Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Gode Extensionstudie data vil jo være en motor for høyere rekrutteringshastighet og gjerne en døråpner for partner i Asia, som oxo vil akselerere rekrutteringshastigheten ytterligere :yum:

6 Likes

Det har jeg ingen formening om. Men jeg har et håp, og det håpet bunner i dobbel behandling med optimal dose.

Det jeg sier at HVIS man får veldig mange CR, så tror jeg det vil resultere i en eksplosiv kursøkning.

1 Like

Det er viktig å huske på dette InVivo sier her, hvis, det er ikke det samme som det er sannsynlig. Det er fantasitall.

Men for å svare Lothian kan jeg si at jeg tror sannsynligheten for at vi får 5/7 CR er omkring 0,01% :slight_smile:

2 Likes

Fordi?

1 Like

Fordi dersom vi skulle få 1 CR, er det svært godt. Skulle vi få 2 CR er det FANTASTISK. Skulle vi få 5/7 er det helt ekstremt fantastisk og usannsynlig, et som i min bok betyr 0,01% :slight_smile:

Kanskje @Investor gidder og lage en sannsynlighetsberegning på det. Tipper jeg ikke er så langt unna :slight_smile:

2 Likes

Det som er spørsmålet er om det vi har sett her i cohort 3 og 4 er gode tall eller dårlige tall, det vet vi jo ikke enda. Og når vi vet at pasientene som kommer fra extension studiet kan har fått dobbel behandling med optomal dose, så er det rom for håp om enda bedre effekt.

4 Likes

The selected dose (Cohort IV; six patients) for the upcoming pivotal study, included five patients with measurable tumours at baseline and tumour response was seen in three of these patients. The median overall survival for this group ended at 21.7 months in October 2018, with one patient still being alive. Although the data sample is small, the results suggest a clear improvement of survival over the best comparable published data

vs.

The median overall survival in the studies that established the chemotherapies gemcitabine in combination with cisplatin as SoC treatment in bile duct cancer was 11.7 and 11.2 months respectively

3 Likes

Ikke helt rett. PCIB er blitt gitt pivotal fase II reg studie gullstandarden randomisert to arm, mulighet for AA basert på interim resultater av FDA og EMA!
Det er basert på allerede kjente resultater fra cohort🚀. Mao de må ha vært gode!
Ved FPD bekreftelse er PCIB i fase tre toget. Myndigheter har bestemt dette ikke analytikere eller synsere som meg på et forum.

3 Likes

Helt sant det. Det er små tall, så vi kan jo håpe at vi har fått “dårlige” tall som du sier.

Men jeg synes det er viktig at vi ikke forfekter CR på 5/7 (1 er også trukket/avgått) som noe sannsynlig utfall.

Hvis man skulle få 5/7 er det selvfølgelig bare å selge bil, hus, kone, osv og kjøpe for alt man kan, med gearing selvfølgelig.

Men for all enkelhet og i edruelighet er det kanskje enklere å si at vi ikke kommer til å få CR på 5/7

4 Likes

Det stemmer 1 pasient av de 7 innrullert falt fra tidlig i behandlingsløpet og fikk ikke dobbel behandling i extension studiet.

2 Likes

Les hva jeg skriver. Du eller ingen andre vet om det vi har sett er gode eller dårlige data i forhold til det vi kan forvente fra RELEASE studiet. For alt vi vet så KAN det har vært griseflaks med 3 CR i cohort 3 og 4. Men samtidig kan det vise seg at under 50% CR er et dårlig tall i forhold til hva man kan oppnå med dobbel behandling. Poenget er at vi ikke vet enda.

6 Likes

Enig i det InVivo. Ikke ta på vei. Kryssklippet kun mao de må ha vært gode fra meg:).

Du glemte at FDA og EMA ga godkjennelse på bakgrunn av de nevnte resultater. Men det diskuterer vi altså ikke👍

2 Likes

Riktig! Utfallsrommet er stort på både oppside og nedsiden. Det vi dog vet er at 1/7 CR er fantastisk gode resultater i denne indikasjon. Så hvis man skulle få ok orr med 1 cr har man all grunn til å være svært positiv! Ingen cr er heller ikke noen krise. Orr derimot, den må helst vise tumorreduksjon.

19 Likes

Extensionstudiet 0,25mg/kg (N=7) dobbel behandling
ORR på 6/7 pasienter der 2CR & 4 PR

Hva tenker du/dere om dette oppnås!?

1 Like

Det som er fint er jo at vi har et fantastisk produkt hvis vi kan gjenskape resultatene, eller at de leverer på oppsiden. 2/3 av utfallene er gull.

Kan i og for seg levere litt på nedsiden også og allikevel ha et fantastisk produkt.

Konklusjon er i all fall uansett at de resultatene vi har for hånden er svært lovende.

4 Likes

Da har vi et gullegg av strutsekaliber!

3 Likes

Da ønsker jeg meg ett strutseegg av påskeharen i år :hatching_chick:

4 Likes

Aldri sett tror jeg at en aksje har ligget så stabilt på et bestemt nivå over så lang tid. Ihvertfall ikke innen denne bransjen :sweat_smile:

3 Likes

Det er faktisk helt utrolig. Alle som er interessert i PCIB posisjonerte seg etter emisjonen og etterpå har det skjedd omtrent ingenting.

Kan ikkje forstå noe annet at det brygger opp til storm…de neste 3 månedene bør det skje en del.

Lothian

6 Likes

Ja, hvis ikke selger jeg alle aksjene og kjøper kinderegg for alle penga :joy::joy::joy: