Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Skal nå klare mye til eg på 30 i løpet av året, men håper eg ikke ser 30 igjen, ever !

3 Likes

Hvem skulle ha interesse av å kjøpe opp til 48, for så å selge til 40? Bortsett fra en komplett idiot.

Nei gitt

Her sitter kjøperen på gjerdet og lar tradere og nervevrak underby hverandre.
Trodde faktisk flere av folka i de kategoriene var ute allerede. Men noen må vel ha penger til Sodd i helgen.

4 Likes

Det ble en noe vel hysterisk oppgang på morgenen.
Vannvittig mye trading etter mitt skjønn.
Godt det roer seg igjen.
Blir interessant å se om nye større eiere dokker opp på lista mandag.

4 Likes

Større eier vil ikke vises på mandag.
Kun handel t.o.m. onsdag.

2 Likes

Dette er helt umulig å spå utfall av annet enn at markedet er informert av børsmelding nov 2019 at PCI Biotech og Astrazeneca vurderer mulig kommersielle samarbeid. Av patent melding gjør det selvsagt at mulig andre interessenter vil kunne verdsette PCI Biotech høyt. Det et ekstremt viktig verdidriver!

Om det kan komme avtale før eller etter helgen er sikkert mulig. Det som er helt sikkert er at tidsfrist for mulig signering av avtale er innen Juni!

Patentmelding er fin kommunikasjon til interessenter!
Virus teknologi er ikke ueffent som radforsk twitret i går om nyheten fra PCI Biotech!

2 Likes

Siden få ser ut til å lese fundamentaltråden om dagen, og det uansett blir skrevet så vanvittig mye i denne tråden:

11 Likes

En større aktør kan kjøpe aksjen opp for så å selge seg ned og sitte igjen med en betydelig gevinst fordi kjøpingen trigget et fomo-rally. Det er flust av aktører som har interesse av dette. Jeg holder en knapp på de gale husene over dammen

2 Likes

Det drar seg kanskje til igjen den siste handelstimen som i går? Mot gjennomsnittlig omsatt kurs. Da blir det i så fall flere kroner opp før helgen?!

Og over to millioner aksjer omsatt? :rocket:

3 Likes

Lagt inn kjöp paa 38,75

Får håpe det, men jeg tror vi skal ned. Beklager negativiteten men dette er bare trist

Beklager at du er trist🥳. Virus patent i USA gjør aksjonærer generelt glad!

5 Likes

Patent er viktig, men av norske biotek er det kun Pcib som får kursboost av den type melding. Så får man selv vurderer hvorfor det er sånn

1 Like

Tipper de smarteste av traderne skal ut før helgen.

Det kan du si. Antagelig for selskapet er i dialog med big pharma?

Som snøffelen var inne på. Erna gir to milliarder til virus forskning. Ligger mulig noe der også.

2 Likes

Det er jo feks Trvx også. Må være en annen forklaring.

Det interessante med Pcib er at aksjen alltid reagerer atypisk på meldinger og rykter/spekulasjoner i forhold til andre norske bioteks.

Ca 2 mill aksjer og 80 mill kr så selskapet er bedre kjent enn noen gang. Vi får ta med det positive … Mandag kan bli en ny rakett-dag om noen “snakker sammen” i løpet av helga.

7 Likes

Jeg syns vi er for sårbare for de store aktørenes inntog. Problematisk at finansieringsmodellen av et så viktig og fantastisk selskap som pcib er så skjør og i villrede som nå. Jeg er ferdig for en stund. Begynner å plukke igjen på 20 tallet. Vi sitter her på et forum og anklager hverandre for hausing og biassing når sannheten er at Mr JP Morgan og noen pappagutter fra stureplan kjører kursen opp og ned mens de ler av norske aksjonærer.

1 Like

Jeg tror svært få sitter og ler av aksjonærene i PCI Biotech nå eller senere i den nærmeste framtid!

3 Likes

Ja nettop. Noen svært få opportunister med enorme lommebøker

Du blander korta nå. Finansieringen av selskapet og aksjehandelen er to forskjellige ting og har ikke noe med hverandre å gjøre. PCIB har ingen “skjør” finansiering.

6 Likes