Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Hør fra 40 00 til 41 47.
2 er ferdige og arbeidet med den 3 pågår (på det tidspunktet)

Når en hører på det som sies samlet så får jeg inntrykk av at det dreier seg om flere enn 3 men det får en vurdere selv.
Hvor jeg husker 12 fra vet jeg ikke.
Je g har ikke hørt gjennom hele podcasten.

3 Likes

PCIB har ambisjoner om å publisere FimaVacc-resultater i løpet av H1-20.

Dette ble senest guidet på Q1 for noen uker siden. :slightly_smiling_face:

12 Likes

Dinne bønner skal bli hørt.
Hvis PCIB setter en 10% emi mot AZ, hva blir kursen?

  • Under 50
  • 50-60
  • 60-70
  • 70-80
  • 80-90
  • 90-100
  • 100-110
  • 110-120
  • 120-130
  • 130-140
  • 140-150
  • Over 150

0 stemmegivere

3 Likes

Dette spørs jo selvsagt hva kursen har blitt dratt til ila tiden fremover mot avklaringen. Dersom kursen ligger på samme som i dag (tviler sterkt) så blir den nok satt lavt mot om vi allerede har kommet oss over 100. Da regner jeg med at vi får satt opp prisen 20-50 %. Ref siste emisjon med 40% rabatt.

Hei.
Jeg er 100% fersk på børs og eneste aksjene jeg har kjøpt er PCIB. Jeg har lest litt på denne Småprat-siden og er imponert over hvor dyktige dere er👍
Det jeg hadde satt veldig pris var om en her inne kunne kunne fortalt meg, uten bruk av for meg kryptiske børs- og faguttrykk, hva status er på PCIB.
Jeg har fått med meg at ledelsen er i en forhandlingsposisjon med AztraZeneca og at resultatene fra disse skal publiseres seinest 31. juni.
Er også blitt fortalt at PCIB har 3 forskjellige «medisiner/bein» som de forsker på og at en av de er mot kreft i gallegangen…En annen «medisin/metode» kan kanskje brukes som transportør?? av vaksine? Og den tredje vet jeg ingenting om.
Men der stopper i grunnen mine kunnskaper…
Feks:
Hva heter GGK medisinen? Hvor mange har testet denne og hvor mye lenger har pasienten(e) levd kontra de som ikke har fått?
Hva heter den som kanskje kan brukes som transportør? av vaksine?
Og hva heter den 3. og hva er håpet at den kan brukes til?
Setter på forhånd veldig pris på et svar jeg skjønner…og beklager på forhånd dersom det ble feil av meg å spørre om sånne, for mange av dere, banale ting☺️

14 Likes

@Lino
Har du lest igjennom denne tråden? PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

6 Likes

Hei. På ingen måte lest igjennom den, nei. Men jeg har lest litt men også her drukner jeg litt i jungelen av faguttrykk og enormt med informasjon. Har rett og slett litt problemer med å «se skogen for bare trær»

2 Likes

Du kan høre podcaster. Der blir også teknologien forklart.

Dette er den siste

http://feeds.soundcloud.com/stream/814720228-user-972208711-episode-128.mp3

3 Likes

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2019/12/191212-DNB-Healthcare-Conference-2019-FINAL.pdf
Jeg vil anbefale deg å starte med denne.

5 Likes

Se denne:

Ellers så forklarer jo Per alt på hver presentasjon.

6 Likes

Skriv en liste med uttrykk og forkortelser du ikke forstår, så får du nok svar.

Jeg er litt i samme situasjon :sunglasses:

1 Like

Denne forklarer det meste, for tvilere. :
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

1 Like

Velkommen som aksjonær, Lino! :+1::+1:

Jeg støtter meg til anbefalingene om å høre podcaster, det kan være en enkel måte å lære seg mer om selskapet på. Hør Radium episode 90, 103 og 109 for eksempel.

Men jeg kan også prøve å gi deg en veldig kortfattet forklaring her. Og det er ikke fordi jeg på noen måte kan dette bedre enn noen andre, men jeg har kanskje bare litt mer tid enn andre akkurat nå. Så jeg bruker mye tid på å følge aksjemarkedet og spesielt PCI Biotech, som er den eneste aksjen jeg eier per idag. :moneybag::flashlight::grin:

Jeg har ingen medisinsk kompetanse, så dersom det er andre som ønsker å arrestere/korrigere meg, så er dere hjertelig velkommen til å gjøre det. :ok_hand::smiley:

PCI Biotech er et selskap som er basert på teknologien «fotokjemisk internalisering» som er oppfunnet av forsker Kristian Berg ved Radiumhospitalet (hør podkasten Radium, episode 104 for mer om dette). Selskapets CEO heter Per Walday og har vært med siden børsnoteringen i 2008.

Fotokjemisk internalisering betyr at man gjennom å tilføre et lyssensitivt stoff, i dette tilfellet stoffet Amphinex/Fimaporfin, sammen med lys, kan forsterke effekten av medisiner fordi man klarer å få frigjort mer av medisinen inne i cellene. Mer utførlig forklaring kan du få både i podcast og webcast fra kvartalspresentasjoner.

