Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Greit nok det.
Biotek er biotek, så jeg gidder ikke håpe så mye. Taiwan ble nevnt flere ganger i ettersnakken i tillegg til andre land.
Jeg tror som sagt at de jobber for sites i Asia, men om de klarer det er en annen sak.
Klok av skade tror jeg dog at vi fort snakker H2, før avklaring foreligger.

1 Like

Kan ikke tenke meg at PW sier noe annet i ettersnakken enn i presentasjonen.

Neste kvartalspresentasjon kommer den 8. mai (frigjøringsdagen). Da får vi vite hvor mange klinikker som er klare for å gi behandling og gjerne også hvor mange pasienter som til da har mottatt første behandling. Dette vil være små tall; hjulene kommer neppe opp i stor fart før i tredje og fjerde kvartal. Eventuell tilslutning fra asiatiske klinikker ser vi neppe heller før seinere i år.

Nærmeste hendelse vi kan vente å få melding om er at den aller første pasienten er tatt under behandling NB! med eller uten Amphinex og laserlys. Da er RELEASE i gang. For meg handler alt deretter om rekrutteringstakt.

Inntil videre er alle aksjene mine nedlåst og jeg lider i stillhet over de siste månedenes absurde kursnivå.

6 Likes

Taiwan ble ikke nevnt i Q4 eller Q&A session i etterkant.

Her er transkribetet : https://www.google.no/amp/s/finance.yahoo.com/amphtml/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-022649912.html

Jeg sitter på tlf nå, si gidder ikke c/p, men Asia dukker bare opp i Q&A og ingen av de landene (Australia & NZ, eller Oseania for den saks skyld) blir nevnt.

1 Like

Du vet kansje ikke at de som er tilstede på q-presntasjonene snakker med ledelsen ETTER Q&A er overstått…

5 Likes

God infostrøm fra selskapet der altså.

1 Like

Hahaha, nå skrev jeg ingenting om hva som ble sagt i etterkant.

Jeg forholder meg til offentlig i formasjon, i dette tilfellet 4Q18 + Q&A.

1 Like

Ja, og jeg skrev hva som kom frem i etterpraten på q4.

Jeg er av dem som er uforbeholden optimist og fan av PCIB men må jo si at det er underlig dersom såpass vital informasjon deles ut under “småsnakk” etter at at man har hatt både en kvartalspresentasjon og en Q&A-sekvens. Men jeg blir ikke lei meg om det stemmer at noe slik har blitt sagt, good news is good news :slight_smile:

1 Like

Nja, du skrev vel : Stemmer det, ryktet sier Taiwan, Australia og NZ ble nevnt.

Jeg tok/tar liksom ikke det for god fisk, men for all del jeg et kverulant, -det sier samboeren min.

2 Likes

Enig, men tror nok ikke vi får noen oppdateringer på antall pasienter som er innrullert.
Men, som du sier, kan godt være vi får oppdatering ved hver kvartalspresentasjon på antall land/ sites som er inkludert og åpne for rekruttering.

2 Likes

Hun har nok helt rett!:wink:

1 Like

Ja, LM er veldig positiv. Han var en av masteklamrerne i nano, men repene røyk og han falt overbord. Det må være tillatt å stille spørsmålstegn ved utviklingen i dette selskapet uten å bli kjølhalt.

2 Likes

Vel, eg hørte også Japan og Sør-Korea etter Q4. Og at Kina var helt uaktuelt.

Men tror ærlig talt at de ikkje klarer å få på plass Asia i denne omgang, uansett hvor mye eg håper på det.

Det blir nok bare Europa og USA.

Lothian

2 Likes

Ser at @ufo allerede 11. februar delte følgende (del av) svar fra Skuggedal:

" The planned communication milestones for the pivotal study will be the initiation of the study, meaning first patient treated, and thereafter quarterly updates on the number of countries and clinical sites open for recruitment."

Det betyr at vi ikke er lovet tall på antall pasienter. Jeg tror imidlertid at ledelsen etter hvert ikke kommer utenom å dele slike data med aksjonærene og markedet. Noen form for oppdatering som sier noe om rekrutteringstakten, kommer ledelsen vanskelig utenom.

3 Likes

Jeg har enda til gode å se et selskap kommentere spesifikk rekruteringstakt i sine registreringsstudier. Hvorfor mener du PCI skal operere annerledes?

3 Likes

@anon21766851, det kan godt være; du har helt sikkert bedre oversikt her enn jeg har.

Jeg sikter sjølsagt ikke til pasienttall fra hver enkelt klinikk, men bare på aggregerte nivå. Det kan da ikke være noe formelt hensyn som hindrer slik deling av informasjon?

5 Likes

Skulle gjerne likt å hatt oppdaterte rekrutteringstall underveis, men ikke sett det hos noen enda. Jeg skjønner ikke helt hvorfor selskaper ikke rapporterer slikt, for jeg ser ikke hvilken skade det skulle gjøre. Noen med tanker rundt dette?

4 Likes

Targovax har vel noen år lengre før de kan nå markedet. Antakeligvis også noe dyrere studier i forhold til antall pasienter og lengde de må ha på studiene? Tar litt forbehold her da det er en stund siden jeg så på selskapet.

Med spydspiss som er i ferd med å bikke over i oppstart av pivotal fase, og muligheter for lisensinntekter fra fimavacc så er det mye spennende som kan skje i år. I tillegg har vi fimanac pre-klinisk hvor det også kan dukke opp nye avtaler eller overgang til klinisk. I tillegg blant alle disse godsakene så skal en ikke glemme bort at også finansiering er sikret frem til interim avlesning på pivotal studien.

Jeg synes derfor tvert imot at selskapet er svært lukrativt priset nå og går inn i en utrolig spennende periode. Håpet her er at tålmodigheten til slutt skal gi avkastning. Den som venter finner ut :slight_smile:

9 Likes

@aborum

Det er notert at du er en relativt stor aksjonær i Trvx. Men når du kommer på Pcib-tråden og slenger rundt deg med påstander om at PCIB er høyt priset, mens TRVX er billig uten noen begrunnelser blir det bare latterlig.

Med siste ukers kursløft i Trvx er enterprise value 400 MNOK. (550 MNOK- 150 MNOK cash).
PCIB drøyt 100 MNOK mer når vi inkluderer tax asset. Så for alle praktiske formål er selskapene relativt likt priset per nå. Alle som ser med litt nøytrale briller på det (ref feks Susanne Stuffers), ser vel at det er PCIB som er lavest priset av de to.

Du kan da ikke mene på alvor at PCIB, som nå er fullfinansiert til interim avlesning i pivotal fase 2 med 1. linjebehandling i en orphan indikasjon med high unmet medical need og med liten konkurranse, er høyt priset på 500 MNOK EV. Og da har vi ikke nevnt fimaVacc.

Jeg skal holde meg for god for å snakke ned TRVX og var på tråden deres fredag og gratulerte med fin avtale da. Forventer tilbake samme respekt fra deg og andre TRVX-aksjonærer. Tar gjerne en diskusjon på saklig grunnlag, men å slenge ut påstander uten begrunnelser er lite verdt.

11 Likes