Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

@polygon tror at mange har kombinert PHO med PCIB, med den dykk som PHO tok kan det godt være at den liten salg på dagen hadde med det å gjøre. Men, hva vet jeg??

3 Likes

Den likte jeg :slight_smile:, 60,70 på slutten. Best i 2019?

5. PCI Biotech Holding(PCIB.OL) - 4. des 2019. Siste sluttkurs: 58.8 (4.5)

En tilnærmet horisontal trendkanal er brutt opp på mellomlang sikt. En fortsatt sterk utvikling indikeres, og PCI Biotech Holding har nå støtte ved eventuelle reaksjoner ned mot trendlinjene. Kursen har steget kraftig etter kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 32.89 kroner. Objektivet ved 43.11 kroner er nå tatt ut, men formasjonen signaliserer fortsatt utvikling i samme retning. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 34.60 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker trendbruddet. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for PCI Biotech Holding. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

2 Likes

Ok
Selskape trenger altså ikke flere aksjonærer ?

Neida, velkommen. les innlegg til @Snoeffelen @eman @FiloD og du vet alt inn og ut innen 30 minut. Lykketil. Ikke tøm konto etter å ha lest alt :slight_smile:

1 Like

Du glemte Solo, som nå snakker nå om billioner.

4 Likes

Hei! Her er et forslag til lesestoff for å få litt kjøtt på benet: PCI og fimaporfin for lekfolk (oppdatert med fimaVACC)

I tillegg som TheLion skrev; les de gode innleggene på tråden her. Flere gode, så se etter de du finner å feste lit til. Men uansett:sjekk og kontroller, les og se presentasjoner, hør radiumpodkast osv.
Her finner du Q319: http://pcibiotech.no/q4-2016-presentation/
Her finner du podkast: https://soundcloud.com/user-972208711/tracks
Se ellers mer seriøse innlegg i fundamentaltråden! PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Lykke til, og velkommen til bordet! :+1:

8 Likes

Innleggene til @anon21766851 får ufortjent mye dritt.
Vedkommende bidrar på sin måte, selv om det kan bli litt mye innimellom. Diskusjonene mellom han og diverse andre forumdeltagere er med på å løfte forståelsen for oss alle.

Og er det noe de fleste her inne trenger (inkludert meg selv) er det økt forståelse.

Der fikk du den, @anon21766851 :nerd_face:

14 Likes

Jeg ser at det jevnlig kommer meningsutvekslinger, seinest tidligere idag, om hvordan aksjonærene skal maksimere fortjenesten på den store risiko vi har tatt ved å finansiere forskningen/utviklingen av selskapet, når/om pengestrømmen kommer fra lisenser, royality, etc.

UFO tok dette opp sist søndag uten at andre enn meg fulgte opp. Jeg synes UFOs innspill fortjener mer og gjentar min mening , som forøvrig er lik UFOs innspill.

Firmanavnet BCI Biotech Holdning ASA, et utmerket navn for et morselskap, må være valgt av selskapets første styre på bakgrunn av en strategi om å skille ut produktområder, f.eks. Nac, som selvstendige (børnoterte) selskaper, alternativt selge produktområdet, om/når produktutviklingen(e) gir kommersiell suksess.

Dette vurderer jeg som den beste strategien, fordi det gir både selskapet styre og AZ og/eller andre interessenter større handlingsrom mht avtaleomfang og videre utvikling av PCIB som et norsk farmasiselskap.

Tidspunkt for fisjonering/salg av produktområder vil komme med den første kontrakten som er stor nok til at den fisjonerte delen kan stå på egne bein økonomisk.

5 Likes

Hvis mange tenker sånn, så blir jeg nervøs for denne datoen! Det som skjer den 12. er at PCIB presenterer en poster med sikkert nye fine illustrasjoner, men med ting vi allerede nå vet, og så blir de helt detaljerte analysene tilgjengelige for alle relevante interessenter, som gjør at disse får et (bedre) beslutningsgrunnlag for evt. å inngå avtaler. Men det kommer garantert ingen viktige nyheter om studien. Jeg spekulerte for en del måneder siden i at de kunne komme til å time annonseringen av en evt. avtale i forbindelse med ESMO, men etter CEO sin kommentar om at “mange sitter på gjerdet, så de slipper å underskrive NDA”, så har jeg ikke lenger tro på det.

Ikke la den 12. bli et antiklimaks.

23 Likes

Kloka ord!

Det viktigaste med den 12:e är att BP inte längre behöver krångla till det för att få all info.

Det underlättar framtida partneravtal inom fimaVacc.

5 Likes

Var et innfall av selvironi. Velkommen skal du være og lykke til med researchingen. Lenger opp i tråden her ser du hva jeg tror og håper om dette selskapet, men andre kan være mer pedagogiske enn meg. God kveld

1 Like
9 Likes

Kan vi se for oss en todelt avtale? En rettet emisjon mot AZ til eks 200kr og en eksklusiv avtale på hele nac/noen indikasjoner? Si 10%? Hvilket mandat har selskapet pt ift dette?

2 Likes

Endelig! Produkter på markedet: https://www.pci-norge.no/no/produkter.html

Om Pcib blir solgt for 50 milliarder 30.06.2020 skal pcib økes med 1 milliard hver tredje børsdag.

Mange som selger nå fordi de tror de kan få kjøpt tilbake billigere fordi den har rast hver gang den nærmer seg noen kroner over 60.

Om det ikke kommer nyheter tror jeg den kommer til streve med å bryte 65 før på nyåret. Helt til det smeller. Plutselig tør ikke folk å trade lenger for sjansen er for stor til at avtale kommer. Det er også risiko for at hus og utlendinger skal inn før denne tiden, og det kan bli trangt i døra. Tror mye av handelen i dag og fremover de nærmeste ukene/mnd kommer til å være folk som trader en liten andel av pcib-porteføljen sin.

Hvem vil være ute fra mars til juni 2020?

4 Likes

Kan det være risikabelt og kjøpe denne nå siden den har steget så mye i det siste ?
Veldig interresant teknologi må jeg si :+1:

1 Like

Folk har forventinger til 12/12, jeg tror det som skjer i Oslo 12/12 er viktigere for kursen de påfølgende dagene enn hva som skjer i Geneva, men på sikt er jo Geneva en mye større bombe.

5 Likes

Jeg tror ikke det skjer noe den 12 eller 13de. Men sannsynligheten for avtaler øker betraktelig fremover. Vil AZ ha PCI alene kan de ikke vente til juni.
Jeg vil derfor si,- «hvem tør å sitte ute fra nå» ?

8 Likes

Ja, store svingninger om en lykkes eller ikke. Einarson mener det er 50 % pluss for avtale med AZ og Artic har 51 % på at pcib for godkjent gallegangskreftsstudiet. Så har en vacc i tillegg.

2 Likes

fullmakt til 10%forhøyelse ja. De kan altså trykke 3.726.589 aksjer uten å spørre aksjonærene. Om de selger disse for 200,- pr stk. så bidrar det altså med 745 millioner til kassa. Ikke en særlig god deal vil jeg mene.

2 Likes