Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hele biotech-sektoren har vært tragisk i lang tid bortsett fra de siste ukene. Kan det være short-inndekning? Kushoppene er så voldsomme at det er noe som kjennetegner shortinndekning.

2 Likes

Det blir som i PHO, ingen som har flagga der heller…

1 Like

Store tradere bruker MSI og JPM tett og ofte, for å skape effekt, for så å selge seg ut… Så, stol heller på fundamentals.

På fredag inviterte jeg til synspunkter på den beskjedne kursstigningen etter kvartalsrapporten og børsmeldingen tidligere i uke.

Fikk ingen svar, kanskje fordi kursen fikk styringsfart nordover like etter, og den opprettholdes idag.

I etterkont har en mulig forklaring festet seg hos meg, og jeg innleder med et retorisk spørmål:

Hvilken/hvilke aksje® forbinder de fleste på Oslo børs med farmasiaksjer?

Mitt svar er entydig. NANO, som emitterte til 116 kroner tre år tilbake og for få dager siden til 22.

Det ligger innbakt mye skepsis til biotechsektoren når bjellesauen flopper.

Ei uke tilbake løsna det for PHO, som steig 50 % uten nye meldinger og PCIB fulgte opp med tirsdagens børsmelding.

Hvor lenge klarer traderne å se på mor og datter P, uten at NANO spøker i bakhodet?

Ikke mange dager, og som dagens spørrerunde viser er nye på full fart inn i PCIB, og det koster så hardt som de fleste av oss siter på PCIB-aksjene sine.

1 Like

Bare å legge merke til antall svar på pollen. Her er det blitt mange nye investorer/tradere de siste ukene.

Solgte 10k på 58 men det er penger som skal inn igjen i løpet av dagen. Måtte bare prøve. Håper egentlig det var en tabbe.

1 Like

Å trade i det som blir neste generasjon medisiner, vaksiner, cellegift og genterapi virker ikke smart i mitt hode.

7 Likes

Hver sin smak, men selv har jeg ikke solgt så mye som én aksje siden jeg gikk inn i 2016 - har heller brukt tiden på å kjøpe meg opp. Og jeg ser foreløpig ingen grunn til å stoppe med det :partying_face:

7 Likes

Klinka til med 1000 nye aksjer i dag. Redd for å ha for lite.

Hvor langt kommer man med 13346 andeler?

5 Likes

Det går an å leke litt når man har 150k men tør ikke mer enn en 10-er.

1 Like

Skal ta deg igjen :slight_smile:

3 Likes

Ved oppkjøp av PCIB på 20 milliarder NOK, som ikke er utenkelig, sitter du vel igjen med omtrent 6.5 mill.

4 Likes

TA i biotek om dagen

8 Likes

Ligger med 10k på 56 men håper egentlig jeg ikke får.

Det håper jeg og.

2 Likes

Noen som har innsikt på hvordan investmentbankene JPM og MS arbeider? Kjøper de på vegne av egne fond eller handler de på ønsker av kunder som har penger der? Har de selv bestemt at det er fornuftig å sette penger i PCIB eller om de bare er mellommenn.

3 Likes

Det korte svaret er at de kan være begge deler. Det finner du først ut av når de krysser grensa.

3 Likes

Skjønner.

Er forresten lenge siden jeg har sett Kjetil Myrlid med noen kommentar rundt PCIB. Det var en artikkel om han i finansavisen tilbake i 2017 som fikk meg til å få opp øynene for PCIB. Som statestikkens mann ser ser han nok LOA på pcib caset stige i takt med kursen. Jeg mener at han ikke har økt noe særlig siden den gang, noe som forundrer meg siden caset bare blir sterkere og sterkere. Hadde vært morro med en ny artikkel som gir oss innsyn i hva Must og Myrlid tenker om invisteringene sine i PCIB og det videre potensiale.

1 Like

as long as it is not ABN AMRO … I don’t care :rofl:

5 Likes

– Jeg selger aldri aksjer, sier Erik Must til Finansavisen.

Fin type å ha som største eier, da vet vi at skambud blir blankt avvist!:slight_smile:

30 Likes