PCIB har tre programmer som de satser på, og i utgangspunktet er alt innenfor onkologi/kreftforskning:

FimaChem er «lead product» som består i å forsterke effekten av kjemoterapi. Her har de satset på en relativt sjelden kreftsykdom med et stort «unmet medical need», som heter gallegangskreft (GGK😉). Her finnes det idag ingen godkjent behandling, og i 1.fasestudiet viste PCIB «oppmuntrende resultater» med å nesten fordoble medianen for overlevelse fra 11-12 til 21-22 måneder. De startet derfor en 2.fase studie som heter RELEASE som inkluderer 120 pasienter i Europa, USA og nå nylig fikk vi vite at de også starter i Taiwan og Sør-Korea. Studien ble startet i mai 2019 og har planlagt interimavlesning i Q2, 2022 med mulighet for Accelerated Approval. Interimavlesning betyr at de sammen med myndighetene ser på resultatene så langt i studien, og dersom de er gode nok for myndighetene, så kan selskapet få markedsgodkjenning samtidig som studien fullføres. En stor fordel med andre ord.

Siden behandlingsbehovet er så stort har de fått innvilget Orphan Drug Designation i både Europa og USA, som betyr at de også får noen markedsfordeler hvis behandlingen er godkjent.

Det ble for noen år siden startet et studie i hode-/halskreft, som viste oppsiktsvekkende gode resultater, men dette ble stoppet av ulike grunner. Det er fullt mulig at dette studie kan tas opp igjen ved en senere anledning, men nå har selskapet satset alt på å bevise god effekt gjennom GGK-studien.

FimaVacc er en vaksineteknologi hvor PCIB har kjørt et Fase 1 studie i 90 friske frivillige, for å vise «proof-of-concept», altså at det virker. Resultatene ble delvis publisert i mai 2019, deretter presentert på en viktig konferanse (ESMO) i desember 2019 og de skal også publisere alle resultatene i et tidsskrift innen 30.06. Kort fortalt forsterket FimaVacc en mye brukt terapeutisk vaksine som heter Hiltonol, med opptil 3-400% i friske frivillige.

FimaVacc fungerer altså som en forsterker, men her er tanken veldig enkelt forklart at man skal forsterke immunresponsen i pasienten. Så her er egentlig PCIB klare til å gå videre i en ny studie sammen med en vaksine, for å se om de kan forsterke denne vaksinen. Siden mai 2019 har PCIB snakket om at de skal kartlegge en strategi for FimaVacc, men vi venter fortsatt på noe konkret her. Alternativene som har blitt nevnt er at man enten går sammen med en partner som da lisensierer inn FimaVacc, eller at man går sammen med en akademisk partner, eller at man innlisensierer en vaksine og kjører studiet selv. Eventuelt en kombinasjon av disse.

FimaNAc er en leveringsteknologi for nukleinsyrer, og det er i dette programmet de har hatt et samarbeid med AstraZeneca (AZ), som stoppet 31.12.2019. Partene har avtalt å bruke tiden frem til 30.06.2020 på å «evaluere et fremtidig partnerskap». PCIB har også 5 andre samarbeid gående, men det er helt klart AZ-samarbeidet som får mest oppmerksomhet, naturlig nok.

mRNA (messengerRiboNucleicAcids) er ett av de hotteste områdene innen medisin om dagen, og kan bli utrolig viktig for fremtidens medisin. Men den største utfordringen så langt har vært å «levere» nok mRNA inn i cellene. Det er her PCIB kommer inn i bildet, og ifølge PW så ble det her gjort et gjennombrudd i fjor sommer. Dette ble patentert og her viser de at de får en effekt som er ca. 50x så stor ved såkalt «naken levering» av mRNA, sammenlignet med naken levering uten PCIB sin teknologi. Men dette er i dyremodeller, altså i pre-klinisk fase. De har ikke kommet så langt at FimaNAC har blitt testet i mennesker enda. Men på Q4-presentasjonen i februar bekreftet PW at han trodde FimaNAC kunne bli den nye «golden standard» for levering på noen områder, fremfor det som idag regnes som den beste leveringsløsningen; lipofectamin.

I november i fjor kom det en pressemelding som «avslørte» navnet på AstraZeneca (de hadde siden 2015 bare sagt «et ikke-navngitt Top10 BigPharma-selskap»), og at AZ ønsket å bruke de siste 6 ukene av samarbeidet på å se om de kunne finne de samme synergiene som de allerede hadde funnet i onkologi/kreft, også i andre sykdommer. Dette tolket de fleste som et veldig godt tegn, både fordi BigPharma-selskap vil alltid foretrekke å være anonyme hvis de kan, og fordi de sa at de hadde funnet synergier i kreft, og ville «speedforske» for å se om det fungerte flere steder.

