Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Astra Zeneca har full innsikt i hvilke forskningsresultater PCIB og Kristian Berg har oppnaadd med fimaChem, fimaVacc og fimaNac, og med det vet de hvilke synergieffekter det er mulig og oppnaa mellom de, PCIB og eventuelle andre partnere og datterselskap de maatte ha som kan trekke nytt av dette.

Saa vil det lede til avtale, eller ett bud paa PCIB. Thats the big question. At de sier nei til alt, er lite sannsynelig. Da maa de i saafall ha funnet noe som virker bedre andre steder.

I tillegg har PW uttalt at interessen for fimaVacc ikke akkurat har blitt mindre etter at de siste patentene har blitt offentliggjort. Og hvis og naar PCIB sitter i moete med andre BP selskap, blir de selvfoelgelig og informert om hva som er oppnaadd paa alle omraader PCIB anser at leveringsteknologien kan bidra paa. Og hvor godt.

Derfor kan en avtale komme naar som helst. Til og med fra steder vi ikke forventer det. Tipper Q1 rapporten, helt, eller delvis vil bekrefte dette. Ett spoersmaal burde stilles av de som kommer til og delta. “Har dere blitt kontaktet, eller vaert i moete med BP selskaper utenom AZ.”?? Det er ett enkelt ja eller nei spoersmaal som PW burde kunne svare paa. Og som vi gjerne skulle likt og vite svaret paa. For hvis svaret skulle vaere ja, ber vi ham ikke om og roepe hvilke.

Columna, takker for rettelsen.

9 Likes

Nå har jeg trålet gjennom hele Q1-presentasjonen til Astra Zeneca.

Jeg har ingenting håndfast å feste det til, så mange vil nok si at trådinnlegget mitt er verdiløst, men magefølelsen min forteller meg at Astra Zeneca, i tillegg til innen onkologi og kanskje andre ting, har interesse av «FimaBacc».

Det vil si, anvendelse av PCI-teknologien til bruk mot bakterielle infeksjoner, og til bekjempelse av antibiotika-resistens.

17 Likes

Et eventuelt bruksområde der kan være kroniske sårinfeksjoner i diabetes, som er et helsikke å behandle ofte fordi det er så svak perfusjon/gjennomgang av blod der og dermed svak penetrans for antibiotika. Bare google “Diabetic leg wound” med et bildesøk så ser dere hva jeg mener.

Absolutt spennende tanke!

7 Likes

Hvis AZ viser interesse for ‘Bacc kan jeg komme om en måned eller to og si «hva var det jeg sa?». :crazy_face:

Og hvis ikke, så er det ingen som husker det. :sunglasses:

Men, spøk til side, som @Ekornet sier, og som har blitt diskutert endel her på TekInvestor tidligere, så er det godt mulig at diabetiske fotsår er et potensielt anvendelsesområde.

Ideén ble vel først lansert av @polygon, hvis jeg ikke husker feil.

8 Likes

@Snoeffelen, @polygon, @StockDZ, @Investor, @FiloD

Nu er det tre handelsdager og så er kvartalspresentasjon og oppdatering om status for PCI Biotech her. Er det noen av dere eller andre eminente biotekere som har meninger om mulig status for rikets tilstand og våger mene noe om mulig kursutvikling etter Q?

3 Likes

Det er først og fremst den bakenforliggende årsaken til diabetiske fotsår, dårlig blodgjennomstrømming, jeg tror PCI kan/er blitt forsøkt brukt til ved levering av medisinen som er ment for bla. dette, AZD8601. Men jeg hadde også en luftig spekulasjon der man kunne kombinere dette i en krem med antibakterielle egenskaper basert på “FimaBAC-delen” i det siste patentet:

@Jubel, har egentlig ikke noen formening om hva vi kan forvente kommende onsdag. Noen oppløftende signaler om gjenopptakelse av RELEASE kanskje? Noe mer kjøtt på beinet om Asia? Tror ikke PCIB har klart å presse fram en timing av en konklusjon av forhandlingene med AZ som sammenfaller med deres kvartalspresentasjon i dagens klima. Og jeg tror PW nok en gang vil klare å unngå å signalisere så mye også (men vi skal selvfølgelig observere ham med lupe :wink:)

16 Likes

Å spå short-term kursutvikling i biotek: spør :8ball:

Flott Polygon, takk.

