Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Kort tid? Det kan nok ta 1-2 år på chem, men det er ikke noe på litt sikt.

5 Likes

Frister å selge meg ut av nano og inn enda mer i PCI, men vanskelige valg. Like greit å spre risikoen sikkert, men nano er boring :stuck_out_tongue:

3 Likes

Grunner til at det blir en god AZ avtale:

a) AZ oppgir selv at fimaNAc samarbeidet har gitt gode resultater.
b) PW har gjordt det samme
c) Einarsson med flere oppgir også at de tror på en god avtale.
d) AZ har samarbeidet i ca 5 år sammen med PCIB i preklinisk.
e) AZ’s væremåte på slutten av samarbeidet med PCIB hvor de insisterte på å få prøve PCI-platformen på andre indikasjoner virket som at de “endelig våknet”
f) PW fortalte EZ hvor “skapet skal stå” mht fremgangsmåte videre.

osv , osv.

Klart dette kan gå helt galt men der er mange indikatorer som peker på at det blir avtale.
Men å snakke om garantier blir jo helt feil.

AZ + PCIB sitt samarbeide innen genteknologi må jo ha tilført AZ veldig mye og dette er forsknings-resultater som bare disse selskapene besitter.
Spørsmålet er om AZ vil benytte dette forspranget de har opp mot de andre BP selskapene?
De må jo ha et utrolig godt utgangspunkt for å fatte beslutninger på.

16 Likes

Et fortrinn som det er underlig om A.Z. ikke benytter.

5 Likes

Tillater meg å legge denne ut her også i lys av avtale diskusjonen PCIB og AZ.

En stor nyhet idag: GSK går inn som medlem i Oslo Cancer Cluster, og sier at de er der for å "bridging GSK global discovery team with biotech/startup community in Norway looking for new R&D investments.”

:sunglasses::grin:

31 Likes

PCIB har vel uttalt at de ønsker å være med å bygge opp og videreutvikle en legemiddelindustri i Norge, og de har en stor eier som tenker langsiktig og sannsynligvis ikke kaster kortene for et tidlig bud.

Så hvis AZ ønsker seg det PCIB har å tilby, så tror jeg en fremtidig deal mellom dem vil inneholde en mulighet for at PCIB kan vokse seg store med base i Norge. Om det blir med AZ som deleier eller nær samarbeidspartner vil tiden vise. Men jeg tror absolutt både ledelse og eiere i PCIB tenker fremtid og utvikling fremfor kortsiktig profitt.

La oss bare håpe AZ har bestemt seg. Så blir de helt sikkert enige om noe som slår
positivt ut for oss! :sweat_smile::star_struck:

7 Likes

At PCIB vil bli et utbytteselskap med det første er fullstendig utopi.
PCIB er et utviklingsselskap som vil sette eventuelle inntekter i arbeidet med videre forskning og nye studier i mange år fremover før det vil bli aktuelt å utbetale utbytte.

Håper og tror at PCIB benytter PCI-teknologien de innehar til å bygge et middelstort norsk biotekselskap for det trenger vi her i steinrøysa oppe i nord.

7 Likes

Frankrike åpner også litt opp hørte jeg på nyhetene i dag. Jeg kan ikke fatte annet enn at innrullering og behandling av sykdommer med høy dødelighet uten godkjent behandling (RELEASE) nå er aktuelt i de landene som åpner noe opp. Landene har jo i utg stengt ned for at ikke sykehusene skal bli overbelastet. Kan vi få info på q1 at flere sites innrullerer nokså normalt? Innspill på disse synspunktene?

2 Likes

Ja, det er jo et regnestykke det, kun.
Hva får man gjort med hele kokeboka i forhold til en oppskrift.
Ingen utenom A.Z. ( og Pcib) vet hele dette regnestykke.
Men at det ikke er en brødoppskrift, kun, det vet vi.
"Kreftcellene ble svarte og ramlet av ! "

2 Likes

Takk @Ekornet . Great news!

Tror 99% av aktive her på forumet mer “avtalen” er i boks og det tror også undertegnede men at det blir milliarder på bok er mer usikkert. Lite alternativ som diskuteres synes jeg. At PCIB sine patenter har enorm verdi er helle ikke mange som betviler med det betyr ikke at noen hoster opp 10-talls milliarder av den grunn.
Et videre samarbeide der begge deler inntjeningen kan vel være et alternativ som ikke koster så mye for AZ og vil gi oss mye penger i kassa men fordelt over mange år. Da vil PCIB kunne bli et populært utbytteselskap som gir oss 5-10% avkastning årlig. ( veldig bra i forhold til bankrenta som vi kan forvente i uoverskuelig fremtid).
Blir vel som banning i kirka dette men det bør nevnes som alternativ når flertallet på forumet ser stjerner som om dem har ramla med bakhodet i isen?

