Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ingen analytiker kan måle seg mot en god spåmann, og kingkong kan mer enn sitt fadervår…

1 Like

I bunnen av kaffekoppen kunne jeg lese om kommende avtaler i FimaVacc, Artic analyse, FPD og FimaNAc news.

Alt innen 4 uker :+1:

Dette var Evergood.
Mulig Ali sier noe annet.

9 Likes

Jeg spår oppgang hver eneste børsdag resten av året, jeg er sikker på at jeg får rett vedr minst 1/3 av dagene. Ærlig talt, er det slik vi skal drive? Da tror jeg mest på Mr Oncoinvests traktekaffe :slight_smile:

4 Likes

En reinvestering jeg ikke angrer på, var da jeg solgte noe i PCIB, noen måneder tilbake, og istedenfor kjøpte NEL.
Har ikke mistet troen av den grunn.

Må jo være perfekt timing å switche tilbake på nå. AKKURAT NÅ.
NEL er verdsatt til 10 milliarder.
Hvis jeg skulle satt et short på børsen måtte det vært i NEL.

Pcib derimot har gode tider framover.

2 Likes

Herregud, for en dritt utvikling. Her må det jo være manipulering som foregår. Føler meg helt maktesløs… Faens dritt! 10% ned!

2 Likes

Forutsatt at det er riktig at en eller flere selger seg ned så er jo det vi observerer nå helt naturlig , gjerne med en ekstra dipp ned når siste rest går ut.

Viktig å være klar over da en ellers kan “bryte sammen” og selge seg ned på den siste dippen for deretter å observere det som skjedde på slutten av dagen sist fredag.

1 Like

Det er deilig å blø litt, kjenne at man lever. For å sitere Klovner i Kamp; “Du må´kke være mer hardcore enn det du kan stå for”. Pust med magen, dette går bra.

8 Likes

10% ned fra bulltrapen som ble satt fra klokken halv fire og frem til close fredag ettermiddag…

Vi er fremdeles opp fra fredag formiddag.

6 Likes

Faens dritt! Jeg skal lage min egen trapp jeg :joy::joy::joy:

2 Likes

Ta deg en øl og se et par episoder Billions til kvelden.

4 Likes

Let us therefore brace ourselves to our duties, and so bear ourselves, that if the PCI Empire and its FimaVacc last for a thousand years, men will still say, “This was their finest hour.”

7 Likes

S-banken har allerede økt belåningsgrad på PCIB til 50%…så bare stå på…ingen fare…good luck :slight_smile:

1 Like

Jeg er redd det faktisk er et faretegn. Uerfarne aksjespekulanter har det med å gire en aksje som tar av og er dermed plutselig i minus når tradere kjører kursen ned igjen som i sin tur fører til hardere fall.
Det er som regel traderne som starter raset og kontominuser som må selge som trykker den videre ned.

5 Likes

Belåning på aksjer er generelt ikke veldig smart. Enda mindre smart i biotek. I mine øyne bør det være kapital en kan tåle tape som alt annet investert i et aksjemarked.

Høy risiko og selvsagt enorm oppside ved gode resultater.

6 Likes

Du skal være rimelig parkert hvis du driver belåning innen biotek.

Ruben2, jeg håper virkelig du har noe bedre å komme med, men tviler…

2 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-82

Radium podcast nr 82

1 Like

Har realisert gevinster på NEL, så det holder, men det er ikke over ennå.
Mht PCIB er det ikke akkurat tid for høsting, så lenge aksjen fortsetter å vandre, der den har vandret siden emisjonen :wink:

Vi kan risikere at vaar stjerneaksje vil rase en del paa bosersen pga. av Kinas og USA’s handelskrig. For biotec er ett foelsomt omraade, foer pengene ligger paa bordet. Slik er det desverre.

1 Like

Rart at jeg blir flagget med min spøk om nyhetsinnslaget på lørdag men denne kommentaren fra ruben2 blir værende. 50% belåning på biotech er jo helt useriøst