Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

PW om Asia-

“So I will come back by the end of the first half and tell you about this.”

Børsmelding i slutten av juni?

9 Likes

En titt på ordrenes størrelser i dag tegner et mønster som åpenbart vitner om en eller annen slags kursmanipulasjon

2 Likes

Uansett optimisme eller ei
Tiden i Paradis, ble kortvarig.
Så er det sagt.
Nå blir det nok å fortsette kanossagangen i mellom 25 og 28 framover.
Da blir det å legge aksjene i skuffen igjen.

1 Like

Ja. Det var slik jeg tolket det, i all fall når jeg hørte på presentasjonen.

Edit : Jeg synes folk i lang tid har hausset opp og overdrevet Asiasnakket.

Men etter Q1 begynner faktisk jeg å tro at det kan være noe i gjære.

9 Likes

Eller den lille aktørens søken etter begripelige rasjonelle årsaker til at kursen faller, resulterer i at han skaper en stråmann i form av et stort stygt meglerhus som bryter verdipapirhandelloven for å karre til seg flere aksjer selv om de allerede tilgjengelige i store volumer til lav kurs.

2 Likes

Og nesten ingen risiko ved å selge før presentasjon :slight_smile:

1 Like

Naar jeg snakker om at jeg nesten ikke ser noen risiko i PCIB mer, snakker jeg om vi vil lykkes eller ikke, og ikke om aksjekursen i dag staar i 20 eller 40 kr. Slik jeg ser det, har fimaVacc allerede lykkes, og jeg helt overbevist om at fimaVacc vil gjoere oss verdensberoemte, og at den vil blockbusterene vi alle har droemt om. I tillegg kommer PW’s utsagn om at fimaNac partner samarbeidet kan bli til noe stort. Det lukter ogsaa gull. Kanskje han vet at noe er paa gang, men at det ikke er helt avgjort enda;-))

Men det er klart at for de som har laant penger for aa kjoepe aksjer, og kan risikere og bli tvangsssolgt hvis aksjen faller for mye, er det selvfoelgelig en risikosport.

3 Likes

Enig solo, den som sitter og stirrer på aksjekursen ser nok mye risiko men for den som har investert med lengere tidshorisont er caset derisket mye den siste tiden.

2 Likes

Nevnte han det i går?:ok_hand:

Når man snakker om at man ikke ser noe risiko i PCIB har man mistet bakkekontakten og gangsyn. Det er selvfølgelig fortsatt risiko.

FimaVacc er jo på en måte klar, det ska sies. Men FimaNac vet vi ikke noe særlig om og FimaChem ser svært lovende ut, ut ifra de resultatene vi har sett. Men man skal vitterlig gjennom PV2, som opplagt innebærer risiko. Finansiering er også på plass.

Alt ser svært bra og lovende ut, og selvfølgelig er man positiv. Men det er selvfølgelig fortsatt risiko. Jeg synes det er useriøst å hevde noe annet.

3 Likes

Ja, les transcriptet eller hør på kvartalspresntasjonen.

1 Like

Du glemte og skrive at jeg skrev “nesten ingen”. Jeg skrev ikke “ingen risiko”;-))

Og jeg tror at noen og envher vil bli overrasket over hvor store furore fimaVacc vil skape i vaksine markedet fremover. Dette blir vaar blockbuster;-))) Jeg har tidligere skrevet hvor mye jeg tror PCIB vil bli solgt for. Idag tror jeg at fimaVacc kan greie den jobben alene.

2 Likes

Hva anslår du sannsynligheten for at PV2 feiler er da?

1 Like

Den tror jeg er veldig liten. Vi vil enkelt makte og slaa 12 mnd. average survival. Tror vi vil passere 20mnd. i det randomiserte P2 studiet. Saafremt de behandler like mange fra hver svulst utviklingsgren. 1,2,3,4. Haaper og tror paa 18% CR. Men det er klart at mange vil falle fra i gruppe 3 og 4. Dvs. de med langt fremskredet kreft.

4 Likes

Ja, jeg har skjønt at du mener den er veldig liten. Men kan du oppgi det i prosent, hvem vet, kanskje vi er enige bare at vi definerer “veldig liten” ulikt. :slight_smile:

2 Likes

Anser sjansen for at P2 misslykkes, dvs. faar en gjennomsnittelig levetid etter behandling paa mindre enn 12 mnd. til mindre enn 20%.

Og naar man legger til hvor stor sjansen er for at baade fimaNac og fimaVacc skal misllyktes i tillegg, blir min nesten ikke risiko igjen dekket. For prosent sjansen for at alle tre forretningsomraadene skal misslykes, maa vaere mindre enn 10%, med informasjonen vi sitter med i dag.

2 Likes

Har du transcriptet?:pray:

https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-191706345.html

There you go. Det var @Dovregubben som linket til det litt lengre opp i tråden.

5 Likes

@anon58924711 var så veldig klar i går på at VACC dybdeanalysen ikke kommer i en publikasjon, men på en konferanse. Ikke for å poengtere at han kanskje kan ta feil, men for at ikke folk kun skal lete med lys og lykter etter titler og abstracts fra kommende konferanser og gå i kjelleren om det ikke materialiserer seg. Her er hva PW sa i går: “we are going to publish all of this, so we can’t give you a lot of information because otherwise high-impact journals may actually refuse publications because it’s already been published, in a way, through this. So what I’m showing you here is some bits and pieces of what the results look like.”

Er det egentlig noe som ble sagt i går som usannsynliggjør publikasjon med Burg sin underskrift før Boston, altså i løpet av de neste to månedene, og deretter en eller flere innlegg på konferanser i høst?

3 Likes

Fair det.

Jeg uten å gå for mye i detaljene på mine anslag jeg er det jo bare rett og rimelig at jeg kommer med mine vurderinger.

FimaChem i GGK : 30% sannsynlighet for at det går skeis. På bakgrunn av Artic sin LOA på 51%, økt pga ytterligere resultater, jeg synes heller ikke at extensionresultatene var så ille som noen andre, gitt størrelsen på tumorene. Finansiering er i boks. Samt at FimaVacc resultatene underbygger at leveringsteknologien fungerer.

FimaVacc : Der er vi vel egentlig i mål når det kommer til at det fungerer slik man håpte på. Nå gjelder det å velge rett strategi og få til utlisensiering. Jeg tror dog ikke det er her størsteparten av en evtuell fremtidig inntjening vil ligge. Den tror jeg ligger i FimaChem.

FimaNac : Jeg vet svært lite om hvor godt/lovende FimaNac fungerer. Men fint med noen samarbeid, og genterapi kommer til å bli stort. Men at FimaVacc fungerer som ønsket kan i all fall ikke være negativt for FimaNac.

5 Likes