Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Hører på siste Radium her nå. Einarsson om ansettelsen av Amir Snapir: “Dette vil jo helt klart styrke PCIB på business devolpment-siden. Vi vet jo at de muligens har noen samtaler med selskaper rundt det, så det er vel fint”

Noen som sa ‘understatement’? :wink:

18 Likes

Polygon…
Gode ord, kan ALDRIG ødelegge stemningen vi tror det er mellom AZ og PCIB :heart::smiling_face_with_three_hearts:

6 Likes

Hvis AZ skrev tredje februar at ny type leveringsteknologi har potensial til å endre måten vi utvikler medisiner på i nærmeste fremtid, da brukte de en måned å bestemme seg for det utsagnet. De skriver ikke at det er de selv som kommer til å bruke teknologien, men det er vel det de mener.

Det er to måneder siden. Hva blir det neste de bestemmer seg for?

9 Likes

Endring av siden KAN jo bare være redigering av en setning etc…?

1 Like

Synes ikke det er negativt at det har stått siden starten av februar. Per har jo uttalt at det store gjennombruddet i forskningssamarbeidet skjedde i fjor sommer. Så utvidet de til å forske utenom onkologi i november, og bruker (deler av?) dette halvåret til å gjøre ferdig en avtale.
At AZ allerede i februar skrev dette på hjemmesiden er ett av flere tegn på at de har seriøse hensikter.

17 Likes

Flott polygon, jeg nevnte vel dette i går. Men stusser egentlig litt, er det ikke meldepliktig om forskere i feks PCIB inngår i slike task forces? Hverken de, Vaccibody eller Ultimovacs har meldt noe på dette. Eller er melding “imminent”
:grin:

5 Likes

@Investor

Det er nok ikke meldingspliktig, men kanskje er det meldingsverdig.

PCIB har på forskningsnivå (altså preklinisk) trolig mange baller i luften (jf. universitetet i Zürich), men det ser ut til at man sjelden prater så mye om sånt.

4 Likes

Fra @larsmkn på biotek tråden

https://ir.fatetherapeutics.com/news-releases/news-release-details/fate-therapeutics-announces-worldwide-collaboration-janssen

Pipeline der det er inngått avtale med har en kandidat i klinisk fase

Kan man trekke noe ut av dette jf evnt avtale mellom PCIB og AZ? Ser jo at det er noe helt annet enn mRNA men avtalen kan vel gi en pekepinn.

ꟷ Fate to receive $50 million upfront payment and $50 million equity investment, plus full funding for the research and development of collaboration candidates through IND filing

ꟷ Fate eligible to receive payments of up to $1.8 billion in development and regulatory milestones and up to $1.2 billion in commercial milestone payments, plus double-digit royalties

Ser ut til at de har to produkter i klinikken så ikke helt sammenlignbart:

6 Likes

Vi får håpe Pcib er med her.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/04/03/astra-zeneca-astra-zeneca-partnern-moderna-tror-det-kan-inleda-fas-2-tester-mot-coronaviruset-under-varen.html

5 Likes

Det er stille på PCIB-trådene for tiden. Stille før stormen ?
Hva venter vi på :

  • Samarbeidsavtale med partner i Asia
  • Åpning av klinikker i Asia
  • Første pasient i Asia
  • Første pasient i USA
  • Melding om testing av Fimavacc i kombinasjon med vaksiner mot corona
  • Fimavacc avtaler
  • Eget Fimavacc studie
  • Avlesning i Fimachem
  • Interim Fimachem
  • Nyheter fra samarbeidspartnere i Fimanac, bl.a flere til klinisk.
  • Avtale med AstraZeneca
  • Bud fra AZ, Roche, Bayer eller andre

Noen punkter er mer sannsynlige enn andre men jeg tror ikke de neste månedene blir kjedelige :slight_smile:

37 Likes

Det ville vært kjekt hvis AZ kjøpte Fimanac for noen milliarder og at PCIB betalte ut halvparten til aksjonærene i utbytte. Jeg ville ikke protestert.

9 Likes

Jeg ville ha protestert, hvorfor høste fruktene allerede i de kommende månedene rett etter oppkjøp, istedet for å høste når prisen har modnet perfekt og er god.

