Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

20 Feb var dagen OBX starte sin brutale ned tur. Ned 35 % på 17 dager.
Pcib gjekk ned 60 %.
Men fra 20 Feb til no er OBX ned 20% og Pcib 4%. Det vil sei Pcib har vist relativ styrke. Pengene går inn i Pcib.

12 Likes

Ja fallet basert på covid 19 frykt førte til stort fall for norsk biotek. Helseaksjer internasjonalt holdt godt stand og var den vinnerbransjen sammen med vindkraft mener jeg. Jeg mente også at helse aksjer er megatrend og at midler stilt tilgjengelig til blant annet vaksineteknologi fra myndigheter, stiftelser og investorer vil kunne gi svært lys framtid👍.
Treffende at PCI Biotech sin teknologi har med lys å gjøre.

6 Likes

Biotek burde bli like viktig som jagerfly og annet forsvar.

8 Likes

Gode biotek-selskap er totalt sett et bedre forsvar enn tradisjonelt militært forsvar overfor samfunnets største trusler i tiden framover.

3 Likes

Da er hype 2.0 offisielt i gang :steam_locomotive:

4 Likes

@Savepig Lest om hode skulder på TA tråden, RT 60.30 nå og drøye 14mill omsatt. Er det FOMO eller er TA hode skulder slått inn?

1 Like

Dette er combo av FOMO og posisjonering før AZ deal landes.

Tror flere og flere ser land i sikte og at deal kan komme når som helst. Jeg håper og tror på en deal ala StarPharma.

12 Likes

Har selvsagt blitt tatt opp tidligere, men hva hadde en slik deal som Starpharma gjort i kroner å øre for kursen? 250?

2 Likes

Får Pcib over 500 millioner upfront, så går kursen godt over 200. Tror jeg.

Kommer selvfølgelig an på mye annet også, milestones etc, men det er den ultrakorte analysen

5 Likes

ja, det er nå minst.

500 upfront, så ligger total verdien skyhøyt :wink: :rocket:

4 Likes

Jeg er happy om PCIB får 10% av den summen upfront. Men så har jeg ikke hodet i sanden heller.

Men det har alle som tror på mer enn 50 mill uprfront?

11 Likes

Det blir spennende og se hvor mange inidkasjoner det blir. Men hvis AZ har produsert saa gode resultater med naked mRNA, at de vil satse bredt, kan de vel like gjerne kjoepe hele butikken.

Undrer meg fortsatt over disse 6 siste ukene frem til nyttaar hvor de skulle teste mer:-) og hvorfor i saafall PCIB ikke sa at de kunne benytte lenger tid, slik at det muligens kunne oeke sjansen for og finne flere indikasjoner og satse paa?? Spesiellt hvis det ikke skulle bli noen avtale. Dette hoeres saa merkelig ut, at det maa vaere ett roeykteppe for noe annet, i meningen noe stoerre og bedre?

5 Likes

Så lenge upfront finansierer H&N studie :heart_eyes:

4 Likes

Hvis en lisensavtale bringer 5 mill USD upfront, så er du ikke happy. Da er du lei deg. Det er en ordre. :policeman:

Ved et slikt scenario hadde jeg påmeldt Per og Ronny på “Are you smarter than a 5th grader”.

7 Likes

Hva er din hunch Gautosaur?

1 Like

Tror Silence kan være fornuftig å se til. Men å komme trekkende med femti mill blir bare dumt. Da kan de like gjerne gi beng.

3 Likes

Link?

Helt enig!

2 Likes

Link: https://www.silence-therapeutics.com/media/2012/silence-collaboration-with-astrazeneca-250320-final.pdf

Edit. Utrekk fra pressemeldingen:

AstraZeneca to invest $80 million through upfront cash and equity investment in Silence

For each disease target, Silence is eligible to receive up to $400 million in milestones, plus tiered royalties

5 Likes

Det hadde vært stormat spør du meg!

7 Likes