Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Emisjonen har vært diskutert mange ganger før.
Kortversjonen er vel at alle var rimelig fulllastet fra før. Ikke alle hadde råd til å forsvare sin posisjon, selv ikke Radforsk. Så begynte spiralen med salg av retter eller aksjer. I tillegg fikk vi en garantist som har presset kursen i etterkant.

Men for svarte…
alt det er historie nå

6 Likes

Det er bare å gratulere alle aksjonærer i PCIB med en fantastisk uke.
Jeg gleder meg stort til fortsettelsen og ser med spenning frem mot Leiden-gruppens fremlegging av FimaVacc-analysen.

Per Walday og den øvrige ledelsen i PCIB fortjener nå all mulig ros på den forestående Q1-presentasjonen.

Jeg har dessverre ikke anledning til å delta selv, siden jeg er opptatt med forpliktelser på jobb i det aktuelle tidsrommet.

Jeg håper faktisk Walday & Co blir tatt imot med applaus. :smiley:
Det synes jeg egentlig vil være helt på sin plass, selv i en høytidelig og formell setting som en kvartalspresentasjon.

10 Likes

100% enig.
Derfor reagerer eg når noen får det til at siste emisjonen var ein gave til oss aksjonærer.

PCIB er ut til å bli flott selskap så vi kan holde oss til fakta.

2 Likes

En burde kanskje vente på fimaVacc dataen får en går helt av hengslene. Men jeg hadde gjerne applaudert alle ansatte i PCIB.

1 Like

I utgangspunktet var emisjonen til 30kr en gave…
At mange hade problemer med å motta denne gaven inkl meg selv,ble dette en flau affære…
At kursen fremdeles ligger i gjørma er ufattelig for meg…
At pcib blir mere verdifull enn Algeta,er nesten en selvfølge…

Noen PCIB’ere eller PHO’er som har tenkt seg på Netfonds VIP-kundekveld, torsdag 9.mai?

Tema for kvelden er bl.a. sammenslåingen av Nordnet og Netfonds, og hvordan dette vil påvirke kundene.

1 Like

Noen som har lest finansavisen?

1 Like

Så det du mener er at jo lavere emisjonskursen jo større gave er det til allerede aksjonærer?

3 Likes

Alle aksjonærer hatte tegningsretter, som i utgangspunktet var verdt ca 15kr…
Det er ikke ledelsen sin feil at det gikk som det gikk…

1 Like

Tja, hvis vi sier oss enig nå da, om at 30kr for PCIB er en gave.
Det er ikke ofte det føles så fint å få en gave som du har fra før :wink:

Så er det uansett ikke mulig å stikke under en stol at det nok er en større gave for de som ikke eide PCIB fra før (undertegnede inkludert, gikk riktignok litt for ivrig til verks, litt for tidlig)

1 Like

Men forsåvidt, det var omsettelige tegningsretter. Sånn sett hadde du byttelapp.

Denne du tenkte på UFO?

4 Likes

Ifølge avstemningen med ca 250 svar, har ca 20 prosent av de som hadde aksjer i pcib økt. 5 prosent redusert og resten sitter i ro. Lover godt for neste uke. Alle tall er ca.

2 Likes

Takker så mye Sjog

1 Like

Blir spennende å følge kursen i morgen. Tipper endel har fordøyd, og forstått, innholdet av meldingen. Endel begynner muligens også å forstå potensialet.

«Kontorstol» sitt innlegg burde vært pensum for de som vurderer kjøp/salg av aksjen.
«Garderobemannen» på HO ligeså.

Dessuten har vi NAc i bakhånd. RXI har allerede bekreftet synergier. Tviler på at molekylene til BioNTech og Topp10 er noe særlig anderledes, og ikke fungerer.

Tsunamien kan komme fort nå. Hold på hatten!

10 Likes

Det var ingen gave for de som hadde kjøpt aksjer for rundt kr. 50 like i forkannt av publiseringen av emisjonen. Men nå tror jeg veien tilbake til 40-50 kroner er ganske kort. Og da blir alle glade igjen :slight_smile:

5 Likes

Jeg ser store likheter med 20.12.2017. Også da gikk kursen ca 20% første dagen. Deretter steg kursen i byks oppover, omtrent daglig, avbrutt av noen roligere dager. Det vi kan lære av dette er at gode meldinger ikke fører til en øyeblikkelig reprising. Men en 20-prosenter slik vi fikk fredag fører til at aksjen kommer på radaren til vesentlig flere enn menigheten.
Dette er helt avgjørende for en aksje som Pcib. Omsetningen har tørket helt inn fordi det har vært omtrent null påfyll av frisk kapital.

Dette vil endres nå.

I tillegg har vi emisjonen som har holdt en klam hånd over aksjen.

Det kan nå bli en dobbel ketchup effekt- ny interesse for aksjen gir tilflyt av ny kapital, samtidig som eksisterende aksjonærer fatter håp og strammer igjen på salgene(hvem vil ikke være på neste kursrakett?).

Jeg ser ikke bort ifra at aksjen kan gå russiske prosenter både mandag og tirsdag. Hvem vet, kanskje 40-tallet og TERP er innen rekkevidde allerede kommende uke?

19 Likes

Bare vi blir kvitt disse hollenderene, så tørker nok selgersiden fort opp.

6 Likes

Ser ikke bort fra at våre «venner» nå blir værende med resten av beholdningen. Pga deriskingen.
Men hvis de fortsatt vil ut kunne det vært gjort på 2 slike dager som fredag. Dvs at de kan være ute allerede i morgen hvis omsetningen blir nogenlunde lik fredagens.

Bare vi ikke får Folketrygdfondet inn på eiersiden, så er jeg happy :smiley:
Sånn sett er jeg glad emisjonen var fortrinnsrettet

3 Likes

Kan vi også håpe på at flere investorer vil inn når FPD kommer…det er mange som har i statuttene at de ikkje investerer i selskap som ikkje er i siste fase (III/PF2)?

Lothian

2 Likes