Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

@arve1954 krev ikke du noe sånt i september…

Det er verd å legge merke til at børsprisingen av selskapet selskapet har steget fra 850 millioner i august, til nesten 2 milliarder nå, på latterlig lav omsetning når man ser prisforskjellen.

TOTALT siden 13. september er det omsatt aksjer i PCIB for 180 millioner. Det har ikke vært et eneste spor på topp 50 i hele den perioden av noen ekte kjøping fra storfisker. (Vi kan håpe å se spor mandag om halvannen uke.)

Så risikoen for stor volatilitet i aksjen er etter alle indikatorer skyhøy denne uken kontra for et par uker siden.

Jeg har lettet meg en smule nå etter rallyet jeg har gått og ventet på i lange tider:

Alt synlig både på Shareville og i porteføljetråden:
https://beta.tekinvestor.no/t/hva-er-din-portefolje/337/2513

6 Likes

@anon21766851 og @Gunnersaurus er kanskje personer som kan belyse dette?

Du skal nok ikke se bort fra at de som har solgt ikke akkurat har lyst til innrømme det rett etter dette rallyet.

Jeg for min del økte basis posisjonen min med 10% på onsdag ettermiddag og solgte den midt på dagen fredag med pen, men ikke optimal, gevinst. Så er planen å sitte long lenge med resten.

3 Likes

Altså, hvis man løfter blikket litt, så er jo et grunnleggende premiss på børsen at alle prøver å tjene penger på hverandre. Slik sett er det problematisk når forum som dette blir preget av en slags kollektiv psykologi, fordi det er litt sårbart for manipulasjon. Forumet til Finansavisen er et skrekkeksempel, der man ikke kan stole på noe av informasjonen fordi det virker tradingmotivert.

Derfor støtter jeg god moderering og oppfordrer alle til å tenke selv - også over informasjonen fra dere som kommer med tillitsvekkende innlegg. Ingen er ansvarlig for andre investorers opp eller nedturer, men husk nettop derfor at det kan komme uerfarne, yngre folk inn her med komfpengene sine og tape alt. Jeg har bestemt meg nå for å ikke kommentere tradingstrategier etc fordi det plutselig slo meg at det er helt meningsløst. Det er ikke derfor jeg er i PCIBtrådene. Men en generell kommentar: Ja det kan gå ned og ja det kan gå opp. En tommelfingerregel er at et case som pcib er et “enten eller” case (selvom jeg mener noe annet). Nok tullekommentarer fra min side. Skal bidra om jeg kommer over informasjon som har vesentlig betydning for forståelsen av selskapet eller aksjen (og som jeg mener bør diskuteres). Lykke til med uka som kommer - det blir en spennende tid - mange vil tape mye og mange vil tjene mye. Men en ting er sikkert: PCIB er blitt en del av livet vårt.

8 Likes

Så Hva var MCAP på før emisjonen i sep.2018 da @Savepig ?

Hva har vi fått av nyheter etter den tid …!?
Finansiert til etter interim avslesning og mulig AA!?
Hva har blitt publisert i f.eks “in the high-impact immunology journal ‘Frontiers in Immunology” i sommer ?
Har vi innlemmet Asia i RELEASE studiet ?
ble fimaVACC successfully translated the vaccination technology into humans, dokumentert 02mai.2019 ?
skal fimaVACC dybdeanalysen slippes på ESMO 12.des.?
Har vi positive tilbakemeldinger på ett oppdatert patent i fimaNAC ?
Har vi fått vite hvem vår Top10BP er og en deadline på videre samarbeid?
Har vi fått informasjon om at AZ nå ser på synergier etablert i onkologi in vivo-modeller kan overføres til flere sykdomsområder ?
Fikk vi “publikumsprisen” i tekniskukeblad kåringen ? Norwegian Tech Award 2019
Har vi fått en “Rising Star” pris fra Nordic life science magazine?
Nordic life science community! NLS – keeps more than 40 000 life science professionals updated on the latest news.

det jeg kommer på i farten :smiley: og igjen Så Hva var MCAP på før emisjonen i sep.2018?

“edit”
PS
vi har funnet den ABSOLUTT OPTIMALE måten å levere mRNA med PCI på - *
noe som er nytt iforhold til tidligere patenter og er mange ganger mer effektivt enn måten det ble gjort på tidligere.

12 Likes

Du får heller spørre han som jevnlig tracker og oppdaterer det her på forumet…

1 Like

Dere som regner verdi på selskapet har sikkert kontroll men antar dere “korrigerer” for at antall aksjer er økt etter emi.