Fullstendig utopi? Hvorfor det ? Ole Brumm - ja takk begge deler- kan være et alternativ.
Om PCIB får betydelig inntjening om få år så MÅ dem ikke pløye alt inn i nye prosjekt. Det er faktisk VI som eier selskapet og dem må nok lytte litt til oss også.

Jeg blir 66 i løpet av uka og ønsker mest mulig for mine aksjer fort som fy men er usikker på om det er der vi ender . Håper at bamse og hans likesinnede får rett men frykter at vi kan bli skuffet så derfor “lanserer” jeg et alternativ som muligens løfter kursen bare 50-100% ? Vi får svaret om kort tid og da mener jeg kort.

Kanskje du bare er en smågutt i forhold til mange her på TI?
Mange har uansett nok penger til eget liv, og ser heller på det spennende caset, og den legevitenskaplige delen, som like viktig. - Eventuelt som sikring for barn & barnebarn, og er langsiktige av den grunn (?)

2 Likes

Med dagens priser på ferske reker bør vel soga ende med budkrig. For ikke å snakke om avgiftnivået på tilbehøret.

Har noen erfaringer hva en slik avtale vil gjøre med kursen? La oss si en avtale med 250 mill up, og vanlige milepæler derfra?

Ta en titt på PHO i fjor sommer, en avtale med potensiale på 2.5 mrd + royalties dog bare 50 mill upfront. Kursen reagerte knapt, dog steg den en del etter en god stund, men det kan skyldes andre faktorer. Selskapet hadde vel en mcap på under 1 mrd, skriver en slik avtale og kursen reagerer knapt. Det sier meg at mange har urealistiske forventninger, men vi lever i håpet.

1 Like

Ikke erfaringer, så det blir synsing. En slik avtale skal være nok til å ta kursen til ca 150. Beløpet er stort nok til at det

A) Parkerer emisjonsprat i mange år, herunder gjør forsinkelse i Chem ufarlig
B) Finansierer nye studier, feks i Vacc, kanskje også Chem

Videre validerer det teknologien og det i seg selv har stor verdi om ikke i kroner her og nå. PCIB vil bli plassert på verdenskartet og store internasjonale investorer vil fatte interesse.

Sist men ikke minst, en avtale av en slik størrelse vil generere spekulasjoner om hva som blir AZs neste trekk, ref Algeta.

18 Likes

Ja, var auksjonær i PHO når dette skjedde. Man opplevde en lang stigende trend i månedene etter dette.
Samme tror jeg vil skje med PCIB. Det vil virkelig sette selskapet i søkelyset for veldig mange flere. Og AZ er jo en gigant, signaleffekten vil være enorm. Men hvilke høyder kursen vil stabilisere seg på vet man jo aldri. Håper @Investor sin synsing blir realitet.

4 Likes

Alle ære til Pho, men situasjonen kan virkelig ikke sammenliknes med PCIB. 50 mill for Pho gjør ikke noen særlig forskjell til og fra, mens 250 mill for Pcib er mye penger. Videre er det et hav av forskjell mellom et ukjent kinesisk selskap og kanskje for tiden verdens mest fremgangsrike big Pharma.

Sist men ikke minst, pho har et kommersielt produkt på markedet, PCIB har ikke debutert kommersielt. Jeg tenker at det nesten ikke er mulig å overvurdere verdien for PCIB i å vinne sin første kommersielle avtale.

24 Likes

Naar man ser paa andre selskaper som tilbyr leveringteknologi, har de mange partnere. (som har betalt de penger) Det er dit vil vil ogsaa, og haaper mer enn 1 avtale kommer i aar. Og hvis ikke kursen skulle gaa til himmels ved avtale nr. 1, vil den ganske sikkert gjoere det ved avtale nr. 2. og for ikke og snakke om avtale nr. 3. En Chem, en Vacc og en Nac avtale i aar hadde gjort seg;-))

Selv om undertegnede fortsatt tror vi vil motta ett bud fra AZ, fremfor en avtale. Spoersmaalet blir, vil AZ sikre seg Nac teknologien alene, og i saafall paa hvilke maate? Hele Nac, eller kun Nac for enkelte indikasjoner, eller hele PCIB?

3 Likes

Jeg ser poenget ditt, men hvem skal dra kursen 3x på en natt ? 250 mill er bare 6-7 kr PR aksje. Se hvordan pcib slet sist emisjon. Det er mange private aksjonærer som er full lastet. Hvor mange store investorer sitter klar til å trykke kjøp den natta første avtale er ett faktum.

3 Likes