

Men PCIB’s styre og ledelse er jo kompetente og dyktige noe en vel ikke kan si om eksempelet , men shit happens.

Noen som er fornøyd med å være insider?
Foregår der noe der som en går glipp av ved å ikke være medlem?

3 Likes

Spot on! :ok_hand:

Dessuten er valutakursen på vår side nå, både i forhold til USD og Euro.

Tusenlappen pr. aksje er vanvittig billigsalg.

6 Likes

Takk, ufo :sweat_smile: Du bestod testen. :muscle: En potensiell trussel det der. La oss håpe vi ikke havner der. :pray:

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med å være innsider. Fint å ha tilgang til aksjonærlister, noen innsidetråder og chatten. Men først og fremst synes jeg det er innafor å bidra til at forumet kan eksistere og utvikle seg. Jeg har tjent inn månedsavgiften for mange år fremover takket være TekInvestor. Så jeg oppfordrer alle som benytter det til å bli innsidere. :ok_hand:PS: Hvis PCIB går dunken, så krever jeg selvsagt pengene tilbake fra @pdx :wink::joy:

17 Likes

Utenom aksjonær lister er vell ikke inside medlemskapet store fordeler. Men støtter opp med økonomi til et flott forum, spesielt for PCIB sine følgere…
:blush:

10 Likes

Det er nevnt tidligere at aldri har det vært mer midler tilgjengelig fra myndigheter, stiftelser og investorer til forskning og utvikling innen vaksinasjonsteknologi.
Fimavacc er meget potent gitt resultatene og makroforhold.

Moderna er ett eksempel på enorm investeringsvillighet. Dette det ble kjent i dag:

Biotech stocks surged 3,27%.

« News that biotech firm Moderna received $483 million in federal funds for its vaccine development also boosted the sector higher.»

https://www.cnbc.com/2020/04/17/coronavirus-latest-updates.html

5 Likes

Tja, det går litt opp og ned, men jeg tenker som så at jeg ønsker å betale for å benytte meg av dette fantastiske forumet. :slightly_smiling_face:

TekInvestor er etterhvert blitt et uvurderlig hjelpemiddel for meg, for å kunne holde meg best mulig oppdatert på aksjer og finans, i en hektisk hverdag.

Alternativet er jo bl.a. HO-forumet, som har forfalt fullstendig det siste året, mye på grunn av fullstendig ikke-eksisterende moderatorer.

Mannen bak TekInvestor bruker mye tid og krefter på å holde dette gående, så da føler jeg det som rett og rimelig at jeg bidrar med en liten slant. :slightly_smiling_face:

24 Likes

Støttes 100%!

12 Likes

Fantastisk plattform med fantastiske personer, skål og god helg! :beers::innocent::rocket:

7 Likes

Jeg har tro på teknisk analyse, det kan jeg ganske bra. Har lest bøker og bruker det. Svarte en på teknisk analyse som anbefalte Stop Loss på PCIB. Jeg skrev at hvis jeg setter SL, så vil det bli massakre…
Det ble rapportert og høyesterettsdommer på TI sendte meg en mail om at jeg hadde brutt forumsreglene.
Hadde tenkt å bli insider, men det blir jeg ikke.
Hvis høyesterettsdommer på TI sier “beklager så mye” så kan jeg tenke på det.
Edit:Glem det, aksepterer ikke slike mail!!!

2 Likes

Forumets største noob :upside_down_face::stars:

1 Like

@Aruben2 kommer til å få rett til slutt, håper og tror jeg. :slightly_smiling_face::crossed_fingers:

2 Likes

Så hvorledes blir veien videre?

Jeg er i aksjemarkedet for å klare å bygge opp en kapitalbase til mine 2 kjære døtre. (som bot for at jeg ikke er yngre enn jeg er)
Personlig betyr ikke noe mere kapital noe endring i livsstil eller annet.
Løpet er vel statistisk snart kjørt anyway så mere kapital betyr ingenting.

Så hva er det jeg vil frem til?
Jeg her vært på jakt etter den neste algeta’n i mange år nå , i 2 puljer med års mellomrom.
Spørsmålet er om PCIB er kandidaten som bør følges?

Jeg synes det , ja. men det er min personlige mening og andre får finne frem til sine kandidater.

Det å følge PCIB tett er blitt en livsstil og ja , jeg er stormforelsket i PCIB og følger selskapet inn i en pandami uten å redusere eller ta forhåndsregler.

Forventer at PCIB vil stige i kurs nå gjevnt og trutt mot AZ sitt svar.
Kan ikke huske å ha vært borti noe tilsvarende selskap tidligere.
Ingen red flags år etter år og alle 3 forretningsområdene ser ut for å gå inn. (de bygger jo alle på samme teknologi så PW har jo uttalt at virker et av områdene så er det stor sjanse for at de to gjenværende virker også).

Spørsmålet er hvorledes en unngår å spore av i innspurten når millionene hoper seg opp.

Der kommer samlet kostpris inn til 2 flotte nyere selveierleiligheter inn og jeg bør ha minimum ca 15 millioner nok på aksjesparekontoen før jeg tidligst kaster inn håndkleet.
Da sitter jeg igjen med ca 5 millioner til hvær etter skatt.

Er dette realistisk?

Jeg tror det.

Lykke til

17 Likes

Jaxi: sør-korea er jo en av de landene som har testet mye og har pdd. bare 2576 aktive covid-19 cases.

Er det samme person som følger opp godkjenning av studiet og aktivering i Taiwan og Sør-Korea for PCIB i RELEASE?

2 Likes

ja , men regulatoriske svar kan jo ha noe forskjellig behandlingstid fra land til land, men når vi allerede vet at Taiwan har godkjent studiet så tenker jeg at sør-korea godkjennelsen ikke kan være langt unna heller.

Karin Staudacher, M.Sc. as Clinical Project Director. and has the operational responsibility for PCI Biotech’s pivotal study.

PPD brukes nok oxo ifbm søknadsprosessene og står for oppfølging av sykehusene og pasient rekruttering

6 Likes

Reker og rødvin, ny vri. Skål og god covidfri helg uansett

2 Likes