Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Hvorfor kunne ikke samarbeidet bare fortsette stille og rolig frem til nyttår?
Som opprinnelig tenkt.

Det er lille PCIB som har skapt «turbulens» her, med å stille krav.
Og attpåtil fått viljen sin.

Det er mulig jeg spør mer enn «ti vise menn» kan svare her nå. :joy:
Uansett synes jeg dette er en mildt sagt meget interessant utvikling.

5 Likes

Det er synd PCIB materien er saa tungvinn og sette seg inn i. Hadde markedet, og dets aktoerer, visst hva tekforumdeltakerne vet, hadde kursen vaert mangedobblet for lengst.

15 Likes

Enig. Pcib skulle hatt en som hva Rodjer er for PHO. En stemme utad via feks Facebook og flink til å formulere seg på en lettfattelig folkelig måte. Han gjør en god jobb.
Jeg ble medlem her på TI for litt over ett år siden og ser jeg har 12 dager lesetid, eller 288 timer eller nesten 8 arbeidsuker. Det tok meg lang tid å forstå Pcib men har etterhvert bare kjøpt mer og mer, senest i dag. Jeg har flyttet sparepenga til ungene over på ASK med 50% Pcib (27 i snitt og de skal ikke røres før om 16år) Madammen handler også når hun kan.
Tviler på det er så mange «småsparere» som meg som gidder/kan bruke 2mnd i året på å lese seg opp for å skjønne biotec, og en Pcib-Rodjer hadde nok utvilsomt hjulpet til med å spre budskapet.
Noen som har en Rodjer i seg?

17 Likes

Kan det være en teori at Pcib ønsker blest om dette for å få opp kursen slik at de har valgmuligheter til å gå videre alene, feks med en emisjon på nyåret?

Hvorfor skulle de ha en emisjon?

3 Likes

Det er ingen tvil om at @Rodjer har gjort en veldig god jobb for nybegynnere innenfor Photocure og biotek. Men jeg mener hvis man vet hvilke presentasjoner holdt av Walday en bør se vet man veldig mye om teknologien til PCIB.

Det som er vanskeligere å sette tall på er fimaNAC og fimaVACC, fimaCHEM kan en i større grad leke med tall for å se verdien.

En god begynnelse vil være:




https://soundcloud.com/user-972208711/episode-103
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

Hvis man attpåtil ser gjennom de to siste kvartalsrapportene bør man være høvelig godt skodd for å forstå teknologien.

Vil man ha videre snacks er det å lese gjennom fundamentaltråden
PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Om man fortsatt lurer på noe bør innleggene fra @Bra_Britt og @Snoeffelen bidra til å fjerne enda noen spørsmål.

Men alle bør bli Insidere for å lese krydderet som bare er for oss Insidere.
Champagnen til @pdx betaler seg ikke selv.

20 Likes

Anbefales det å bli insider?

1 Like

Jeg ble innsider allermest fordi jeg syns TI er så godt laget og drevet at de fortjener betaling fra oss brukerne som er så heldig å kunne dele og lese oss opp på selskapene.

19 Likes

Fimanacc?? Nei…

Tommelfingerregelen i biotek er å hente penger når man kan, ikke når man må. Nå har aksjen tradet over 60 i dagesvis, alle som vil har kunne ta gevinst.

Da er det fair å benytte anledningen til å fylle på kassa og gi selskapet finansielle muskler til å vokse.

Er forøvrig helt enig at @Rodjer og @Hayen har spilt en viktig rolle i å gjøre PHO aksjen positiv ved å stille opp med navn på facebookgruppen.

2 Likes

Hvis de hadde hatt bruk for penger ja.

3 Likes

Antydninger om ros er vel noe av det vanskeligste å ta innover seg, men jeg er ydmyk ift det og takknemlig for at noe arbeid nedlagt legges merke til.
Gratulerer med fantastisk oppgang den siste tiden og lykke til videre.

30 Likes

Vilka är de två ?

Kan garantere deg at pcib trenger minst en milliard til inn for å kunne realisere sine ambisjoner, antagelig mye mer.

Så kan vi alle håpe at pengene kan hentes fra partnere og utlisensiering heller enn fra investorene. Men skal selskapet gamble på det?

3 Likes

Er det ikke nettopp partneravtaler og utlisensiering mye av ambisjonene med teknologiplattformene til Pcib er da…?
(Men enig i at det trengs penger inn etter interim-avlesning/før markedsadgang gallegang fimachem)

1 Like

Tror du har misforstått PCIB sin strategi Savepig…

8 Likes

Jeg synes PW og Ronny har vært tydelige i sin kommunikasjon om at finansieringen er sikret frem til interimavlesning av RELEASE-resultatene i mai 2022.

PW har også sagt at det ikke er aktuelt å ta FimaVacc videre på egenhånd. Her blir det vel sannsynligvis utlisensiering eller andre løsninger med partnere.

Da gjenstår FimaNAc, og der forventer vi vel strengt tatt at det skjer noe med AZ? :innocent: Og hvis ikke dem, så noen andre… ?

8 Likes

Nei den skjønner jeg veldig godt.

Det jeg også har skjønt er at ting av og til går litt utenom det man håper og tror og da er penger på bok magisk. Hadde ikke nano kjørt emisjon på ath hadde alle retail sine aksjonærverdier vært totalt nullet ut i det selskapet for lenge siden fordi de pengene hadde måtte blitt hentet på tragiske kurser isteden

4 Likes

De har godt med penger Savepig.

4 Likes

Dette er ikke NANO, PCIB er fornuftige med pengebruken - de bruker vel det samme på ett år som NANO gjør pr Q.
Forøvrig hadde PCIB ca 280mill på bok og en cashburn på 14,2mill på Q3-rapporten.

10 Likes