Jeg er mest spent på RELEASE (Ggk fimachem) status som du nevner.

Deretter begynner jeg å få forventninger til fimaVacc progresjon i en eller annen form.

Så blir selvsagt fimaNac status alltid interessant. AstraZeneca. Men også flere partnere begynner nu å ha hatt flere års samarbeid som vil kunne gå over til andre faser. Tenker spesielt BioNTech. Nordic Bavarian.

Jeg liker svært godt PCI Biotech sin ledelse, konservativ og svært dyktig! Styret og advisory board top notch. Ansatte særklasse. Mon tro om PW jommen klarer bragden å etablere stor norsk næring :crossed_fingers::rocket:

Det å spå kursutvikling på kort sikt er kun spåing/spill. Umulig å si sikker om kurs, men spenning og morro i hverdagen. Jeg drømmer om kopi på BergenBio kursutvikling for PCI Biotech etter Q, da blir det over 100% oppgang på EN dag. Tenk OM. Lov å drømme og håpe på suksess for alle ben. Nu venter vi i spenning på fakta Onsdag :+1:

8 Likes

Håper på godkjenning i S-Korea og snarlige aktiverte «sites» der, håper guiding holder på FPD i US 1H, interessen rundt fimaVACC, og kanskje noe mer «mellom linjene» hvordan progresjonen med AZ går og de andre samarbeidspartnere! m.m…:crossed_fingers:

5 Likes

Får håpe AZ har Pcib i mente når de starter samarbeid om vaksine.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/04/30/astra-zeneca-vaccinsamarbete-om-covid-19-med-oxford-university.html

4 Likes

Hvor har du det fra? Det du lenker til ble presentert av forskere fra OUS og Radiumhospitalet, sammen med noen franske akademikere.

Og disse prekliniske forsøkene handler nok mer om dendrigraft poly-l-lysine nanopartikkelen. Cellene man har forsøkt med er nok veldig sekundært.

At AZ “har uttalt seg om H&N” er ikke så rart, når de har fire pågående kliniske studier i indikasjonen med CPIen Imfinzi, bla. et fase III som snart er ferdig. Men vi kan jo absolutt håpe på at man kan forsøke å kombinere denne med PCI.

2 Likes

Meget forsiktig kursutvikling før kvartalspresentasjon. Lite forventninger.

Mange mulige grunner. Men tidligere har det vært god stigning de siste dager før Q. Så er ikke skjedd nu.

Det viktigste er «bare» at PCIB fortsetter å levere gode resultater og bygge sten på sten, slik at PCI Biotech, KAN ende opp med å sørge for å etablere en gigant innen internasjonal bioteknæring i Norge.

1 Like

Det er rundt her en del begynner å komme tilbake i break even og selger for å komme seg ut, pluss en del sikrer gevinst, andre hedger med cash før helgen.

Mange grunner for å selge, vet ikke om lave forventninger trenger å være så veldig stor del av det.

3 Likes

PCIB gikk på ren TA betraktninger om en OHS. Blir nok satt en del korte shorts i aksjen nå. Kjenner en del som gjør dette stadig vekk.

Mange selger nok nå, da de forventer at @Savepig starter å mase om emisjon rundt 60,- :grin:

3 Likes

SKal de gjøre noe ang fimaVACC mens vaksine er hot. Er det nå de skal sette igang arbeidet og kjøre en emi.

får støtte kjøpe litt da på lav 57,2. kun dager unna oppdatering realese.

3 Likes

Tror nok det er større sannsynlighet for at det er mange som har posisjonert seg i forhold til q1 og at avklaring om avtale er uker unna.

Å sitte helt utenfor å spekulere i nedgang i aksjekursen når en ser hvor fort det kan gå (ref bgbio) er etter min mening hodeløst om man har tro på aksjen/selskapet

8 Likes

De som var med på reisen fra midt på 40 tallet og over 60 har ingen forventing om at lottoen skal gå inn på lørdag. De tar profitt, selger og ser seg ikke tilbake.

Det er jaggu bra, å komme inn så skambillig nå, også sitte på langt opp ville vært forferdelig :wink:

1 Like