Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

“together with preclinical results showing that fimaVacc strongly enhances both cellular and humoral immune responses and improves anti-tumour effects in mouse models”

9 Likes

+15 nok for Fimavacc til neste uka, det blir vel bra :wink:

Kan ikke forstaa annet enn at dette vil bli like mye verdt som fimaNac. Ogsaa kan vi legge fimaChem og fimaBacc paa toppen av dette. $$$$$$$$

1 Like

Å ta en opticom er vel ikke akkurat en udelt positiv lignelse? Opp som en løve - ned som en skinnfell - fødsel av et vannskapt tynt (pun intended) avkom? I så fall bør man passe seg GODT for å selge i riktig sekund :wink: ?

2 Likes

Fint funn! Skal vi ta den videre på fundamentaltråden?

1 Like

PW oppfordrer i Radiumpodkast #103 Einarsson til å spekulere i hvilke ikke-onkologiske indikasjoner som kan omfattes av en evt. utvidelse av fimaNAC-samarbeidet med AZ. Han hinter kraftig om at diabetes type 1 kan være en passende indikasjon med et utsagn i stil med; ‘‘Jeg synes Einarsson skal spekulere i hvilke biologiske ‘‘medisiner’’ som kan produseres i kroppen, som er tilgjengelig for lysbehanding’’.

Einarsson følger opp med kvalifisert spekulasjon i Radiumpodkast #104. Han har lest artikler hvor det teoretiske grunnlaget legges for å ved bruk av RNA-terapi omprogrammere alfa-celler i pancreas til å gjøre beta-cellenes jobb; produsere insulin. Dette ville potensielt kunne kurere diabetes type 1, der beta-cellene har gått til grunne som følge av autoimmunitet.

Store deler av pancreas er tilgjengelig med lys med samme prosedyre som fimaCHEM kallet ERCP.

Av Astra Zenecas ønske om å utvide samarbeidet kan vi utlese at leveringen av forholdvis store RNA molekyler med fimaporfin har fungert adekvat (om ikke til og med glimrende). RNA er RNA uansett om man behandler onkologiske sykdommer eller metaboliske sykdommer.

Virkestoffet kan leveres.
Organet er tilgjengelig for lys.
Sykdommen kan potensielt kureres.
Det teoretiske grunnlaget er ettersigende allerede delvis lagt.

Diabetes type 1 utgjør i underkant av 5 % av all diabetes. Sukkersyke er en enorm folkesykdom, så selv om 5 % høres lite ut løper det likevel opp til at 1,5 millioner mennesker har type 1 sukkersyke BARE i USA.

Disse pasienter kan leve lenge med sin sykdom, men skal daglig gjøre flere blodsukkermålinger og insulininjeksjoner. De lever i gjennomsnitt 15-20 år kortere enn sammenlikningsbare individer UTEN diabetes type 1. De får med tiden komplikasjoner av sin sukkersyke i form av synsnedsettelse, kardiovaskulære/metaboliske sykdomer, nyrefunksjonsnedsettelse mm.

Dette er snakk om et folkehelseproblem i virkelig stor skala.

Hvis Astra Zeneca ved hjelp av PCIBs fotokjemisk internalisering kan KURERE disse pasienter, så de aldri mer behøver ta insulin, ville det vært en absolutt spektakulær bedrift. Antagelig vil en slik bedrift gå inn i historiebøkene som et av de store medisinske framskritt dette århundre.

Prisen på en slik behandling kan rimeligvis bli summen av insulin kjøpt over en livstid for en diabetes type 1 pasient, pluss et vanskelig anslagbart beløp for redusert mobiditet og økt livskvalitet. Dette er big-league.

Det er fortsatt langt fram, men dette er jo utrolig spennende. Hvis Astra Zeneca finner klare indikasjoner på at dette fungerer blir PCIB kjøpt.

82 Likes

FimaVACC trenger bare et kommersielt stempel (LOI/avtale), så er vi igang der også…

Hold hardt på aksjene…tror eg er et godt råd om dagen :slight_smile:

5 Likes

1.500.000 patienter. Det blir vel bud før vi aner.

6 Likes

Takk @Bra_Britt for veldig informative innlegg. Jeg setter stor pris på dine poster på TI.