Så nå har partene «evaluert mulighetene for fremtidig partnerskap» i 4,5 av 6 måneder og de holder fortsatt på. Og PW gjentok på kvartalspresentasjonen 6.mai at fristen står ved lag den 30.06. Hvis ikke AZ har bestemt seg da, så tilfaller alle forskningsresultater fra deres samarbeid gjennom de siste 4 årene PCIB. Så mange forventer nok en avtale nå, men det er helt umulig å spå et utfall. :man_shrugging::star_struck:

—-

Dette ble alt annet enn kortfattet… :crazy_face::grin:

Men én ting til; selskapet er sannsynligvis finansiert til interimavlesningen i 2022 med ca 260mill på kontoen, men dette har blitt litt mer usikkert nå pga Corona. Derfor er det veldig gledelig at PCIB rekrutterer pasienter fra Asia til RELEASE, slik at de kan klare å holde seg til planen.

Og korriger meg gjerne, dere som kan dette bedre enn meg!

100 Likes

Tråden “PCI og fimaporfin for lekfolk (oppdatert med fimaVACC)” kan også anbefales og da ikke minst åpningsinnlegget av @Kontorstol

8 Likes

Innlegget ditt burde stjernemerkes for nye investorer i PCIB :clap:t3::grinning:

15 Likes

Generalforsamlingen den 27. mai 2020 – og veien videre

Det satses på kontinuitet i en spennendene tid for PCI Biotech. Styret er nok rimelig samkjørt og klar for å ta kloke beslutninger på vegne av selskap og aksjonærer. En snarlig emisjon (inntil 10%) rettet mot AstraZeneca vil ikke overraske noen. Oppkjøpsforsøk og mulig selskapsovertagelse er en annen sak som vil kreve god styrebehandling. Veldig synd om Thomas-toget til PWs blir parkert på et sidespor på Montebello mens AZ-lokomotivet drar sørover til forskningsenheten i Göteborg med indrefileten av selskapet vårt…


Men tror ikke dette toget går. Historikken til AZ viser noe annet: dyktige døtre blir tilført ressurser og får jobbe i fred med det de er gode på.

Andre synspunkter?


Våre folk i styre og stell:

Valgkomitéen innstiller på valg av følgende styre for ett år:
• Hans Peter Bøhn (styreleder)
• Andrew Hughes
• Christina Herder
• Lars Viksmoen
• Hilde Furberg

Valgkommite
Valgt for 2 år fra 29. mai 2019:
• Jónas Einarsson (kommiteleder)
• Erik Must
• Trond Johansen

Kontakt valgkomiteen:
For forslag om kandidater til styret eller valgkomiteen, vennligst bruk lenken nedenfor:

nomcom (at) pcibiotech.no

11 Likes

Takk for ett flott innlegg :+1:

4 Likes

Takk for flere innformative innlegg :blush:
Det bygger seg opp til en “perfekt storm” for PCIB aksjonærer :muscle::ok_hand::blush:

5 Likes

Hei igjen. Har vært noen timer på heia uten telefonen og kommer tilbake til helt utrolig gode forklaringer - SOM JEG FAKTISK SKJØNNER!
Setter veldig veldig pris på dette.
Tusen tusen takk til alle bidrag.
Ble nesten litt Armstrong…: «a big knowhowstep for me - a small step for PCIB-veterans» dette her​:+1::+1::+1:

27 Likes

Hughes ble valgt inn i styret i mai 2018. Har nu sittet 2 år i PCIB. Solid bakgrunn fra AstraZeneca. AZ og PCIB har hatt forskningssamarbeid siden 2015. samarbeidet fikk mulig et gjennombrudd med gode resultater i sommer 2019 (nevnt i radforsk podcast og Q). Jeg antar det ikke er tilfeldig at Hughes kom inn i PCIB styret? Hvis en skal fortsette å spekulere, kan Hughes på et vis være AstraZeneca sin «mann» i en mulig due dilligence? Og samtidig er han 100% PCIB i sitt virke som styremedlem. Men kommunikasjon og tilgang, strategi osv kan lettere samhandles og gjøres riktig fornuftig i begge leire? Slike nettverk og erfaring er etter mitt syn uvurderlig for PCIB og også viktig for AZ. Vinn- vinn.

Det siste Hughes gjorde i AstraZeneca: Global VP of Early Clinical Development. Altså Direktør worldwide for all tidlig klinisk utvikling i AZ!! FimaNac og forskningssamarbeid med AZ er nu mulig over i denne fase? Full match?

Board Member Professor Andrew Hughes, MD, PhD
AH Professor Hughes holds an MD from Cambridge, UK, and a PhD degree in behavioural neuroendocrinology. After practicing general clinical medicine in Manchester’s teaching hospitals, he joined Zeneca in 1994. He had roles of growing managerial responsibility in AstraZeneca, including Worldwide Director of Discovery Medicine; Oncology and Infection, Worldwide Clinical Head of Early Phase Oncology, and most recently Global VP of Early Clinical Development. He has been clinical investigator on over 200 clinical trials and leading over 50 research and early clinical development programmes of novel candidate drugs. Currently Professor Hughes holds a position as Strategy Director of the experimental cancer medicine at Manchester Cancer Research Centre, UK. In 2006, he was appointed to a chair of Translational medicine at the University of Manchester, UK. He became a Board member of PCI Biotech Holding ASA in May 2018.

19 Likes