3 Likes

Jeg tror det mest sannsynlige er at AZ og PCIB inngår lisensavtaler innenfor de sykdommene AZ ønsker å satse på. Det kan kan fort bli noen stykker, både innenfor onkologi og i andre sykdommer. Eventuelt noen få konkrete og deretter opsjoner på flere.

Når det er sagt så har jeg ingenting imot at AZ kjøper eksklusivitet til hele FimaNAc, dersom de betaler det det er verdt. Og hvis både PCIB og AZ er enige om at PCI har løst leveringsutfordringen innen mRNA, så blir ikke dette noe billigsalg.

Dersom det skulle skje, så håper jeg ikke på utbytte, men investering i nye programmer innen FimaVacc og FimaChem. Vi må huske at FimaChem har langt større potensiale enn bare gallegang-studien. Denne indikasjonen ble valgt fordi den relativt raskt og tydelig ville vise at FimaChem har en plass i fremtidens behandling.

Så gjenopptakelse av Head and Neck eller nye indikasjoner hadde vært meget spennende. PCI har en stor fremtid foran seg, og på mange måter så tror jeg vi vil få dette bekreftet når AZ-samtalene er i mål. Vi er ingen stor biotek-nasjon og derfor har vi nok en større skepsis til prisingen av denne typer aksjer. Det er liksom Algeta-priser eller ingenting, virker det som. Flakslodd-mentaliteten.

Jeg tror PCIB har et laaaangt større potensiale enn Algeta, og at det på sikt vil bli verdt langt mer. Det vil ta tid, men gjennom avklaringen med AZ vil vi få en del svar. Tror jeg. :grin:

28 Likes

Det vil uansett vises på aksje kursen så de som vil kan nå bare selge litt.

samenlignet med Algeta så tror eg at kun GGK blir verdt mer enn Algeta.

Resten kan dra oss Himmelhøyt , God Påske !

12 Likes

Jeg er født i 1953 og har dårlig tid, derfor vil jeg ha utbytte :smirk:

11 Likes

Jeg er enda eldre, og/men har investert mest for å glede mine barn. ( selvom de sikkert greier seg sjøl.)

6 Likes

Hvis vi kjører en utfordring til de med aller mest peiling her da (og til alle andre da egentlig); Hvilken indikasjoner ville vært med på en topp 5 liste over de mest aktuelle tenkelige områdene for fimachem? Sagt med andre ord; dersom PCIB plutselig hadde fått en haug med penger, hvilke 5 indikasjoner burde de ha satset på med fimachem i første omgang?

2 Likes

Kan vi “risikere” at AZ holder igjen på up front betaling til det er bevist at PCI har løst leveringsutfordringen innen mRNA på mennesker og ikke bare i dyr (hvis AZ er tilfreds med data i dyr)? At man kan få 1m$ upfront men ekstremt gode milestones etc. Markedet vil vel tolke det negativt muligens.

pingvin;
Jeg er født i 1952 og vil hverken ha salg eller utbytte :wink:!
Her må det bygges et ledende norsk biotek-selskap for fremtiden :muscle:.

Om fimaNac mot formodning skulle bli solgt bør pengene pløyes inn i nye studier innen fimaChem og fimaVacc.

8 Likes

Lisensavtaler gjenspeiler alltid deling av gjenstående risiko og samsvarende økonomiske størrelser. Innenfor området mRNA ser vi stadig avtaler inngått svært tidlig i løpet; ofte på preklinisk nivå, seinest illustrert ved artikkelen @laplagam nylig delte.

I lys av dette - og ikke minst av den grunn at AstraZeneca i mer enn fire år har hatt fimaNAc-teknologien gratis til låns for forskning - ser jeg ingen grunn til at en eventuell avtale med AstraZeneca skulle velte nærmest all resterende risiko over på PCIB.

Når man skal forestille seg en mulig struktur for en slik avtale, tror jeg det kan være nyttig å se på andre innlisensieringer AstraZeneca har gjort i seinere år - f.eks. med Moderna, Starpharma og nylig med Silence Therapeutics. Sistnevnte kombinerer upfrontbetaling med aksjekjøp.

24 Likes