4 Likes

For å tydeliggjøre dette:

Akkurat nå løper det små mus med diabetes type 1 rundt i et bur i en av Astras labb i Sverige. Disse mus får insulin hver dag for å overleve. Så fort (og hvis) en av disse mus selv produserer sin insulin i pancreas og kan løpe glad og fornøyd rundt uten injeksjoner, kommer budet på PCIB. Det tror jeg i hvert fall.

Hvor lang tid dette tar, eller om de lykkes, det får vi se :slight_smile:

47 Likes

Tipse Novo så melder de seg på i budkampen.

5 Likes

Må si meg enig her. Har grublet en del videre i forhold til lisensiering og eventuelt oppkjøpt, og dersom det skulle gå videre med lisensiering så tror jeg det eventuelt midlertidig.
Årsaken er rett og slett at selv om eksklusiviteter og slikt er bra, så er samarbeidet og de som jobber med fimanac fremover også ekstrem viktig. I worst case scenario kan de risikere dersom de bare går for ekslusiv avtale, at det f.eks. kommer bud fra Roche eller andre big pharma selskaper på PCI Biotech og at et eventuelt oppkjøp da vil gi store problemer i forhold til fremtidig samarbeid og utvikling. Dette er en av grunnen til at jeg tenker at dersom de går for PCI Biotech plattformen, og teknologien er viktig nok, så vil et forsøk på overtakelse være svært sannsynlig.

21 Likes

Mye fornuftig vurderinger.

Men ett alternativ kan være at AstraZeneca legger inn mye egenkapital i PCIB får en 10% post (for en gitt sum). Gir up front, royalties strukturer og milestones utbetalinger?? Da vil PCIB kursen kunne gå ekstremt høyt og eksisterende eiere vil kunne da være med på denne mulig ekstreme avkastning??

AZ kan da kjøpe seg videre opp i PCIB ordinært i markedet. Og slik jeg ser det vil den mulig kursen AZ måtte kjøpe på være langt over mulig budpris som er spekulert om i tråden?

Poenget: det finnes uendelig med mulig avtalestrukturer vil jeg tro.

7 Likes

De kan jo kjøpe NAc platformen for 50milliarder NOK, 5B$
oxo kan vi pusle videre med :
fimaChem
fimaVACC + egne vaksiner
fimaBACC
fimaNano
fimaBlast
:grin:
kristian Berg har jo mye vi kan fylle opp pipa med :wink:

image

14 Likes

I det kreative hjørnet i dag? fimaBlast???

2 Likes

Mye fornuftig som skrives her nå! Og ikke minst spennende!! :slight_smile:

Det er også gledelig å se at det kan virke som om svært mange nå har begynt å forstå at sannsynligheten for at man sitter med en liten gullgruve her er svært høy. Se på omsetningen som har vært svært lav de siste par timene. Men ingen selger noe av betydning. Kursen ligger fast rundt 63.

Her skal ingen få komme inn på billigsalg igjen (og PCIB er fortsatt svært billig skulle en avtale med AZ nå materialisere seg)!

5 Likes

Torsdag 5. desember er det seks nye aksjer i Norden Topp 10. Dermed består listen fra Investtech av fem svenske, tre norske, en dansk og en finsk aksje.

En av de tre norske er PCI Biotech.

11 Likes

lumiblast 13:25 podcast 103 - proof of consept done

“har ett par firmaer i bakhodet som aktuelle kandiadater som dette kan være aktuellt for”
Hvem kan det være mon tro :wink:

passer godt med:
In the coming years, Walday expects to see PCI technology in use across different
disciplines. “ It will be more like precision medicine, more than just a drug delivered for one indication.”

4 Likes

Takk, men nei takk :smile:

Investtech klarer jeg meg fint uten :chart_with_upwards_trend:

Ellers så har vi en brukbar dag.
Kun en uke til Vacc :champagne:

6 Likes

Kan vel ikke klage på dagens kurs men var faktisk overbevist om at vi ville ta solid innpå photocure og lande på 70++++ i dag jeg.
I morgen er det fredag og 2 uker siden vi slutta på 33,5.
Ville gitt bra odds for den som tippa dagens kurs den dagen.

4 Likes