1 Like

Så hva skjedde egentlig med H&N studien - er jo 5 år siden. Ble det aldri noe mere ut av det, selv med “fantastiske” resultater??

1 Like

Det er vanskelig å trade en aksje som en har sååå stor tru på som PCIB… Hvorfor risikere 20/30 % av portefølja si for å tjene noen 1000 lapper eller mer…
Det kan komme flere overraskende meldinger fremover, som omhandler både Nac og Vacc…
Det finnes ingen aksje med et slikt potensial på hele Oslo børs…
Selv om en håper og spekulerer på oppkjøp eller saftige pengeavtaler det neste halve året, så bør en stålsette seg og si - Disse aksjene skal jeg ha frem til 2021/2022 - Hvis ikke PCIB er solgt da, er muligheten for at en sitter på en godt kjent biotec aksje stor, kursen er deretter…
Rådet må være å sitte rolig hvis en har tru på at PCIB skal lykkes - Det kan faktisk gjøre deg økonomisk trygg resten av livet ditt med noen 1000 aksjer… Ditt valg !
Mvh :blush:

9 Likes

Det ble avsluttet da i den perioden de hadde studiet så dukket det opp checkpoint inhibitors. Dette gjorde at konkurranse situasjonen endret seg og de valgte å satse på gallegangskreft studie istedet for. Nedenfor er kort oversikt over forklaringen i forhold til risk/rewards fra q2 2015 presentasjonen:

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2015/08/Q2-2015-Presentation.pdf

11 Likes

TERP kurs ved emisjonen sep.2018 var 45,7kr

TERP kurs tar høyde antall nye aksjer ifbm emisjonen
det vil si at hvis man skulle opprettholdt samme MCAP som før emisjonen så er altså dette på TERP kurs med det nye antallet aksjer innkludert.

FA 14.NOV.2018

9 Likes

Merker jeg er spent på kurs utviklingen denne uken og om vi kan nå ATH, og enda mere spent på hva som skjer på ESMO 12. Desember.

Mistenker en liten korreksjon denne uken før vi gjør et byks videre etter ESMO.

2 Likes

https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/41127/Prosjektoppgave_PCI.pdf?sequence=1

side 20:

Hovedhensikten med studien var å bestemme maksimal tolererbar dosePS(16, 17, 37).Av 11 pasienter ble det indusert komplett respons på den behandlede tumoren i 8 pasienter, 2 partielle responser og en progressiv sykdom 8 uker etter behandling. Dette er i følge klinikerne som utfører studien et overraskende godt resultat, spesielt tatt i betraktning at denne kliniske studien var en fase I/II studie med terminale pasienter der endepunktet var å finne doseringsnivået, ikke å studere behandlingseffekt. I en pasient med en 3.6 cm tykk tumor (HNSCC) ble det registrert nekrose ned til tilliggende normalvev etter PCI behandlingen, og i pasienter med brystcancerresidiv (subkutant) ble det dokumentert god terapeutisk effekt uten skade på overliggende hud."

CR for 8 av 11 behandlede i H & N studien.

Ettertiden har vist at dersom en hadde fulført dette studiet så hadde en utklasset CPI.

Snøffelen har redgjordt for alle forholdene rundt H&N studien som dreier seg om mange forhold men resultatene opp mot PCI ville blitt meget gode for PCIB.

H & N studien vil ikke bli kjørt på denne måten igjen i følge uttalelse fra PW.
Ny og forbedret studie vil bli satt opp dersom det i fremtiden blir aktuelt å starte en ny studie.

7 Likes

Med TERP verdi på ca 45 nok er vi egentlig en latterlig 7 nok ca 16.6% opp . Asia, Vacc og Nac er langt fra innepriset. A new morning…

5 Likes

small exercise based on valuation numbers thrown here earlier

25 Likes

I like and I’m grateful your initiative here (and your contribution in general), but I find the description a bit lacking. What are the 12 different scenarios based on ?

Kan kanskje være greit å trekke frem igjen denne fra 11. november 2017:

2 Likes

Det var interresant lesning den gang, men det er utdatert. Verdt å merke at kursmålet baserer seg på at PCIB sitter på hele verdikjeden. Noe de har uttalt at de ikke har ambisjoner om.

2 Likes

@yrune

this is only speculative, and just a reflection of what the “billions” valuations mentioned in the forum translate to in term of share price for a standard investor … nothing more. the problem with pci biotech valuation is quantification of potential and market size … we know it is huge but unfortunately we can not size it. not only for NAC and VACC but also for CHEM. I mean even for CHEM bile duct outside US and Europe.

4 Likes

I may have misinterpret, I though the valuations where based on other BP deals mentioned. But it’s based on valuation of forum members ?